سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴

در نشست خبری افتتاح پردیس ساحل مطرح شد؛

سینماسازی را به شهرهای بزرگ محدود نکرده‌ایم / بازسازی ۱۱ هزار صندلی توسط حوزه هنری

 نشست خبری ویژه افتتاحیه پردیس سینمایی ساحل در اصفهان

سینماپرس: مدیر عامل موسسه بهمن سبز با اشاره به روند بازسازی‌ها در ۴ سال اخیر، تاکید کرد حوزه هنری ۱۱ هزار صندلی در این مدت بازسازی کرده است.

به گزارش سینماپرس، محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز امروز سه شنبه ۲۷ آذرماه در نشست خبری ویژه افتتاحیه پردیس سینمایی ساحل اصفهان گفت: در ابتدا از اهالی رسانه تشکر می کنم که همواره با نقدها و نظرهایشان همراه بوده اند. موسسه بهمن سبز از نیمه دوم سال ۹۲ و بر اساس مسئولیت های تازه اش وارد حوزه سینماداری به شکل تخصصی تر و جدی تر شد. ما تحقیق و پژوهش جدی درباره سینماها را شروع کردیم و وضعیت سینماهای حوزه هنری را بررسی کردیم.

او ادامه داد: اولویت بندی ها را تعیین کردیم و سپس وارد فاز اجرایی شدیم. از نیمه دوم سال ۹۴ شروع کردیم به نوسازی،  تجهیز و ساخت و ساز در همه شهرها و به یک منطقه و استان محدود نشدیم.

کاظمی گفت: در این سالها ۱۱ هزار صندلی بازسازی و ۴۵۰۰ صندلی به ظرفیت نمایشی کشور افزوده شد. سهم اصفهان از این بازسازی ها ۳۶۴۷ صندلی بوده. ۲۶۹۷ صندلی به ظرفیت سینماهای این استان افزوده شده است.

مدیر عامل موسسه بهمن سبز ادامه داد: همچنان مایلیم در نقاط دور و نزدیک همه شهرها سینماهایی مناسب مردم داشته باشیم و تلاش می کنیم این هدف را محقق کنیم. حتی در اصفهان هم به دنبال بازسازی سینما سپاهان هستیم. به نقاط دیگر شهر هم خواهیم رفت و سینماهایی در این مناطق خواهیم داشت. در کاشان هم برنامه هایی داریم.

کاظمی افزود: در مراغه پردیس خواهیم ساخت و در سیاهکل که فاقد سینما بوده سینما ساخته ایم. مقام معظم رهبری فرموده اند که هیچ هنری به اندازه سینما تاثیرگذار نیست. برای موفقیت ما که خدمت رسانی به مردم است نیازمند کمک همه نهادها و ارگانها هستیم.

او ادامه داد: شهرداری،  ارشاد و دوستانمان در اصفهان به ما کمک کردند. مهندس مسچی در سینما شهر همواره به ما کمک کرده است. ما بودجه ای برای سینماسازی نداریم. هزینه هایمان را از بلیت فروشی و برنامه‌هایمان تامین می کنیم. مسوولان باید کمک کنند چراغ سینما خاموش نشود.

کاظمی گفت: با توجه به افزایش قیمت ها هزینه ساخت و ساز و نگهداری سینماها بالا رفته و کار در این حوزه سخت شده اما ما باعشق و اراده فعالیت می کنیم.

مدیر عامل موسسه بهمن سبز در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره هزینه ساخت پردیس ساحل گفت: قبلا پیش بینی شده بود این پروژه با نه میلیارد تومان ساخته شود اما نوسان قیمت باعث شد هزینه به یازده میلیارد تومان برسد. این که طبق برنامه نتوانستیم سینما را افتتاح کنیم مربوط می شود به گرانی تجهیزات صوت و تصویری که در ایران وجود نداشت و باید صبر می کردیم تا تجهیزات کامل شود. افزایش قیمت ها در همه بخش ها وجود دارد و سینماسازی در این فضا واقعا سخت است.

او گفت: یکی دیگر از مسائلی که باید عنوان کنم این است که سینما به فیلم خوب زنده است. با پخش فوتبال یا برگزاری کنسرت سینما پرمخاطب نمی شود. سینما با تولیدات خوب که حال و هوای ایرانی و اسلامی داشته باشد زنده می ماند.

سید مصطفی حسینی مدیر امور سینمایی استان اصفهان و اسماعیل هویدا مدیر بازرسی موسسه بهمن سبز و اهالی رسانه های شهر اصفهان در این مراسم حضور داشتند. در پایان اهالی رسانه از پردیس ساحل که فردا چهارشنبه به طور رسمی و در مراسمی با حضور رییس حوزه هنری،  رییس سازمان سینمایی سوره مهر، اهالی سینما و مسئولان استان و شهر اصفهان افتتاح خواهد شد،  بازدید کردند.

شایان ذکر است پردیس سینمایی ساحل فردا ۲۸ آذر با حضور محسن مومنی شریف، محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری و جمعی از سینماگران و مدیران فرهنگی به صورت رسمی افتتاح می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.