یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

سلیم غفوری:

تاثیر فیلم‌های مستند در جامعه افزایش یافته است

سلیم غفوری/ جشنواره سینماحقیقت

سینماپرس: مدیر شبکه مستند سیما گفت: در کشور ما نگاه به فیلم مستند متفاوت شده و مردم بیشتر به این گونه فیلم ها توجه نشان می دهند، هم چنین تاثیر فیلم های مستند در جامعه افزایش یافته و آن انرژی که در آثار مستند وجود دارد به تدریج بازتاب خودش را در جامعه نشان می دهد.

به گزارش سینماپرس، سلیم غفوری مدیر شبکه مستند سیما عنوان کرد: در حال حاضر سینمای مستند ما به بلوغ رسیده است و امیدوارم با مساعدت تمام مدیران سینمای مستند، شاهد شکوفایی این حوزه در سال های آتی باشیم. در سال های اخیر استقبال خوبی از جشنواره سینماحقیقت صورت گرفته و این جشنواره در مقایسه با سال های اول برگزاری، جایگاه خود را پیدا کرده است.

وی افزود: در کشور ما نگاه به فیلم مستند متفاوت شده و مردم بیشتر به این گونه فیلم ها توجه نشان می دهند، هم چنین تاثیر فیلم های مستند در جامعه افزایش یافته و  آن انرژی که در آثار مستند وجود دارد به تدریج بازتاب خودش را در جامعه نشان می دهد.

وی گفت: موفقیت بین المللی سینمای مستند در سال های اخیر به گونه ای بوده که می توان گفت از سینمای داستانی ما جلوتر است که باعث می شود تا بخش بین الملل جشنواره سینماحقیقت بسیار جدی‌تر باشد و توجه ویژه ای از سوی مستندسازان غیر ایرانی به آن شود.

وی در خصوص نمایش فیلم های مستند جشنواره حقیقت در تلویزیون گفت: تقریبا به جرات می توانم بگویم که بخش عمده فیلم هایی که سال گذشته در جشنواره حضور داشته در شبکه مستند به نمایش درآمده است. این تولیدات یا مستقل بودند و یا حق پخش آن را از فیلم سازان گرفتیم. اگر هم مجموعه هایی حامی این فیلم ها بودند با کسب رضایت آن ها فیلم را نمایش دادیم

وی در ادامه افزود: علت عدم نمایش بعضی از فیلم ها این بوده که گاهی فیلم سازان ترجیح می دهند تا فیلم در جشنواره های خارجی یا بعضا گروه هنر و تجربه حضور داشته باشد.

غفوری اظهار کرد: به هر حال تلویزیون چارچوب و اصولی برای نمایش فیلم ها دارد و آن تعداد فیلم هایی که به نمایش درنمی آید، معمولا با تعامل فیلمساز و با اصلاحات جزئی قابلیت نمایش پیدا می کند. دراین میان تعدادی فیلم محدود هم وجود دارد که قابلیت نمایش در رسانه عمومی مثل تلویزیون را ندارد، برای مثال فیلم «متهمین دایره بیستم» که دو سال پیش جزء فیلم های برتر جشنواره بود و فیلم به زندگی شخصیتی می پرداخت که نمایش عمومی تصویر آن در تلویزیون، نقض حریم شخصی آن انسان بود. معمولا در این مواقع فیلمساز هم تمایلی به نمایش فیلم در تلویزیون ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.