دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

«دایان» جایزه «نگاه ویژه» جشنواره فیلم سنگاپور را برد

جایزه «نگاه ویژه» جشنواره فیلم سنگاپور به «دایان» رسید

سینماپرس: فیلم سینمایی «دایان» به کارگردانی بهروز نورانی پور جایزه «نگاه ویژه» بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «سنگاپور» را دریافت کرد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «دایان» محصول سازمان سینمایی حوزه هنری در بخش رقابتی «پرده نقره‌ای» جشنواره سنگاپور حضور داشت و هیات داوران جشنواره به خاطر به تصویر کشیدن وحشتی که گروه تروریستی داعش در منطقه کردستان عراق ایجاد کرد، پرداختن به مهم‌ترین بحران انسانی جهان امروز و نشان دادن شهامت به مخاطبان، جایزه «نگاه ویژه» را به بهروز نوانی پور اعطا کرد.

فیلم سینمایی «دایان» اولین ساخته بهروز نورانی‌پور پس از مستند «A۱۵۷» درباره جنگ سوریه است، که به موضوع ترس و وحشت اقدامات گروه تروریستی داعش در کردستان می‌پردازد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «دایان» روایتی از اسارت قریب به چهار هزار پناهجوی زنی است که در جریان جنگ هرگز نتوانستند دیگر به خانواده هایشان در آن سوی مرزها ملحق شوند و در این راه بسیاری از این خانواده ها در دل بحران مجبور به انتخاب و تصمیم شدند».

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «سنگاپور» ۷ آذر ماه آغاز و در شامگاه ۱۸ آذر به کار خود پایان داد.

فیلم «دایان» در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم چنای هند ( ۲۲ الی ۲۹ آذر ماه) و  بیست و دومین جشنواره ترتیو میلنیوم ایتالیا (۲۱ الی ۲۵ آذر) به نمایش درخواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.