یکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹

استقبال مخاطبان آمریکایی از «جیمزباند» سیاه‌پوست

ادریس البا

سینماپرس: پس از شایعاتی درباره ایفای نقش «جیمز باند» توسط بازیگر سیاه‌پوست انگلیسی، ۶۳ درصد مخاطبان از ایده انتخاب «ادریس البا» برای ایفای این نقش حمایت کرده‌اند.

به گزارش سینماپرس به نقل از کامیک بوک،  پس از شایعات متعدد در مورد ایفای نقش «جیمز باند» توسط «ادریس البا»ی سیاه‌پوست، یک نظرسنجی از سوی هالیوود ریپورتر انجام گرفت و ۶۳ درصد به بازی یک سیاه‌پوست در نقش «جیمز باند» رای مثبت دادند.

در این نظرسنجی ۶۳ درصد به بازی «اِلبا» رای مثبت دادند. ۱۶ درصد گفته بودند که هنوز نتوانسته‌اند تصمیم بگیرند و ۲۱ درصد هم با بازی یک هنرپیشه سیاه‌پوست در نقش جیمز باند مخالفت کرده بودند. برخی هواداران هم برایشان دشوار بود که در مورد یک شخصیت داستانی که زندگی واقعی و وجود خارجی ندارد، یک نژاد خاصی را در نظر بگیرند.

از هر ۵ نفر تنها ۲ نفر اعلام کرده بودند که تمایل دارند یک لاتین‌تبار، آسیایی، زن یا همجنس‌باز نقش جیمز باند را ایفا کند. ۳۹ درصد موافق هنرپیشه لاتین بودند درحالیکه ۳۷ درصد از احتمال هنرپیشه آسیایی یا یک هنرپیشه زن حمایت کرده بودند. به هرحال تنها ۲۸ درصد از ۲۰۸۶ نفر شرکت کننده در این نظرسنجی به همجنس‌باز بودن هنرپیشه رأی داده بودند.

شاید پس از ۶۵ سال از خلق جیمز باند و نقش‌های اصلی مردان سفیدپوست، هنوز امید برای تنوع بیشتر در هالیوود باشد. برخی مجموعه‌ها هستند که فضاهایی بازتر برای مجال دیگران بغیر از مردان سفیدپوست ایجاد می‌کند؛ مانند سریال «دکتر هو» که پس از ۵۵ سال بالاخره یک زن را در نقش اصلی یا همان «دکتر هو» به خدمت می‌گیرد. کمپانی ماروِل نیز گامی مثبت در این زمینه برداشته و با فیلم تمام رنگین‌پوست «پلنگ سیاه» به موفقیت‌های بسیاری دست یافت.

کاپیتان ماروِل در سال آینده نیز قرار است اولین فیلم با نقش‌آفرینی یک زن در فیلمی با نقشی عنوان‌دار را روانه سینماها کند. با موفقیت فیلم‌هایی همچون «زن شگفت‌انگیز»  تعجبی نخواهد بود که فیلم‌هایی که با نقش اصلی زنان ساخته شود به این موفقیت‌ها ادامه دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.