یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲

پانزدهمین انجمن خانه تئاتر تشکیل شد + جزئیات

پانزدهمین انجمن خانه تئاتر تشکیل شد

سینماپرس: مجمع عمومی و انتخابات انجمن مدرسان تئاتر، ۱۹ آبان ماه با حضور ۶۴ عضو این انجمن برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در مجمع عمومی انجمن مدرسان تئاتر که عصر روز شنبه ۱۹ آبان با حضور مدیرعامل و بازرس خانه تئاتر برگزار شد، نخست احمد کامیابی مسک به‌عنوان رییس سنی، فرهاد منظوفی نیا به‌عنوان ناظر و الهام ذوالفقاریان به‌عنوان منشی جلسه توسط اعضا انتخاب شدند.

سپس بهزاد خاکی نژاد عضو هیات موسس انجمن، آیین‌نامه‌ نوشته شده توسط هیات موسس را برای اعضا قرائت کرد تا برای تصویب و یا رد آن به رای گذاشته شود.

پس از خواندن آیین‌نامه، شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر تشکیل انجمن مدرسان تئاتر را اتفاق بزرگی دانست و افزود: آنچه بسیار مهم است و باید به آن توجه داشت برندسازی در تئاتر است و اگر پیکره تئاتر را محکم‌تر بنا نگذاریم و به خود توجه نکنیم هیچ‌کس به فکر ما نخواهد بود.

وی ادامه داد: این روزها تئاتر مصائب سختی را پشت سر گذاشته است. در روزهایی که اهمیت و توجه به فضای هنر بسیار کاهش‌یافته و با آن بسیار نازل برخورد می‌شود، جامعه‌ تئاتر باید یک بازنگری و توجه جدی بر پیوندها و پیکره‌ واحد تئاتر داشته باشد و آن را دوباره تبیین کرده و برای به دست آوردن جایگاه و منزلت و دانایی خود مبارزه کند.

گیل‌آبادی با تاکید بر ارزش منابع انسانی موجود در فضای تئاتر گفت: در این شرایط ارزش کار ما به منابع انسانی است که داریم. متاسفانه ما در عصر فناوری نه دارای منابع فناوری مناسبی هستیم و نه سرمایه‌ی ویژه‌ای داریم که در این شرایط اقتصاد زده و پول محور توجه جدی به آن شود. آنچه ما داریم حوزه‌ تفکر و معرفت است که اگر به آن نگریسته شود می‌توان با آن به توسعه کشور کمک کرد. اگر به این موضوع توجه ویژه شود مطمئن باشید که در محور نیاز جامعه می‌توانیم خودمان را تعریف کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به چند دلیل روشن این اتفاق نیفتاده است. اولین دلیل این است که این پیوند را بین خودمان به صورت محکم نداریم. طبق نظرسنجی انجام‌ شده تئاتر کشور نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد رشد تماشاگر داشته است اما در ۳-۴ ماه گذشته این رشد ۲۵ درصد افت کرده است. شاید تصور بر این باشد که مشکلات اقتصادی دلیل این ریزش است اما طبق نظرسنجی صورت گرفته مشکل اقتصادی یکی از دلایل افت مخاطب تئاتر بوده است. متاسفانه به‌ جای حرفه‌ای گری و وجود تفکر در تئاتر، شاهد یک بی‌تجربگی در آن هستیم. زمانی که هیچ‌چیز سر جای خود قرار نمی‌گیرد حوزه‌ فکر هم ارجمندی خود را از دست می‌دهد. مدیریت تئاتر باید معرفت اندیش، پخته و استراتژیک عمل کند.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل انجمن مدرسان تئاتر گفت: تشکیل این انجمن در راه گشایی حوزه‌ فکر و نشر و گسترش معرفت در تئاتر بسیار اهمیت دارد و فکر می‌کنم برای رسیدن به یک هدف که آن، رسیدن به ارجمندی فکر در حوزه‌ تئاتر است این انجمن باید تشکیل شود. این تشکل باید شکل بگیرد و از طریق آن حوزه‌ تفکر هنری و اندیشه‌ فلسفی حاکم بر تئاتر باید تقویت شود. صیانت از فکر با هیچ قدرت دیگری به‌ جز قدرت جمع نمی‌تواند شکل بگیرد. قدرت جمع به این معنا نیست که ما باید مانند هم‌ فکر کنیم بلکه به این معناست که در مواضعی نیاز است همگرا عمل کنیم و این همگرایی به بهتر شدن شرایط کمک خواهد کرد.

مدیرعامل خانه تئاتر ادامه داد: این روزها برای دستیابی به اهداف خانه تئاتر چه در فضای حاکمیتی و چه در فضای مردمی در حال رایزنی هستیم و در فضای داخلی نیز سعی بر انسجام داریم اما همه‌ این کارها ما را به یک نکته مهم رسانده و آن این است که اگر در مواضع مشترک صدای واحدی داشته باشیم، هم به خودمان و هم به محیط خانواده و کشورمان کمک خواهیم کرد.

سپس گیل‌آبادی از اعضای این انجمن خواست تا از موضع بالاتری به لزوم تشکیل این انجمن نگاه کنند و خانه تئاتر را پشتیبان تصمیم آنان دانست.

در ادامه‌ جلسه، آیین‌نامه انجمن مدرسان تئاتر به‌ شرط بازنگری و اصلاح بعضی از بندهای آن توسط هیات‌ مدیره‌ منتخب به تصویب رسید.

پس ‌از آن انتخابات هیات‌ مدیره برگزار شد که از مجموع ۵۸ رای، بهزاد خاکی نژاد با ۴۷ رای، رضا دادویی با ۳۰ رای، حمید ابراهیمی با ۲۲ رای، آرزو افشار با ۲۱ رای و بنفشه اعرابی و میترا خواجه ئیان با ۲۰ رای و آرش پژمان با ۱۶ رای هیات‌ مدیره اصلی و علی‌البدل و آرمان طیران با ۲۶ رای بازرس اصلی و محمدرضا حاج ملاعلی با ۱۹ رای بازرس علی‌البدل انجمن مدرسان تئاتر شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.