سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

برای ساخت «حوالی پائیز» سختی‌های بسیاری تجربه کردیم

سریال حوالی پاییز

سینماپرس: تهیه‌کننده سریال «حوالی پائیز» گفت: تعدادی از بازیگران این سریال از میان بازیگران خوب عرصه تئاتر انتخاب شدند و می‌توان گفت با پخش این سریال چند چهره جدید و موفق به عرصه تصویر معرفی خواهند شد.

به گزارش سینماپرس، «سعید پروینی»، تهیه کننده سریال «حوالی پائیز» فعالیت خود را از حوزه نمایشی شروع کرده و در کارنامه کاری خود برنامه‌های ترکیبی همچون تهیه‌کنندگی برنامه پرمخاطب «هفت» را برعهده داشته است. وی در حال حاضر نیز برنامه «فوتبالیسم» که با نگاهی متفاوت و از زوایای جدید به موضوع فوتبال می‌پردازد را بر روی آنتن شبکه سه سیما دارد، همزمان با شروع پخش سریال «حوالی پائیز» وی درباره اولین تجربه‌اش در حوزه سریال در گفت‌وگو با یک خبرگزاری گفت: مدتی پیشنهاداتی مبنی بر ساخت سریال‌های مختلف داشتم اما از آن جایی که حس می‌کردم اتفاق ویژه‌ای در متن آن‌ها و کارنامه کاری من نمی‌افتد درگیر ساخت آن‌ها نمی‌شدم. اولویت من برای ساخت اولین سریال مستقل، تبدیل شدن آن به عنوان نقطه عطفی در کارنامه کاریم بود.

وی در ادامه افزود: درگیر ساخت برنامه «هفت» بودم که به موضوع سریال «حوالی پائیز» رسیدم. طی جلساتی که با آقای حمید نعمت‌اله داشتیم، موضوع را مطرح کردم و قرار شد فیلمنامه اولیه کار توسط خانم معصومه بیات نوشته شود. 

پروینی در ارتباط با وضعیت آماده‌سازی پروژه در طول کار نیز توضیح داد: سریال «حوالی پائیز» در مقایسه با سریال‌های هم رده خود، کار پر زحمت‌تری بود و درگیری‌های بسیاری داشت. در بیشتر سکانس‌های این سریال اغلبِ بازیگران حضور داشتند و باید میزانسن‌های  درستی برای آن‌ها انتخاب می‌شد که حسین نمازی با درایت کامل توانستند نزدیک به میزانسن‌های سینمایی و بسیار خوب کار را جلو ببرند.

او در ادامه در ارتباط با همکاری با حسین نمازی و گروه و عوامل این سریال نیز افزود: با مشورت حمید نعمت‌اله به این نتیجه رسیدیم که برای کارگردانی این سریال حسین نمازی گزینه مناسبی است و پس از دیدن فیلم سینمایی «آپاندیس» که  اولین ساخته ایشان در مقام کارگردانی بود، برای انتخاب وی به قطعیت رسیدیم. این سریال را باید با کسی کار می‌کردم که انگیزه کافی برای تولید یک اثر را داشته و فضای سریال را درک کند و با توجه به اینکه آقای نمازی هم مثل خود من جوان و هم مستعد بود  می‌توانست کار را به نحو احسن انجام دهد.

وی افزود: به نظر من حسین نمازی با توجه به سخت گیری‌هایی که در سکانس‌های مختلف، بازی گرفتن‌ها و چیدمان میزانسن‌ها داشتند از ساخت این سریال سربلند بیرون آمدند و انتخاب و گزینه خوبی برای کارگردانی «حوالی پائیز» بودند. همچنین وی با درایت کامل در انتخاب و معرفی بازیگران جدید به این عرصه تلاش کردند و تعدادی از بازیگران این سریال از میان بازیگران خوب عرصه تئاتر انتخاب شدند و می‌توان گفت با پخش این سریال چند چهره جدید و موفق به عرصه تصویر معرفی خواهند شد.

تهیه کننده «هفت» در ادامه به مشکلات ساخت سریال «حوالی پائیز» اشاره کرد و اذعان داشت: برای ساخت این سریال سختی‌های بسیاری را تجربه کردیم، به دلیل مضمون و موضوع فیلم با چند نهاد دولتی و غیردولتی سرو کار داشتیم که بعضی از این نهادها و ارگان‌ها موافق ساخته شدن این مجموعه نبودند که سرخط کردن این سازمان‌ها، وقت و هزینه‌هایی را برای تولید کار از ما گرفت که با تلاش‌های بسیار، در نهایت پروژه به سرانجام رسید. امیدواریم مخاطب از دیدن فیلم راضی باشد و ما به هدفی که از ساخت این سریال داشتیم رسیده باشیم.

پروینی در پاسخ به این سوال که «حوالی پائیز» قصد القای چه مفهوم و محتوایی را به مخاطب دارد و پس از پایان فیلمبرداری در رسیدن به این مسیر موفق عمل کرده‌اید یا خیر؟ گفت: در خصوص مضمون و محتوای فیلم نمی‌توانم چیزی بگویم و امیدوارم مخاطب پس از تماشای فیلم، به محتوای مورد نظر ما برسد. تاکنون بازخورهای خوبی را از دوستان مختلف و مدیران سازمان دریافت کرده‌ایم و ان‌شاالله در طول پخش آن، مردم هم «حوالی پاییز» را دوست خواهند داشت.

تهیه کننده «فوتبالیسم» در پایان اضافه کرد: گروه و عوامل پشت دوربین سریال  نیز ۴ ماه متوالی یک دست و یک پارچه باهم کار کردند و بدون اختلاف و مانند یک خانواده دست به دست هم دادند تا یک کار و تجربه خوب و شایسته تولید شود.

سریال «حوالی پاییز» با بازی رویا تیموریان، لیلا اوتادی، حسین مهری، مرتضی علی عباس میرزایی، محمد حمزه‌ای، ارشا اقدسی، رضا اکبرپور و... از یک‌شنبه ۶ آبان روی آنتن شبکه سه سیما رفته است و پخش آن یک ماه به طول خواهد انجامید.

*خبرگزاری فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.