شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

از سوی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو:

تدارک ۱۲ نمایش رادیویی مناسبتی ویژه ایام اربعین

 رادیو نمایش

سینماپرس: رادیو نمایش تعداد ۱۲ نمایش رادیویی را جهت پخش در روزهای منتهی به اربعین حسینی برای مخاطبان و علاقمندان تدارک دیده است.

به گزارش سینماپرس، نمایش های «با پای پیاده»، «کمک حال»، «دوستی تازه»، «درکنار هم»، «زائر»، «رفاقت»، «خواب پدر»، «مسافر»، «اشتباه محاسباتی»، «سوغاتی»، «دکتر احمد» و «نشان دوست» از آثاری هستند که برای پخش از رادیو نمایش در ایام اربعین آماده شده است.

محسن بناساز مدیر گروه دانش و هنر اداره کل هنرهای نمایشی رادیو با اشاره به آثار نمایشی جدید عنوان کرد: با توجه به کارکردهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و عقیدتی پیاده روی اربعین و ضرورت انعکاس رسانه ای بخش کوچکی از جلوه های این کارکرد در این گردهمایی میلیونی، گروه دانش و هنر اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، ماه ها قبل متناسب با اهداف تعیین شده، سفارش طرح داده است که از میان طرح های دریافتی ۱۲ طرح تصویب شد و حاصل کار امروز روی آنتن این شبکه و دیگر شبکه های رادیویی قرار گرفته است.

خلاصه این آثار به شرح زیر است:

«با پای پیاده»، نویسنده: مجید دیندار، کارگردان: مینو جبارزاده.

خلاصه داستان: حاج مرتضی در دوران جنگ به اسارت نیروهای بعثی در آمده و پس از جنگ آزاد شده، اکنون پس از سال ها او و همسرش به پیاده روی اربعین در مسیر نجف و کربلا آمده و... .

«کمک حال»، نویسنده: مجید دیندار، کارگردان: مهدی نمینی مقدم.

خلاصه داستان: محمدرضا قهرمان مسابقات جانبازان و معلولان که با ویلچر به عراق رفته است تا در مسیر پیاده روی اربعین شرکت کند، در یکی از موکب ها مستقر شده و به زائرانی که با ویلچر عبور می کنند کمک می کند تا نقایص ویلچرشان را برطرف کنند.

«دوستی تازه»، نویسنده: مجید دیندار، کارگردان: مهدی نمینی مقدم.

خلاصه داستان: سجاد در یکی از موکب های بین راه استراحت می کند وقتی بر می گردد کفش هایش را لنگه به لنگه می پوشد و... .

«در کنار هم»، نویسنده: مجید دیندار، کارگردان: مهدی نمینی مقدم.

خلاصه داستان: حشمت در راه پیاده روی اربعین مدام قاسم را می بیند و راهش را کج می کند. این دو سالهاست که بر سر مسائلی با هم قهر هستند . آنها در پیاده روی اربعین در یکی از موکب ها دوباره با هم برخورد می کند و... .

«زائر»، نویسنده: پویان غفاری، کارگردان: مینو جبارزاده.

خلاصه داستان: پیرمردی ایرانی در راهپیمایی اربعین از طی این همه راه خسته، قدم به قدم در مسافتی که پیاده می رود، زباله های ریخته شده را در راه جمع و در نایلون همراهش می ریزد و...

«رفاقت»، نویسنده: مجید حیدری، کارگردان: مینو جبارزاده.

خلاصه داستان: دو جوان برای راهپیمایی اربعین به عراق رفته اند، آنها در استراحتگاهی که توسط مردی عراقی برپا شده است مستقر می شوند و... .

«خواب پدر»، نویسنده: مجید حیدری، کارگردان: مینو جبارزاده.

خلاصه داستان: فرزندان پیرزنی سالخورده خواب پدر درگذشته خود را می بینند و حس می کنند پدر می خواهد در خواب چیزی به آنها بگوید و... .

«مسافر»، نویسنده: مجید حیدری، کارگردان: مینو جبارزاده.

خلاصه داستان: چند دکتر جوان در مسیر راهپیمایی اربعین به رایگان مردم را ویزیت می کنند و... .

«سوغاتی»، نویسنده: حمیدرضا پورعلی محمد، کارگردان: مهدی نمینی مقدم.

خلاصه داستان: مجید که سال ها پیش در جبهه بوده است، اکنون در بیرجند نان محلی مخصوصی می پزد. سهیل از راه دور آمده است و از معروفیت نان او در عراق می گوید و... .

«دکتر احمد»، نویسنده: حمیدرضا پورعلی محمد، کارگردان: مهدی نمینی مقدم.

خلاصه داستان: احمد لواسانی قرار است به عنوان پزشک در یک موکب مشغول به کار باشد و... .

«نشان دوست»، نویسنده: حمیدرضا پورعلی محمد، کارگردان: مهدی نمینی مقدم.

خلاصه داستان: محسن جمیل، سال هاست که از زائران کربلا در پیاده روی اربعین پذیرایی می کند و... .

«اشتباه محاسباتی»، نویسنده: مهدی معبودی، کارگردان: مینو جبارزاده.

خلاصه داستان: مسعود بعد از سال ها به ایران می آید و راهی پیاده روی اربعین می شود و... .

تمامی این آثار با هنرمندی بازیگران، تهیه کنندگان، صدابرداران و افکتورهای اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به تازگی تهیه و تولید شده است و همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی، از رادیو نمایش و سایر شبکه های رادیویی به صورت همزمان پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.