شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

تهیه کننده سینما:

سرمایه‌گذاران فقط به تولید فیلم‌های کمدی ورود می‌کنند/ مرگِ ژانرها

منصور لشکری قوچانی

سینماپرس: منصور لشکری قوچانی می گوید وضعیت تولید در سینمای ایرانی به سمتی هدایت شده که سرمایه‌گذاران فقط به تولید فیلم های کمدی ورود می کنند و این باعث از بین رفتن دیگر ژانرها شده است.

به گزارش سینماپرس، منصور لشکری قوچانی تهیه کننده سینما در گفتگو با یک خبرگزاری با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی برای ورود بخش خصوصی به تولید فیلم گفت: متاسفانه به دلیل شرایط موجود اقتصادی بخش خصوصی نمی تواند در سینما سرمایه گذاری کند و اگر قرار باشد اثری در سینما تولید شود تهیه کننده پروژه یا باید به دنبال وام دولتی و یا سرمایه گذار دولتی باشد و در غیر این صورت نمی توان فیلمی را به مرحله تولید رساند.

تهیه کننده فیلم «قاتل اهلی» با اعلام اینکه ورود سرمایه گذاران به سینمای اجتماعی کمتر شده است، بیان کرد: این اتفاق سینمای اجتماعی را به تعطیل کشانده است و نهادها و ارگان های دولتی است و نه تنها نهادهای دولتی که برای حمایت و سرمایه گذاری سینما ایجاد شده اند در این زمینه سرمایه گذاری نمی کنند.

منصور لشکری قوچانی افزود: بخش خصوصی برای بازگشت سرمایه مجبور است فیلم کمدی تولید کند و متاسفانه در این چرخه آثار اجتماعی و دیگر گونه های سینمایی مخاطبان خود را از دست داده اند و علاقه مندان به این آثار دیگر به سینما نمی روند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر چهار فیلمنامه بسیار خوب اجتماعی در دست دارم که متاسفانه به دلیل نبود بودجه نمی توانم آنها را تولید کنم. در چنین شرایطی اگر بخواهم کار کنم حتما باید یک اثر کمدی تولید کنم که فروش خوبی داشته باشد ولی من نتوانسته ام برای ورود به این حوزه با خودم کنار بیایم.

تهیه کننده فیلم «هفت ماهگی» در پایان گفت: با توجه به تولیداتی که تا امروز در سینما داشته ام، ترجیح می دهم از نهادهای دولتی بودجه ای دریافت نکنم و همچنان به صورت مستقل فعالیت کنم پس تا زمانی که شرایط مناسب برای تولید فراهم نشود، پروژه ای را استارت نمی زنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.