یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

انتظارات سینماگران از مدیریت سینما/۶

مقدس: نیاز به حضور مدیری دغدغه مند و برآمده از دل سینمای ایران در سازمان سینمایی داریم/ نسل ما سال ها است که جایی برای حضور و فعالیت در سینما ندارد!

نادر مقدس

سینماپرس: نادر مقدس تهیه کننده و کارگردان سینما در رابطه با انتظارات سینماگران از مدیریت سینمای کشور گفت: نیاز به حضور مدیری دغدغه مند و برآمده از دل سینمای ایران در سازمان سینمایی داریم تا با درد و مشکلات اهالی سینمای کشور از نزدیک آشنایی داشته باشد و بتواند متعهدانه و مدبرانه مشکلات سینما را ریشه کن کند نه اینکه به مشکلات دامن بزند و باعث افزایش آن ها گردد!

کارگردان فیلم سینمایی «شور عشق» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما پیش از این هم در دوره های مختلف شاهد حضور مدیرانی در سازمان سینمایی بوده ایم که از دل سینما بیرون آمده بودند و دوران مدیریتی شان همواره از بهترین دوران سینمای ایران بوده است؛ نمونه بارز آن ها زنده یاد سیف الله داد است که حضورشان در سینما تجربه ای بسیار دلنشین بود و اتفاقات خوبی در دوران مدیریتی ایشان در سینما رخ داد و البته به غیر از ایشان مدیران دیگری هم بودند که برآمده از سینما بودند و دغدغه مندانه مشکلات سینما را برطرف می کردند.

وی ادامه داد: اما از زمانی که اداره سینمای کشور به دست کسانی افتاد که هیچ سنخیت و قرابتی با سینما نداشتند و عدم آگاهی شان در حوزه سینما مشهود بود ما شاهد بحران های عجیب و بسیاری در سینمای کشور شدیم! بنده معتقدم کمترین خواسته ای که ما از شخص آقای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانیم داشته باشیم این است که شخصی را در مسند مدیریت سینمای کشور بنشانند که تمام عمرش را برای سینما صرف کرده باشد و اینطور نباشد که فقط به فکر پست و میز مدیریت اش باشد و بعد هم اگر سینما نشد به جای دیگری برود و در آنجا مشغول به کار شود!

مقدس خاطرنشان کرد: ما امروزه در سینمای کشور مشکلات متعدد بسیاری داریم که بسیاری از اهالی سینمای کشور به این مشکلات واقف هستند و بارها شاهد آن بوده ایم که بیانیه هایی رسمی از سوی صنوف مختلف سینمایی مبنی بر وجود مشکلات متعدد در سینمای کشور صادر شده که کانون کارگردانان سینمای ایران نیز دغدغه مندانه همواره مشکلات را رصد کرده و با صدور بیانیه های متعدد خواستار رسیدگی مدیران سینمایی به مشکلات موجود بوده است.

این سینماگر افزود: مسأله تولید و توزیع فیلم در سینمای ایران یکی از مشکلات بسیار مهم و اساسی است؛ متأسفانه به خصوص ما در حوزه توزیع و پخش فیلم ها با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستیم و از این رو نیاز به حضور مدیری دغدغه مند داریم تا ریشه مشکلات و فسادهای فراوان در حوزه پخش و اکران را برکند.

کارگردان فیلم سینمایی «ایستگاه بهشت» سپس با بیان اینکه نسل ما سال ها است که جایی برای حضور و فعالیت در سینما ندارد اظهار داشت: این بسیار تلخ و ناراحت کننده است که یک نسل اینک دست شان به تولید نمی رسد و بیکار و خانه نشین و مغموم شده اند!؛ تولید فیلم این روزها دچار مشکلات و پیچیدگی های متعدد شده و ما توقع داریم مدیری سینمای ایران را هدایت کند که با درایت و تدبیر راه را برای حضور نسل های متعدد در سینما فراهم نموده و سینما را تنها متعلق به افرادی خاص نکند چرا که سینما انحصاری نیست!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.