جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴

حمایت فارابی از ۱۴ اثر با موضوع دفاع مقدس در سال ۹۷

 بنیاد سینمایی فارابی - کارگروه سینمای مقاومت

سینماپرس: بنیاد سینمایی فارابی از ابتدای سال ۹۷ تاکنون از ۱۴ عنوان فیلم و فیلمنامه با موضوع مقاومت و دفاع مقدس حمایت کرده است.

به گزارش سینماپرس، طی سال جاری بنیاد سینمایی فارابی ۱۰ عنوان فیلمنامه در حوزه مقاومت و دفاع مقدس و ۴ اثر سینمایی را در این گونه سینمایی مورد حمایت قرار داده است.

همچنین شورای تخصصی سینمای مقاومت در یک سال گذشته، ۲۰ جلسه برگزار کرده است.

هدف از تشکیل کارگروه سینمای تخصصی مقاومت، برنامه‌ریزی و تولید محصولات سینمای ایران در این حوزه است و به همین منظور اعضای این کار گروه ترکیبی از کارشناسان فرهنگی، هنرمندان و مسئولان دغدغه‌مند در این حوزه هستند. این اتاق فکر در مورد تولیدات حوزه‌های مختلف سینمای پایداری، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است و تقویت و پشتیبانی فیلم‌های این حوزه نیز در دستور کار این کارگروه خواهد بود.

بهینه‌سازی و گسترش دامنه اثر سینمای مقاومت می‌تواند هم در برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و هم در برنامه‌های بلند مدت موثر باشد. طراحی راهبردها و سیاست‌ها در حوزه سینمای مقاومت، تعیین اولویت‌ها و شیوه‌های عملکرد و تبیین رویکردها در این حوزه نیز در دستور کار این گروه تخصصی است.

تشخیص اولویت‌های موضوعی، بررسی‌های فنی و فرهنگی و تبیین روش کار در این عرصه به سینمای مقاومت کمک موثری خواهد کرد. هدف نهایی این جلسات، همگرایی و هم‌افزایی نیروهای موثر در توسعه و تعمیق سینمای مقاومت است.

فیلم‌های مورد حمایت در حوزه سینمای مقاومت عبارتند از: «کنجانچم» به کارگردانی یاسمن نصرتی و تهیه کنندگی عبدالرضا آشتیانی، «بی تار» به کارگردانی جمیل رستمی و تهیه کنندگی سید حامد حسینی، «روزگار سخت» به کارگردانی عبدالرسول گلبن و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان و «فتح هرمز» به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا و تهیه کنندگی حسن بشکوفه که در مراحل مختلف تولید قرار دارند.

همچنین فیلم‌های مقاومت مورد حمایت بنیاد سینمایی فارابی که در سال گذشته آماده نمایش شده یا به نمایش درآمده است عبارتند از: «ویلایی‌ها» ساخته منیر قیدی و تهیه کنندگی سعید ملکان، «سرو زیر آب» ساخته محمدعلی باشه آهنگر و تهیه کنندگی سیدحامد حسینی، «امپراطور جهنم» ساخته پرویز شیخ طادی و تهیه کنندگی محمد خزاعی، «ماهورا» ساخته حمید زرگرنژاد و تهیه کنندگی علیرضا جلالی و حمید آخوندی و «دریاچه ماهی» ساخته مریم دوستی و تهیه کنندگی سعید سعدی.

۱۰ عنوان فیلمنامه‌های مورد حمایت در حوزه سینمای مقاومت در سال ۱۳۹۷ شامل «۵۷»، «بی تار»، «جمعه فراموش شده»، «جنگ سری»، «حورا»، «خط نجات»، «دستمال سرخ‌ها»، «روز جدایی»، «صفیر» و «تیغ کهنه» است.

همچنین ۱۲ پروژه دیگر در حوزه سینمای مقاومت نیز در دست بررسی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.