شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳

مدیرعامل فارابی:

آثار سینمای انقلاب و دفاع مقدس نباید با فیلم‌های کمدی مقایسه شوند

نشستی در فارابی

سینماپرس: مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی nر جمع مسئولان پایگاه های بسیج ادارات و موسسات تابعه وزارت ارشاد گفت: نسل برآمده از انقلاب، در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری تولیدات ملموسی را درباره انقلاب و دفاع مقدس خلق کرده است.

به گزارش سینماپرس، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در جمع مسئولان پایگاه های بسیج ادارات و موسسات تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان و یاران باوفایشان اظهار کرد: امیدوارم عمل به فرمایشات حضرت اباعبدالله الحسین (ع) توشه آخرت ما باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای سینمایی و نسبت آن با ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است و دستاوردهای گرانسنگی در این چهل سال از جمله در حوزه فرهنگ و سینما رقم خورده است که این دستاوردها کم هم نیست.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره با اشاره به آماده شدن مجموعه‌ مستندهایی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توضیح داد: این مجموعه‌ها به مخاطبان خارجی زبان ارایه می‌شود تا با پیشرفت‌های سینمای جمهوری اسلامی ایران در این چهل سال آشنا شوند.

وی عنوان کرد: این دستاوردها به صورت یک مستند برای نمایندگی‌های فرهنگی خارج از کشور ارسال خواهد شد. این دستاوردها مدیون همراهی هنرمندان و ایثار و همدلی و اخلاص مردم با جریان انقلاب اسلامی است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد: امسال باید چهلمین سال پیروزی انقلاب را با توان بیشتر گرامی بداریم و جمله «بسیج لشگر مخلص خداست» در عمل محقق شود و نقش این اخلاص برای نسل نویی که سختی‌ها و مجاهدت‌ها را لمس نکرده و امروز دوره پر آشوبی را طی می‌کند، بسیار مهم است.

تابش در پایان عنوان کرد: امروز با جنگ نابرابر رسانه ای مواجهیم و محصولات رسانه‌ای که جبهه رسانه‌ای غرب به خورد مردم همه دنیا می دهد، یک آسیب است. اینجاست که باید با شناخت دقیق، سواد رسانه‌ای مردم را افزایش داد.

حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی نیز در این دیدار اظهار کرد: شاید برخی بگویند سینما در پاره ای مواقع، کم کاری یا سیاه‌نمایی کرده اما یک مدیر شبکه ترکیه ای به من گفت سینمای ایران پرچم تشیع را برافراشته و این در حالی است که ما به این مهم کمتر توجه می‌کنیم.

ایل بیگی با بیان اینکه فیلم‌هایی مانند «ویلایی‌ها»، «ماجرای نیمروز»، «تنگه ابوقریب» و... توسط نسل بعد از انقلاب ساخته شده است، اظهار کرد: این راه باز است و ما نیز باید به نیروهای جوان کمک کرده و از آثارشان حمایت کنیم. زمانی می توانیم ارزش ها را گسترش دهیم که در زمان اکران این نوع فیلم‌ها مهجور نباشند.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی توضیح کرد: برخی سعی می‌کنند در شیطنت های رسانه ای، با انگ ارگانی ساخته شدن، این نوع آثار را تخریب کنند و باید بسیجی وار از این آثار حمایت شود.

به گفته ایل بیگی، آثار سینمای انقلاب و دفاع مقدس در غربت نباید بیایند و بروند و فیلمسازان سرخورده شوند و با فیلم‌های کمدی مقایسه نشوند.

وی اظهار کرد: هنرمندانی بودند که ادعای کاربلدی و تعهد داشتند اما در شان انقلاب کار نکردند و اتفاقا متوقع بودند اما در این دوره از متخصصان بی ادعا بیشتر استفاده می‌کنیم و از این آثار از سوی بنیاد سینمایی فارابی به خوبی حمایت شده و «ویلایی‌ها» و «ماجرای نیمروز» یک و دو، از جمله این آثار است.

حسین حاجی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ایام ماه محرم، فلسفه عاشورا و قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: این واقعه عبرت آموز است و امام حسین (ع) و یاران باوفایشان با واقعه عاشورا خواستند که بیاموزند چگونه باید از حریم و حرم پاسداری کرد.

فرمانده بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: تقارن ایام محرم و هفته دفاع مقدس ظرفیت را دوچندان کرده تا برای انسجام وحدت بهره ببریم. سعی کردیم از برآیند استعدادها و ظرفیت های بسیج بیشتر استفاده کنیم و به درجه و بالندگی و اندیشه دستگاه بسیج به خودمان جرات نمی‌دهیم حرکت نازل برگزار کنیم لذا تمام مراسم های بسیج ویژه و ممتاز بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.