شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲

اهدای جایزه دوویل فرانسه به «مورگان فریمن»

 مورگان فریمن

سینماپرس: جایزه جشنواره دوویل فرانسه به مورگان فریمن بازیگر کهنه‌کار آمریکایی تعلق گرفت.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، مورگان فریمن روز جمعه در فستیوال فیلم دوویل جایزه تجلیل از یک عمر دستاورد حرفه‌ای را دریافت کرد. این نخستین حضور عمومی او در یک فستیوال از اوایل امسال تا به حال و پس از آن بود که چند زن او را متهم به رفتار جنسی نامناسب کردند.

دیروز مجموعه‌ای از هواداران این بازیگر ساعت‌ها در صف ایستادند تا این بازیگر برنده جایزه اسکار را ببینند. فریمن چند بار در مراسمی که پر از ستارگان دیگر بود، از سوی حضار به صورت ایستاده مورد تشویق قرار گرفت.

وقتی فریمن روی صحنه رفت تا جایزه‌اش را دریافت کند، درحالی که صحبت‌های کوتاهی بیان کرد، احساساتی هم شد و در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، گفت: به دلایلی که امسال عمیق‌تر از معمول است، از دریافت این جایزه متشکرم.

در یک کنفرانس خبری که کمی قبل برگزار شده بود، فریمن از پاسخ دادن به پرسش درباره جنبش «#من‌هم‌همینطور» طفره رفت. پیش از آن از خبرنگاران خواسته شده بود سوال‌هایشان را به مسیر حرفه‌ای کاری او محدود کنند.

در ماه مه، شبکه سی‌ان‌ان مقاله‌ای انفجاری منتشر کرد که این بازیگر را از سوی هشت زن به آزار جنسی و رفتار نامناسب متهم می‌کرد. فریمن در ۲ بیانیه مختلف عذرخواهی کرد و در عین حال اتهام‌ها را رد کرد. او از سی‌ان‌ان خواست گزارشش را پس بگیرد، اما این شبکه این کار را نکرد.

آن موقع اتحادیه بازیگران گفته بود مشغول بررسی ایده پس گرفتن جایزه دستاورد حرفه‌ای اوست، ولی این اتحادیه روز ششم سپتامبر اعلام کرد که چنین کاری انجام نخواهد داد.

در کنفرانس خبری همچنین از فریمن سوالی هم درباره نظرش درباره اتفاقاتی که در حال حاضر در ایالات متحده می‌افتد و رییس‌جمهور این کشور پرسیده شد که او به شوخی میکروفن را پایین گذاشت.

فریمن در پروژه بعدی‌اش در فیلم «فندق‌شکن و چهار اقلیم» دیزنی نقش‌آفرینی می‌کند که روز دوم نوامبر اکران خواهد شد.

جشنواره فیلم دوویل به فیلم‌های آمریکایی اختصاص دارد و از سال ۱۹۷۵ تاکنون در دوویل فرانسه برگزار می‌شود.

این جشنواره هر سال بهترین فیلم مستقل آمریکایی سال را نیز انتخاب می‌کند که در سال‌های اخیر به «ضربه شلاق» ساخته دمین شازل، سال ۲۰۱۵ به «۹۹ خانه» ساخته رامین بحرانی، «مردان کوچک» ساخته ایرا ساکس و سال پیش به «سوارکار» فیلم وسترن ساخته کلویی ژائو تعلق گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.