شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

محمود کاظمی:

بنیاد شهید در واگذاری سینماهایش تعلل می‌کند

محمود کاظمی

سینماپرس: مدیرعامل موسسه بهمن سبز اعلام کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران لازم است طبق دستور صادره، سینماهایش را به حوزه هنری واگذار کند نه اینکه آنها را تغییر کاربری بدهد.

به گزارش سینماپرس، محمود کاظمی مدیرعامل موسسه فرهنگی تبلیغاتی «بهمن سبز» وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به وضعیت سینماهایی که باید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران در اختیار حوزه هنری قرار گیرد، گفت: چند ماه پیش لیست کاملی از سالن های سینمایی که همچنان در اختیار بنیاد شهید و کمیته امداد امام خمینی باقی مانده بود آماده شد و با دستوری که از سوی رهبر معظم انقلاب به این ۲ نهاد ابلاغ شده، سینماهای باقی مانده باید در اختیار حوزه هنری قرار گیرد.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی به تعهداتش عمل و سالن های سینمایی خود را به حوزه هنری واگذار کرد که شامل سینماهایی در مشهد و شیراز بود.

مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران هم سینما نخل خرمشهر را در اختیار حوزه هنری قرار داد اما مهمترین سینماهای این نهاد از جمله سینما ساحل اهواز و سینماهای آتلانتیک، قیام و آفریقا در تهران و سینما ایران در اصفهان تا امروز تحویل حوزه هنری نشده است.

وی با اعلام اینکه این اتفاق در حالی می افتد که رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نامه و دستورهای لازم را دریافت کرده است، گفت: اینکه چرا این اتفاق رخ نداده است و به دستورات عمل نمی شود نمی دانیم ولی حوزه هنری پیگیر مساله هست.

کاظمی در پاسخ به اینکه پس چطور برای سینما آفریقا تغییر کاربری در نظر گرفته شده است، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از سوی شهرداری برای سینما آفریقا تغییر کاربری گرفته تا بتواند این سینما را تبدیل به یک پردیس و یا مجتمع فرهنگی-تجاری کند ولی این امر خارج از دستور مربوطه است، حتی مدتی است که برای سینما قیام آگهی فروش زده اند که این هم خارج از روال است.

وی تاکید کرد: مساله این است که مقام معظم رهبری یک بار دستور می دهند و براساس دستور رهبر معظم انقلاب سینماهای مورد نظر را باید در اختیار حوزه هنری قرار دهند.

کاظمی در پایان گفت: مساله مهم این است که سینماهایی که در اختیار موسسه «بهمن سبز» وابسته به حوزه هنری قرار گرفته، بازسازی، مدرن سازی و سپس به بهره برداری رسیده و توانسته اند مخاطبان بسیاری را به سینما جذب کنند. می توان گفت سینماهایی که تحویل ما داده می شود، روی آن برنامه ریزی می شود تا بتواند به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرد.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.