جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳

گزارش مراسم رونمایی از پوستر فیلم «جاده قدیم»

مراسم رونمایی از پوستر فیلم «جاده قدیم»

سینماپرس: مراسم رونمایی از پوستر فیلم «جاده قدیم» و تجلیل از پرویز پورحسینی، ۱۵ شهریور ماه در تالار شهنازِ خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، پانزدهم شهریور ماه، تالار شهنازِ خانه هنرمندان ایران، میزبان عوامل جدیدترین فیلم منیژه حکمت، «جاده قدیم» بود.

سه بخش اصلی این مراسم شامل رونمایی از پوستر، تجلیل از پرویز پور‌حسینی و در انتها پخش تیزر فیلم بود.

منیژه حکمت کارگردان جاده قدیم در ابتدای این مراسم با اشاره به زمان اکران فیلم که ۴ مهر سال جاری خواهد بود، گفت: اینجا قرار است نقاب ها را برداریم. نقاب هایی که روی صورت زنان و مردانی است که از یک دوره تاریخی طولانی روی چهره هایشان به جا مانده. ما برای حرکت رو به جلو و از بین بردن تمام آسیب هایی که طی این دوران به ما و علی الخصوص زنان، تحمیل شده چاره نداریم جز اینکه نقاب ها را برداریم.

وی با تاکید بر اینکه وجود این نقاب ها اجباری و تحمل خشونت در تمامی دوران های زندگی ما قدم به قدم همراه با ما جلو آمده و رشد کرده، بیان داشت: ما در این دوران، انواع خشونت کلامی، خشونت در خانواده، مرد سالاری و … را تجربه کرده ایم اما امروز می‌خواهیم تلاش کنیم تا نقابی را که به نحوی در وجود تک تک ما نهادینه شده است را کنار بزنیم. نقاب هایی از جنس انکار، کتمان، تحمل انواع فشار‌های روحی و روانی و … وی افزود: این نقاب‌ها بیشترین ضربه را در طول زندگی به ما خواهد زد و ما دیگر نباید تاریخ را اینگونه تکرار کنیم.

«جاده قدیم» نقاب‌ها را برمی دارد/ نه به خشونت علیه زنان

یک جایی قرار است همه با هم بگوییم نه! نه به خشونت.

کارگردان فیلم زندان زنان اظهار داشت که امیدوار است این حرکت نمادین، امروز به کمک حضور اهالی رسانه و پیشکسوتان، اشاعه پیدا کند و همه با هم برای ایستادن در مقابل خشونت، متحد شویم.

در ادامه برنامه، کارگردان جاده قدیم افزود: ۵ زن ایستاده روی سن، در کنار پوستر بازیگران فیلم، به نمایندگی از تمامی قومیت ها و تمامی زنان ایرانی به خشونت نه می گویند و نقاب ها را برمی دارند.

در ادامه این برنامه، مراسم گرامیداشت پرویز پورحسینی از بازیگران این فیلم سینمایی با معرفی و صحبت های سعید پورصمیمی برگزار شد.

پور صمیمی با بیان اینکه از ۶۰ سال گذشته در کنار پورحسینی به آموزش و فعالیت در تئاتر پرداخته است افزود، در سال های بی رونقی تئاتر و زمانی که امکانات در عرصه بازیگری و تئاتر بسیار کم بود، در کنار هم فعالیت هنری خود را آغاز کردیم و پورحسینی شاخصه های آموزشی را طی کرد و بعد از تحصیل در دانشگاه تهران پا به عرصه تئاتر بین الملل نهاد.

در پایان مراسم پس از نمایش تیزر فیلم و قدردانی از محمدحسین هوشمندی طراح پوستر و تیم تبلیغات جاده قدیم، اعلام شد که اکران این فیلم سینمایی از تاریخ ۴ مهر سال جاری خواهد بود.

گفتنی است شیرین یزدان بخش، مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، پرویز پور حسینی، بانی پال شومون، لیلی رشیدی، هدی زین العابدین، ترلان پروانه، محمدرضا غفاری و … از بازیگران فیلم تازه منیژه حکمت هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.