چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶

اسامی برگزیدگان جشنواره «قاصدک» اعلام شد

هشتمین جشنواره فیلم «کودک برای کودک» (قاصدک)

سینماپرس: برترین‌های بخش‌های مختلف هشتمین جشنواره فیلم «کودک برای کودک» (قاصدک) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سوی دبیرخانه این رویداد هنری معرفی و جوایز خود را دریافت کردند.

به گزارش سینماپرس، در این جشنواره از میان آثار رسیده به دبیرخانه، داوران ۳۵ فیلم مستند و پویانمایی را شایسته دریافت جایزه و دیپلم افتخار معرفی کردند که از این میان ۱۹ جایزه به بخش فیلم و مستند اختصاص یافت و ۱۶ جایزه نیز به پویانمایی‌ها تعلق گرفت.

در بخش فیلم‌های زنده و مستند جایزه‌های بهترین فیلم‌ها نیز به «ماه پیشونی» ساخته ساجده قاسمی ۱۶ ساله از یزد، «باور» اثر امیررضا معلمی ۱۵ ساله از گناباد خراسان رضوی و «گنجشک‌های کوچه ما» به کارگردانی ژیوار فرج‌زاده ۱۱ ساله از کردستان اهدا شد.

جایزه بهترین فیلمنامه به علی کاربخش ۱۶ ساله از یزد به خاطر «کفش‌های من»، امیررضا صادقلو ۱۶ ساله از گلستان برای فیلم «بهزاد» و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه نیز به فیلم «بوسه‌های صورتی» اثر زهرا امیریوسفی ۱۱ ساله از خمینی‌شهر اصفهان رسید.

در همین حال فیلم‌های «دیوار» به کارگردانی ودود ایمانی ۱۶ ساله از مشکین‌شهر اردبیل، «وقتی هوا آلوده میشه» اثر ابوالفضل نظامی ۱۲ ساله از خمینی‌شهر اصفهان، «لطفاً زمین را پاکیزه نگه داریم» اثر مهسا شمسایی ۱۱ ساله از انزلی گیلان، «چاقوسازی» ساخته رضا حسن‌زاده ۱۲ ساله از سلماس آذربایجان غربی به ترتیب جایزه بهترین کارگردانی، فیلمبرداری، صداگذاری و تدوین را دریافت کردند.

در عین حال جایزه بهترین بازیگری به فیلم «ماه پیشونی» ساخته نازنین‌زهرا قاسمی ۹ ساله از میبد یزد، جایزه بهترین مستند به فیلم‌ «کیف مدرسه» اثر آرمان باقری۱۲ ساله از قم و بهترین تیتراژ به فیلم «خانه دهدشتی» اثر محسن چقاجردی ۱۳ ساله از اصفهان تعلق گرفت.

همچنین در بخش فیلم‌های زنده و مستند دیپلم افتخار، لوح تقدیر، بسته‌ فرهنگی و جایزه نقدی جشنواره به فیلم «فرش و قدمت آن در اراک» به کارگردانی صدرا سلطانی و آروین جیرانی ۱۴ ساله از اراک به خاطر پژوهش خوب در این حوزه تعلق گرفت.

همچنین دیپلم افتخار به همراه دیگر جوایز جشنواره در بخش بهترین موسیقی به سپهر بیداری ۱۳ ساله کارگردان فیلم «بیله سوار و خاک زرخیز» از اردبیل و در بخش بهترین فیلم‌ به آثاری ‌همچون «ماجرای کتاب‌ها»، «لانه»، «چق چقو» و «نزدیک دورها» به ترتیب اثر روح‌انگیز ایزدی ۱۳ ساله از گلستان، علیرضا مهری ۱۵ ساله از اردبیل، مینا حیدری از چهارمحال ‌و بختیاری و باران چراغی‌پور ۱۶ ساله از تهران اهدا شد.

در بخش برترین‌های پویانمایی جایزه بهترین انیمیشن‌ها به «گبه»، «پیرمرد» و «قطار زندگی» به ترتیب به طاها قدیریان ۱۰ ساله از اصفهان، آرتین هنرمند ۱۳ ساله از کرمانشاه و علی رفیعی ۱۷ ساله از چهارمحال و بختیاری تعلق گرفت.

 همچنین جایزه نوآوری و خلاقیت به مهدیه گنجی ۱۳ ساله از یزد برای فیلم «زندگی زیباست»، جایزه بهترین فیلمنامه به امیررضا قاسمی کودک مازندرانی با اثر «دلگشا»، جایزه بهترین کارگردانی آرش سلیمانی ۱۴ ساله از اصفهان برای پویانمایی «قناعت» و بهترین متحرک‌سازی به فرزانه السادات نیر ۱۲ ساله از خوزستان به خاطر فیلم «جاسوس» اهدا شد.

همچنین در این بخش داوران جایزه بهترین پرداخت محتوا را به پویانمایی «نذری» اثر سمیرا عبادی‌فر ۱۶ ساله از خراسان رضوی، بهترین صداگذاری به «آدم کوچولوی گرسنه» اثر شیدا سلیمانی نوجوان چهارمحال‌وبختیاری، جایزه بهترین تیتراژ «خانه رنگین کمان» و بهترین موسیقی به پویانمایی «پاپر» هر ۲ به کارگردانی آوا گواشیری ۱۴ ساله از رفسنجان اهدا شد.

داوران جایزه بهترین گرافیک را نیز به پویانمایی «بز و طوطی» اثر سیدکیان پاک‌نژاد کودک اصفهانی اهدا کردند و دیپلم افتخار این بخش را به فیلم‌های «راز غار تاریک»، «رانندگی پرماجرای بابا»، «عمونوروز اومده» به ترتیب آثار محمدیاسین نجفی۱۴ ساله از رفسنجان مبینا قاسمیان ۱۳ ساله از مازندران و الهه معروفی نوجوان قزوینی و دیپلم افتخار فیلمنامه «چوب جادویی» اثر شقایق نصیری عضو ۱۵ ساله مرکز فراگیر کانون خراسان رضوی اهدا کردند.

جوایز برترین‌های هشتمین جشنواره فیلم «کودک برای کودک» (قاصدک) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در سی‌ویکمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.