چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹

توضیحات ایرج راد درباره ۱.۵ میلیارد تومان خانه تئاتر

جشن تولد هفتاد و یک سالگی ایرج راد

سینماپرس: رییس هیات مدیره خانه تئاتر پیرامون دریافت مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان از اداره کل هنرهای نمایشی در سال گذشته به ارائه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش سینماپرس، اداره کل هنرهای نمایشی در جهت شفافیت مالی گزارشی را ارایه کرده که در آن اشاره شده بود خانه تئاتر مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان از آن اداره کل دریافت کرده است.

ایرج راد رییس هیات مدیره خانه تئاتر درباره دریافت این مبلغ از سوی خانه تئاتر گفت: سال گذشته ما تقاضایی را به آقای مرادخانی معاون هنری وقت در زمان وزارت آقای صالحی امیری ارایه دادیم که برای تجهیز خانه تئاتر جدید به خصوص تجهیز سالن نیازمند کمک هستیم. در جلسه‌ای که آقایان صالحی امیری، مرادخانی، شفیعی، کاراندیش و افضلی حضور داشتند مجددا این مساله مطرح شد که ما برای تجهیز خانه جدید تئاتر نیازمند یک میلیارد و پانصد میلیون تومان هستیم. در همان جلسه آقای صالحی دستور پرداخت یک میلیارد تومان را صادر کرد و قرار شد در صورتی که این مبلغ کفاف کارهای ما را نداد مجددا تقاضا کنیم تا کمک مالی بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: بعد از ارسال دستور آقای وزیر، ما قرار گذاشتیم که این مبلغ از سوی موسسه توسعه هنرهای معاصر پرداخت شود تا بتوانیم اقلام لازم را خریداری کنیم و قرار بر آن شد نیازهای خود را به این موسسه اعلام کنیم تا آنها نیز بررسی ‌های لازم را داشته باشند و در صورت تایید از سوی مشاوران موسسه اجناس به خانه تئاتر تحویل شود. ما نیز با فاکتورهای کاملا رسمی و قانونی و تایید شده مبلغ را دریافت کنیم.

رییس هیات مدیره خانه تئاتر درباره اقلامی که قرار بود با این پول دریافت شود، گفت: ما این پول را بیشتر برای تجهیز سالن نمایش خانه تئاتر نیاز داشتیم. این پول برای خرید تجهیزات نور و صدا و ... مورد استفاده قرار گرفت که هم اکنون نیز در خانه تئاتر موجود هستند.

راد یادآور شد: در ادامه ما برای خرید صندلی‌های سالن مجددا نیازمند کمک بودیم و آن مبلغ اولیه برای خرید صندلی‌های مورد نظر کافی نبود لذا مجددا از موسسه توسعه هنرهای معاصر تقاضای کمک کردیم که با توجه به رابطه بین این موسسه و شرکت سازنده صندلی‌ها و با ارایه فاکتورهای معتبر، خرید صندلی‌ها نیز صورت گرفت.

وی تصریح کرد: اما در هفته گذشته من مجددا با آقای کاراندیش برای تعویض میز نور و تکمیل دیگر تجهیزات مورد نیاز خانه تئاتر جدید جلسه‌ای تشکیل دادیم و از وی خواستیم تا هم بازدیدی از خانه جدید داشته باشد و هم برای تجهیزات مورد نیاز یاری‌رسان خانه تئاتر باشد. برآورد ما برای این کار ۲۵۰ میلیون تومان بود. آقای کاراندیش به همراه خانم رودکی و آقای افضلی بعد از بازدید و صحبت‌های پیرامون این قضیه موافقت کردند که مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به خانه تئاتر اختصاص داده شود. تا این لحظه مراحل مختلف کار انجام شده و قرار است در هفته آینده پرداخت صورت گیرد تا خانه تئاتر به صورت کامل آماده بهره‌برداری شود.

وی در پایان اشاره کرد: مبالغ دریافت شده تماما صرف تجهیز و تکمیل عمارت جدید خانه تئاتر شده است و هیچ مبلغی برای هزینه جاری خانه تئاتر صورت نگرفته و باید تاکید کنم تمام آن هزینه‌ها برای عمارت جدید خانه تئاتر بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.