دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

آیین نکوداشت «ناصر چشم آذر» در جشنواره فیلم‌ کودک برگزار شد / پیشنهاد رضا داد برای ساخت زندگینامه چشم آذر

مراسم بزرگداشت ناصر چشم آذر در سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان

سینماپرس: آیین نکوداشت زنده یاد «ناصر چشم آذر» در قالب سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان عصر روز گذشته با حضور خانواده مرحوم چشم آذر و جمعی از هنرمندان در اصفهان برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم بزرگداشت زنده یاد ناصر چشم آذر با حضور خانواده مرحوم چشم آذر و جمعی از مسئولان جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان و سینماگران عصر یکشنبه ۱۱ شهریور در سینما فلسطین شهر اصفهان برگزار شد.

فریال بهزاد نویسنده و کارگردان سینمای کودک و نوجوان به بهانه نکوداشت ناصر چشم آذر در جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان درباره این هنرمند گفت: آهنگسازی یکی از فیلم هایی که تصمیم داشتم آن را به جشنواره کودک برسانم، به آقای چشم آذر سفارش داده بودم. هر بار که به خانه ایشان می رفتم تا آهنگ را گوش کنم به من می گفتند که  هنوز آماده نشده است.

این کارگردان افزود: آقای چشم آذر در آن زمان به عرفان و الهیات علاقه زیادی داشتند و چند شمع و عود روشن کرده بودند. ساخت آهنگ آنقدر عقب افتاد که من از رسیدن فیلمم به جشنواره ناامید شدم. تا اینکه یک روز با من تماس گرفتند و گفتند آهنگ آماده شده است. آهنگی که برای من ساخته بودند بسیار سحر آمیز و زیبا بود و من غرق در آن شدم.

وی ادامه داد: خوشبختانه فیلمم نیز به جشنواره رسید و کودکان نیز با این آهنگ ارتباط خوبی برقرار کردند و من همان موقع متوجه شدم که من با یک نابغه همکاری کرده ام، نابغه ای که ساخت موسیقی در رگ هایش جاری بود و تصمیم گرفتم همکاری بیشتری با آقای چشم آذر داشته باشم اما متاسفانه انجام نشد.

بهزاد عنوان کرد: آلبوم «باران عشق» یکی دیگر از شاهکارهای چشم آذر است که به نظرمن همه با شنیدن قطعات آن به آرامش می رسند. من افتخار می کنم که در یکی از فیلم هایم با آقای چشم آذر همکاری داشته ام.

همچنین فرزاد اژدری کارگردان فیلم «عملیات مهدکودک» و مدیر دبیرخانه جشنواره نیز گفت: برای من بسیار سخت است درباره کسانی که دوستشان دارم و از دنیا رفته اند، صحبت کنم. تا جایی که بتوانم به مراسم ترحیم شان هم نمی روم. بعد از فوت آقای چشم آذر عزیزی از من پرسید که چرا در مراسم ترحیم ناصر چشم آذر شرکت نکرده ام و من در جواب گفتم که نمی خواهم باور کنم که این اتفاق افتاده و او را از دست داده ایم.

وی ادامه داد: آقای چشم آذر در ساخت فیلم «عملیات مهدکودک »کمک زیادی به من کردند. ایشان علاوه بر آهنگ سازی این فیلم اصرار زیادی داشتند تا من «عملیات مهدکودک ۲» را بسازم و ایده های خوبی برای ساخت این فیلم به من پیشنهاد کردند.

در ادامه علیرضا شاهد دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان نیز گفت: خوشحالم که آیین های بزرگداشت و نکوداشت در جشنواره به نوعی کلاس درس در این رویداد، تبدیل شده و علاقه مندان زیادی در این مراسم ها شرکت می کنند.

علیرضا رضاداد نیز خاطر نشان کرد: خدا را شاکرم که به ما توفیق این را داد که بتوانیم بخشی از تلاش های یکی از بهترین آهنگسازان سینما را سپاس بگوییم و امیدوارم به زودی شاهد فیلمی از زندگی این بزرگوار بر پرده سینما باشیم.

 

شیرین احمدلو: شک ندارم که ناصر در بین ماست

شیرین احمدلو همسر ناصر چشم آذر نیز در این آیین بیان کرد: خوشحالم که اولین نکوداشت ناصر در اصفهان و در این جشنواره برگزار شده است. ناصر به شهر اصفهان علاقه زیادی داشت و همیشه لهجه اصفهانی ها و خیابان  های زیبای این شهر را دوست داشت. درست است که مدتی است ناصر را از دست داده ایم اما نام و یادش تا ابد با ما می ماند.

وی افزود: ناصر چشم آذر در خانواده ای هنرمند بزرگ شده بود. ناصر انسانی پر از هنر بود و مردم دوست و مردم دار. نوع آوری داشت زیرا با زبان انسانیت و مهربانی با مردم اش ارتباط برقرار می کرد و پایبند به اصول خانواده بود. او روح پاک و زیبایی داشت. از خودش بیرون آمده و به عشق رسیده بود. من و برادرم عاشقانه ناصر را می پرستیدیم و بهترین سال های عمرمان با او سپری شده بود.

احمدلو همچنین خاطر نشان کرد: سریال «قصه های مجید» نه تنها سریال مورد علاقه من بلکه سریال مورد علاقه بیشتر مردم است. این سریال یکی از سریال هایی بود که ناصر آهنگ آن را ساخت اما اسم او از تیتراژ حذف شده بود و کسی از این اطلاع نداشت که ناصر آهنگ این فیلم را ساخته است. یکی دیگر از همکاری های ناصر در بخش آهنگسازی سینما در فیلم «خواهران غریب» بود که محال است بر بیننده تاثیر نگذارد. ناصر عاشقانه زندگی کرد و  به همه عشق را آموزش داد.

رعنا چشم آذر فرزند ناصر چشم آذر نیز عنوان کرد: خوشحالم از اینکه اینجا کنار هم جمع شده ایم. ناراحتم از اینکه هیچ وقت پدرم چنین جمعی را صرفا برای دستاوردهایش تا وقتی زنده بود، ندید. البته اگر پدرم اینجا بود ترجیح می داد با ساز حرف بزند. پدر من دو وجه شخصیتی داشت. یک وجه از وجود او مثل یک راز در خانواده ما می ماند که در آینده ای نه چندان دور با آن روبه رو می شوید و وجه دیگر اینکه پدر من هنرمند خوبی بود. عاشقانه بچه ها را دوست داشت و حتی از همه همسن و سال هایم  نیز بیشتر کودکان را  درک می کرد.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد تا ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان در حال برگزاری است. آدرس رسمی سایت icff.com است.    

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.