دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

تشکیل انجمن سینماگران نوجوان در کانون

 سودابه امینی

سینماپرس: مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان از تشکیل انجمن سینماگران نوجوان در کانون خبر داد و این اتفاق را آغاز موج جدید فیلمسازی و تربیت فیلمسازان کانونی دانست.

به گزارش سینماپرس، سودابه امینی هم‌زمان با برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوان و جشنواره فیلم قاصدک در اصفهان با اعلام خبر تشکیل انجمن سینماگران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، افزود: آموزش مربیان هنری، برگزاری کارگاه‌های فیلم‌سازی و نقد فیلم و تامین تجهیزات لازم برای این دوره‌ها باعث جذب اعضای نوجوان در کتاب‌خانه‌های کانون پرورش فکری می‌شود.

امینی با بیان اینکه انجمن‌ سینماگران نوجوان باید از دل کارگاه‌های فیلمسازی و نقد فیلم کانون ریشه بگیرد، گفت: لازم است در هر استان دست‌کم یک انجمن از اعضای تربیت‌شده‌ کارگاه‌ها تشکیل شود و برآیند فعالیت آن‌ها هر سال یا ۲ سال یک‌بار در جشنواره‌ها منعکس شود.

وی در این رابطه یادآور می‌شود که ارتباط با مخاطبان علاقه‌مند باید سازمان‌دهی شود که مرحله‌ اول آن جذب نوجوانان در کارگاه‌ها، مرحله‌ دوم معرفی درست فیلمسازی و سینما، مرحله‌ سوم تشکیل بانک اطلاعاتی از اعضای نوجوان کارگاه‌های فیلمسازی و مرحله‌ی چهارم حضور اعضا در جشنواره‌ها است.

امینی ادامه داد: در انجمن‌های فیلمسازی که دبیرخانه آن در تهران خواهد بود، یک شورای سیاستگذاری هم در حوزه‌ معاونت فرهنگی و مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون خواهیم داشت. آموزش مربیان، تجهیز امکانات مراکز و تشکیل انجمن سینماگران نوجوان باعث جذب اعضا به کتاب‌خانه‌های کانون می‌شود و موج جدیدی در حوزه‌ فیلم کودک در کانون به راه می‌اندازد.

وی با اشاره به این‌که یکی از برنامه‌های اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری برگزاری کارگاه‌های فیلمسازی برای اعضای کانون در تمام استان‌ها است، افزود: این کارگاه‌ها باید به صورت مستمر در سطوح مقدماتی، پیشرفته و عالی کار فیلمسازی را به بچه‌ها آموزش بدهند. ما می‌خواهیم مانند انجمن‌های ادبی در استان‌ها که از حضور شخصیت‌های دانشگاهی و علمی در حوزه‌ی ادبیات خلاق سود می‌برند، در انجمن‌های سینمایی هم از چهره‌های بومی که دانش هنری و تجربه‌ی عملی دارند استفاده کنیم تا کانون هم‌چون گذشته محفلی برای رفت‌وآمد هنرمندان برجسته شود.

مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون با بیان این‌که این مجموعه فعالیت‌ها برنامه‌ای طولانی مدت است، اظهار کرد: برای تشکیل انجمن، عضوگیری از میان نوجوانان علاقه‌مند و ارائه‌ آموزش‌های تخصصی دست‌کم به ۲ سال زمان نیاز است. امیدوارم بعد از این زمان، انجمن سینماگران نوجوان کانون به تولید اثر بپردازد.

امینی با اشاره به جشنواره‌ فیلم کودک برای کودک «قاصدک» به عنوان یک رویداد جریانساز در حوزه‌ سینما در کانون یادآور شد: هدف این جشنواره شرکت آثار حرفه‌ای کودک‌ونوجوان نیست، ولی به‌ هر حال مبحث فیلمسازی یک کار تخصصی است و انجمن سینماگران نوجوان هم باید با اعضای آموزش‌دیده تشکیل شود. به نظر من با تشکیل انجمن سینماگران نوجوان کیفیت فیلم‌های این جشنواره هم افزایش پیدا می‌کند و به‌ طور کلی آینده‌ امیدبخشی در پیش‌روی سینمای کانون خواهد بود.

وی با بیان این‌که انجمن‌های سینمایی در استان‌ها در حال شکل‌گیری است، افزود: در حال‌حاضر اعضای با استعداد هشت دوره جشنواره «قاصدک» انتخاب شده و درصدد تشکیل بانک اطلاعاتی آن‌ها هستیم و همچنین برنامه‌های آموزشی را برای این اعضا و مربیان به زودی طراحی خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.