دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

کارگاه «از ایده تا فیلمنامه» در دومین المپیاد فیلمسازی برپا می شود

دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان

سینماپرس: کارگاه «از ایده تا فیلمنامه» در ۴ جلسه (از تاریخ ۱۱ تا ۱۳ شهریور) در دومین المپیاد فیلمسازی و در سی و یکمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

به گزارش سینماپرس، کارگاه «از ایده تا فیلمنامه» در حوزه فیلمنامه نویسی با تمرکز بر ارایه راهکارهایی برای بالا بردن سطح خلاقیت نوجوانان ۹ تا ۱۶ سال در چهار جلسه از تاریخ ۱۱ تا ۱۳ شهریور در دومین المپیاد فیلمسازی و در سی و یکمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان برپا می شود.

در بخش نخست از این کارگاه ها فریبرز آهنین نویسنده و فیلمساز مبحث «از ایده تا فیلمنامه» را آموزش می دهد و پس از آن بهنام تاج میر نیز فیلمسازی تک نفره را تدریس می کند. طرح مباحث برای هنرجویان صرفا به صورت کاربردی و ساده مطرح می شود و قرار نیست مطالب به صورت تخصصی بیان شوند.

مجموع کارگاه های «از ایده تا فیلمنامه» در اردوگاه شهید بهشتی که محل برگزاری دومین المپیاد فیلمسازی است تشکیل می شود و نوجوانان حاضر در مجموع کارگاه های المپیاد فیلمسازی پس از چهار جلسه آموزش، فیلمنامه هایی با حداکثر مدت زمان ۲ دقیقه می نویسند و از میان فیلمنامه های نوشته شده ۱۰ فیلمنامه برای ساخت در کارگاه های عملی فیلمسازی تک نفره انتخاب خواهند شد.

دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان با همراهی انجمن سینمای جوانان ایران و بنیاد سینمایی فارابی در سی و یکمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان برگزار می شود. این المپیاد در دو بخش «فیلم» و «فیلمنامه» با پذیرش فیلم‌های ۳ دقیقه ای با موضوع آزاد در گروه سنی ۹ تا ۱۶ سال برپا می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.