یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲

مدیر شبکه کودک:

شبکه کودک پیشروترین شبکه تلویزیونی در پاسداشت زبان فارسی است

محمد سرشار

سینماپرس: محمد سرشار، شبکه کودک سیما درباره صیانت از زبان فارسی در این شبکه گفت: «اقدامات شبکه کودک برای تقویت مهارت های زبان فارسی خردسالان و کودکان ادامه دارد و برنامه‌های جدیدی با همین هدف در حال طراحی هستند.»

به گزارش سینماپرس، محمد سرشار مدیر شبکه کودک سیما با اشاره به دوره آموزش زبان فارسی برای کارمندان این شبکه گفت: این دوره آموزشی یکی از اقدامات شبکه کودک برای پاسداشت زبان فارسی است که با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی طراحی و اجرا شد.

سرشار اظهار کرد: شبکه کودک پیشروترین شبکه تلویزیونی در پاسداشت زبان فارسی است و براساس ارزیابی های صورت گرفته، توانسته کمترین خطا را در استفاده درست زبان فارسی داشته باشد.

مدیر شبکه کودک گفت: با اینکه حدود نیمی از برنامه‌های شبکه کودک، برنامه‌های خارجی هستند اما مراقبت های بسیار در ترجمه و ویرایش زبانی این آثار باعث شده تا این تهدید بالقوه تبدیل به فرصتی برای تقویت هوش زبانی خردسالان و کودکان شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات ابتکاری شبکه کودک، فارسی‌سازی عنوان‌بندی آثار خارجی بوده که با استقبال خانواده‌ها مواجه شده است.

سرشار در پایان اعلام کرد: اقدامات شبکه کودک برای تقویت مهارت های زبان فارسی خردسالان و کودکان ادامه دارد و برنامه‌های جدیدی با همین هدف در حال طراحی هستند.

دوره آموزشی «مهارت های استفاده از زبان فارسی در شبکه کودک» با سرفصل های نگاهی به ساخت زبان فارسی»، درآمدی بر واژه‌گزینی و اصطلاح‌شناسی، زبان کودک و نوجوان، درست‌گویی و درست‌نویسی و گفتاری‌نویسی با شرکت نزدیک به چهل نفر از مدیران و کارشناسان شبکه کودک، در محل فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.