شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳

جزئیات تعداد تماشاگران نمایش ها تا پایان مردادماه

اداره کل هنرهای نمایشی

سینماپرس: اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمار مربوط به تماشاگران و میزان فروش نمایش هایی که در مردادماه به کار خود پایان دادند را اعلام نمود.

به گزارش سینماپرس، روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، نمایش خسیس به کارگردانی مریم کاظمی که ۳۱ نوبت اجرا در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر داشته با ۸۷۹۶ تماشاگر در روز ۲۶ مرداد به کار خود پایان داد. برای این نمایش در مجموع ۱۷۹۰ بلیط تمام بها، ۱۹۴۲ بلیط نیم بها، ۲۵۲۴ بلیط تخفیف دار و ۲۵۴۰ بلیط میهمان ارائه شده که در گیشه ۱ میلیارد و ۹۶۲ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال برایش ثبت شده است.

نمایش ریچارد سوم اجرا نمی شود به کارگردانی روح اله جعفری نیز ۲۳ اجرای خود را در سالن چهارسو پشت سر گذاشته و در این زمان ۱۸۳۴ تماشاگر داشته است. برای این نمایش ۷۲۱ بلیط تمام بها، ۳۰۲ بلیط نیم بها، ۳۰۵ بلیط تخفیف دار و ۵۰۶ بلیط میهمان ارائه شده و در گیشه مبلغ ۳۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال برایش ثبت شده است.

در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر نمایش سس توت فرنگی برای ۲۲ اجرایی که داشته میزبان ۹۰۵ تماشاگر بوده است. این نمایش ۲۳۲ بلیط تمام بها، ۱۸۸ بلیط نیم بها، ۹۸ بلیط تخفیف دار و ۳۸۷ بلیط میهمان را به تماشاگرانش ارائه داده و گیشه آن ۱۲۱ میلیون و ۳۲۰ هزار ریال ثبت شده است.

در همین سالن نمایش گزارش وضع هوا به کارگردانی عاطفه تهرانی نیز طی ۲۳ اجرایی که تا قبل از جشنواره عروسکی داشته میزبان ۹۵۹ تماشاگر بوده است. ۳۶۴ بلیط تمام بها، ۱۵۸ بلیط نیم بها، ۵۴ بلیط تخفیف دار و ۳۸۳ بلیط میهمان برایش صادر شسده که مبلغ گیشه را به ۱۴۵ میلیون و ۸۶۰ هزار ریال رسانده است.

سالن سایه مجموعه تئاتر شهر نیز شاهد اجرای خداحافظ باغ آلبالوی من به کارگردانی سارا مخاوات بود که طی ۲۷ اجرا ۷۳۵ تماشاگر داشت. برای این نمایش ۱۷۹ بلیط تمام بها، ۴۰ بلیط نیم بها، ۱۰۱ بلیط تخفیف دار و ۴۱۵ بلیط میهمان ارائه شده است و در گیشه مبلغ ۸۳ میلیون و ۴۹۰ هزار ریال برایش ثبت شده است.

دیگر تماشاخانه اداره کل هنرهای نمایشی تماشاخانه سنگلج است که اجرای دو نمایش را از ۲۸ خرداد تا ۲۹ مرداد میزبانی کرد. نمایش افرا به کارگردانی سهیل ساعی در این تماشاخانه ۲۸ نوبت روی صحنه رفته و در مجموع میزبان ۲۳۲۹ تماشاگر بوده است. برای آن ۵۶۹ بلیط تمام بها، ۸۷۱ بلیط نیم بها، ۲۱۳ بلیط تخفیف دار و ۶۷۶ بلیط میهمان ارائه شده که گیشه آن ۲۹۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال ثبت شده است.

نمایش آقا دلبر به کارگردانی موسویان نیز با ۲۷ اجرا در تماشاخانه سنگلج ۳۱۹۵ تماشاگر داشته که شامل ۳۲۷ بلیط تمام بها، ۶۶۴ بلیط نیم بها، ۴۴۹ بلیط تخفیف دار و ۱۷۵۵ بلیط میهمان بوده است. گیشه این نمایش نیز ۲۳۴ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۵۰۰ ریال ثبت شده است.

نمایش های تالار هنر نیز که اجرای عمومیشان تا اولین روز جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک ادامه داشت تعداد تماشاگران خود را اعلام کرده اند. نمایش شازده کوچولو به کارگردانی آناهیتا غنی زاده در مجموع میزبان ۴۹۵۷ تماشاگر بود. برای این نمایش ۲۶۸۲ بلیط تمام بها، ۱۲۰۶ بلیط نیم بها، ۴۸۵ بلیط تخفیف دار و ۵۸۴ بلیط میهمان ارائه شده که برایش مبلغ ۶۵۶ میلیون و ۴۱۵ هزار ریال در گیشه ثبت شده است. نمایش چارلی و کارخانه شکلات سازی به کارگردانی فریبا دلیری نیز دیگر نمایش این سالن بود که طی هفت هفته اجرایی که پشت سر گذاشت میزبان ۷۲۰۳ تماشاگر بود. برای این نمایش ۴۳۹۱ بلیط تمام بها، ۱۴۲۴ بلیط نیم بها، ۵۲۲ بلیط تخفیف دار و ۸۴۴ بلیط میهمان ارائه شده است. این نمایش مبلغ ۹۹۰ میلیون و ۹۹۰ هزار ریال در گیشه به نام خود ثبت کرده است.

سالن های اداره کل هنرهای نمایشی از اول تا هفتم شهریور ماه به اجرای نمایش های هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک اختصاص دارند و اجراهای عمومی خود را از هفته دوم این ماه آغاز خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.