شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

با حضور مهرداد رایانی و مدرسان بین المللی برگزار می شود

برپایی کارگاه بین المللی تاثیرات فرهنگی و اقلیمی در نمایشنامه نویسی در اروپا

تصویر تئاتر-صورتک

سینماگرس: کارگاه آموزشِ حرفه ای با عنوان «تاثیرات فرهنگی و اقلیمی در نگارشِ نمایشنامه» با حضور ۳ مدرس از ایران، بلژیک و فنلاند و مشارکتِ ۲۴ علاقه مند در ۸ کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از روابط عمومی این کارگاه، کارگاه «تاثیرات فرهنگی و اقلیمی در نگارش نمایشنامه نویسی» به مدتِ ۳ هفته و با حضور ۲۴ علاقهمند از کشورهای گوناگون (آلمان، روسیه، مجارستان، نروژ، استونی، مراکش، نیوزیلند، مصر، استرالیا، آرژانتین، کوبا، مکزیک، ایتالیا، رومانی و...) از ۱۹ آگوست تا ۱۰ سپتامبر (۲۸ مرداد ماه تا ۱۹ شهریور ماه) در کشورهای گوناگون و به شکلِ سیار برگزار خواهد شد.

رایانی مخصوص از ایران در کنار دو مدرس دیگر از کشورهای بلژیک (لولارا سِجر) و فنلاند (میلا هاسلین) پیش از شروعِ این دورهی آموزشی، شرح دوره و فرایندِ آموزشی آن را زیر نظر موسسه TAF در بلژیک آماده کردهاند. مدرسان و علاقه مندان این کارگاه آموزشی در طول ۳ هفته به ۸ کشور(اسپانیا، سوئد، نروژ، هلند، پرتغال، اسپانیا، بلژیک و فرانسه) سفر کرده و به طور موقت در هر یک از کشورها ساکن خواهند شد. مشارکتکنندگان متناسب با تاثیراتِ اقلیمی و فرهنگی کشورها، مواردِ آموزشی لازم را مرور کرده و تمرینهای لازم را انجام خواهند داد.

هزینه اصلی این دوره با پشتیبانی موسسه TAF و بهرهمندی از حمایتهای شورای هنری اتحادیهی اروپا فراهم شده است. اعضای شرکت کننده در این دوره، بخش دیگری از هزینه ها را پرداخت کرده اند. قرار است تا زمینه های نگارشِ چند نمایشنامه به شکلِ مشترک با توجه به تاثیراتِ اقلیمی و فرهنگی مورد توجه و حمایت قرار گرفته و تولید آن ها نیز تحقق یابد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.