جمعه ۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تا آخر شهریور درباره شفاف سازی اتفاقات روشنی رخ می دهد

سید عباس صالحی*

خبرگزاری مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اینکه چرا در معاونت هنری شفاف‌سازی مالی در قالب گزارش های رسمی صورت نگرفته است، گفت: این معاونت نیز مشمول این روند است و تا پایان شهریور اقدام خواهد کرد.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این موضوع که در ابتدای سال ۹۷ و طی گفتگویی رسانه ای اعلام کرده بود که معاونت هنری در زمینه شفاف‌سازی مالی در حوزه های مختلف از جمله تئاتر اقدام می کند، در گفتگویی با خبرنگاران مهر و ایسنا اظهار کرد: در سال ۹۷ به همه معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که طبعا معاونت هنری نیز در زمره آن ها است ابلاغ شده که باید درباره همه جشنواره ها، نمایشگاه ها و رویدادها شفافیت مالی کامل را داشته باشند و حداقل بعد از ۴۵ روز از برگزاری کل هزینه ها و عملکردها را ارایه کنند.

وی تاکید کرد: این بخشنامه به تمامی بخش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه شده و معاونت هنری هم باید از این قضیه تبعیت کند.

وزیر ارشاد درباره این موضوع که چرا با گذشت چند ماه از سال ۹۷ هنوز این شفافیت مالی در معاونت هنری بر خلاف سازمان سینمایی رخ نداده است، تاکید کرد: از سال ۹۷ که بخشنامه را ابلاغ کردیم تمامی جشنواره ها و رویداد شامل آن می شوند. معاونت هنری هم این کار را انجام خواهد داد و مطمئن باشید تا پایان شهریور در این زمینه اتفاقات روشنی رخ خواهد داد.

صالحی درباره شفاف سازی موسسه توسعه هنرهای معاصر در امور مالی با توجه به اینکه بودجه تئاتر از طریق این موسسه تزریق می شود، تصریح کرد: موسسات و بنیادها در سال ۹۷ مشمول این بخشنامه می شوند و مطمئن باشید همه مجموعه ها از جمله موسسه توسعه هنرهای معاصر در قضیه شفافیت مالی و روشن شدن هزینه ها و درآمدها به طور دقیق عمل خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.