سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵

چرا مسابقات تلویزیونی با جوایز میلیونی ساخته می‌شود؟+فیلم

حجت‌الاسلام قمی

سینماپرس: حجت‌الاسلام قمی: این عذر پذیرفته نیست که ما پخش می‌کنیم تا مردم از پای ماهواره بلند شوند. اگر سوء است و درست نیست چه فرق می‌کند من پخش کنم یا رقیب من، در هر صورت بد است، چرا من پخش کنم؟

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی امروز (۲۳ مرداد) با حضور در برنامه سمت خدا شبکه سوم سیما با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکید ایشان برای تولید طنز فاخر در رسانه ملی گفت: شادی در همه برنامه‌ها لازم است و برنامه‌سازان باید خنده بر لب مردم بیاورند. اما مقام معظم رهبری تأکید کردند لودگی در آن نباشد.

وی افزود: مثلاً دختر جوانی ۱۸ الی ۲۰ ساله‌ای را در برنامه‌ای بیاورید و هزار ادا و اطوار از خودش دربیاورد تا  بتواند نمره‌ای از مردم و مخاطبان بگیرد، این آن چیزی است که ما روی صحنه می‌بینیم، پشت‌صحنه یک مربی مردی با این دختر جوان ساعت‌ها کار کند.

حسینی قمی در ادامه اشاره کرد: من عبارتی از مقام معظم رهبری راجع به منزلت زن بگویم. اینها الگوسازی می‌شود و این‌طور نیست که شما بگویید با یک برنامه تمام شد. تمام استان‌ها، تمام مراکز هنری، می‌گویند "مگر آقا ندیده‌اید؟ "، مگر ندیده‌ایم رسانه ملی که کارش الگوسازی است. گفتیم که نفاق نداشته باشیم، منافق نباشیم. نمی‌شود شب تا دیر وقت این‌گونه وارد بشویم، قطعاً خلاف شرع است. شش صبح شبکه سه زلال احکام. شما تا دیروقت ساعت ۲ چه‌کار کردید؟

دختر جوان را آوردی با هزار ادا و اطوار بخنداند تا نمره بگیرد یا نه؟ وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ چه می‌شود؟ جایگاه و منزلت زن را می‌دانیم. شاید بگویند "شما آخوندها از دنیا خبر ندارید، ما می‌خواهیم با شبکه‌های ماهواره‌ای مقابله کنیم".

وی  با اشاره به نقل قول رهبر معظم انقلاب اسلامی در  سال ۱۳۸۳ در دیدار با مسئولان فرهنگی از سید قطب گفت: مقام معظم رهبری از قول سید قطب فرمودند؛ "به یکی از کشورهای اروپایی رفتم و دیدم بر سر در کلیسایی نوشتند امشب اینجا برنامه رقص و شادی است. گفتم؛ «مگر می‌شود در کلیسا چنین برنامه‌ای باشد؟ » رفتم دیدم بله بود.

این عذر پذیرفته نیست که ما پخش می‌کنیم تا مردم از پای ماهواره بلند شوند. اگر سوء است و درست نیست چه فرق می‌کند من پخش کنم یا رقیب من، در هر صورت بد است، چرا من پخش کنم.

وی افزود: از جمله سرگرمی‌ها  مسابقات است. مسابقات خوب است منتها باید مراقب بدآموزی قولی و عملی در آن‌ها بود. یک روز دیدم در یک برنامه تلویزیونی، پنج میلیون تومان به یک نفر جایزه دادند، برای اینکه به چند سؤال جواب داد، این سرگرمی خیلی جالبی نیست، ممکن است بگویند این کار ترویج علم است. ترویج علم را از یک راه بهتر انجام دهید. این راه ضرر دارد. عده‌ای که این‌گونه مسابقات را نگاه می‌کنند بی‌منطقی به ذهنشان می‌رسد و از این بی‌منطقی سوء استفاده می‌کنند.

این کار منطقی ندارد که من بدانم کلمه انجیل عربی، یونایی یا لاتین است، بعد بگویند "حالا که شما پاسخ دادید این پانصد هزار تومان مال شما. "، این کار معنا ندارد، بنابراین سرگرمی و تفریح یک مسئله است، بامحتوا بودن و پرهیز از جهات منفی آن یک مسئله. ما هم یک تبلیغی هم برای شبکه سه کرده باشیم که دوستان از ما گلایه نکنند که از همین پنجشنبه آماده باشند که ۱۵ تا سؤال جواب بدهید یک میلیارد به شما جایزه می‌دهند. مقام معظم رهبری به پانصد هزار تومان اعتراض داشتند. اما عوامل برنامه می‌گویند "پول بیت المال نیست اسپانسر دارد. گ، هر برنامه‌ای اسپانسر داشت و این آفات را داشته باشد، دیگر مشکلی ندارد!؟

هیچ‌کس به‌اندازه ما دلسوز مدیران رسانه ملی نیست. مدیران رسانه ملی یادشان باشد امیر مؤمنان(ع) می‌فرمایند "همه جا موفق باشید، ولی اگر در کار فرهنگی موفق نباشید مالک (خطاب به مالک)، قبولت ندارم".

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.