دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴

ظهر امروز؛

پوستر بیست و یکمین جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر رونمایی شد

 پوستر بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

سینماپرس: پوستر بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند و جمعی از هنرمندان، ظهر امروز ۲۲ مردادماه رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، ظهر امروز و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند و مدیران ارشاد دو شهرستان آبادان و خرمشهر از پوستر بیست و یکمین جشنواره فتح خرمشهر رونمایی شد.

دبیر جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر امروز در حاشیه آیین رونمایی و در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر، گفت: امسال ۸۷ اثر صحنه و ۷۴ اثر میدانی به دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر ارسال شد که از این میان ۲۲ اثر به بخش مسابقه راه یافت.   

همایون قنواتی افزود: از میان ۲۲ اثر راه یافته به بخش مسابقه، ۱۰ اثر در بخش صحنه ای و ۱۰ اثر در بخش میدانی و دو اثر هم در بخش مهمان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

قنواتی با عنوان اینکه تعداد آثار راه یافته نمایشی صحنه ایی خوزستان به این جشنواره سه اثر است، افزود: آثار پذیرفته بخش مسابقه صحنه ای ۹ اثر با موضوع دفاع مقدس و یک اثر اجتماعی است.

دبیر بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به استان های شرکت کننده در این جشنواره اشاره کرد و گفت: امسال از استان های اصفهان، بوشهر، گیلان، ایلام، خوزستان، کردستان، البرز، لرستان، تهران، خراسان شمالی و منطقه آزاد اروند آثاری به دبیرخانه ارسال شده بود که از این میان ۶ اثر متعلق به استان خوزستان بوده است.

وی افزود: منطقه آزاد اروند با یک اثر صحنه ای، دو اثر میدانی در بخش مسابقه و یک اثر میدانی در بخش میهمان در بیست و یکمین جشنواره فتح خرمشهر حضور دارد.

قنواتی به موضوع آثار شرکت در این دوره از جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: از میان ۲۲ اثر شرکت کننده در بخش صحنه ای یک اثر موضوع اجتماعی دارد و از میان کارهای بخش میدانی نیز پنج اثر در موضوع اجتماعی هستند و دیگر آثار به موضوع دفاع مقدس پرداخته اند.

دبیر بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به معرفی داوران و هئیت انتخاب کننده آثار هم پرداخت و بیان کرد: ساناز بیان، سامان خلیلیان، پیام لاریان، مرتضی شاه کرم و نادر اسدی راشدی هئیت انتخاب بیست و یکمین جشنواره فتح خرمشهر را تشکیل می دهند.

 پوستر  بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر رونمایی شد+ببینید

وی افزود: حسین مسافر آستانه، کورش زارعی و مریم متعرف داوران بخش صحنه ای و امیر حسین شفیعی، علی محمد رادمنش و آرزو افشار داوران بخش میدانی این جشنواره هستند.

وی افزود: بنیاد تئاتر روایت فتح قرار است برای اولین بار با جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر همکاری نماید و ما امیدواریم این همکاری در راستای اهداف پژوهشی، فرهنگی، آموزشی در سال‌های آینده تداوم داشته باشد، چرا که سابقه و پیشینه ما در تولید و ارائه تئاتر دفاع مقدس قابل توجه است.

وی از افزوده شدن بخش پژوهش به فعالیت های این بنیاد در طی برگزاری جشنواره تئاتر فتح با همکاری تئاتر روایت فتح خبر داد و اظهار کرد: قرار است بحث آموزش و کارهای تحقیقاتی نیز از طریق بنیاد روایت فتح در طی برگزاری جشنواره ملی تئاتر فتح دنبال شود که به دلیل پژوهش و آموزش هایی که از سوی بنیاد روایت فتح ارائه می شود، این جشنواره می تواند بستر مناسبی برای تاثیر گذاری بیشتر در حوزه دفاع مقدس باشد.

دبیر بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به علت تغییر تاریخ برگزاری این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل همزمان شدن برگزاری جشنواره فیلم رسام با موضوع مشابه، همزمانی با ماه رمضان و مشکلات و کمبود های فضای های هنری  این جشنواره طبق برنامه زمانبندی خود برگزار نشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند به بازسازی و نوسازی سالن های نمایشی در نظر گرفته شده در خرمشهر اشاره کرد و توضیح داد: سالن های به صورت کامل بررسی فنی شدند و با توجه به نیاز بازسازی و تجهیزات به آنها اختصاص یافته است.

بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از تاریخ ۲۷ مرداد ماه سال جاری شروع و ۳۱ مرداد ماه همزمان با عید سعید قربان به کار خود پایان خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.