یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

تفاهمنامه همکاری معاونت امور هنری و منطقه آزاد کیش به امضاء رسید

امضای تفاهمنامه همکاری مشترک معاونت امور هنری ارشاد و منطقه آزاد کیش

سینماپرس: صبح امروز ۲۱ مردادماه، تفاهمنامه همکاری مشترک معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان منطقه آزاد کیش امضا شد.

به گزارش سینماپرس، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری و محمد ابراهیم انصاری لاری رییس سازمان منطقه آزاد کیش صبح یکشنبه ۲۱ مردادماه در کیش تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری در مراسم امضای تفاهمنامه با سازمان اقتصاد آزاد کیش گفت: در کنار زمینه سازی و توجه به ساخت شهر، ساخت مدنیت و فرهنگ شهروندی اهمیت بسیاری دارد. معاونت امور هنری یکی از برنامه های خود را بر استفاده از ظرفیت های عمومی در توسعه فرهنگ و هنر قرار داده است و یکی از ظرفیت های عمومی مهم، مناطق آزاد کشور هستند که تاکنون هنر در این مناطق بیشتر به عنوان سرگرمی محسوب شده است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: تفاهمنامه میان معاونت امور هنری و سازمان منطقه آزاد کیش، محورهای ایجاد نهاد دایمی هنر معاصر، ساختمان مناسبی برای موزه هنرهای معاصر، ایجاد مدرسه عالی هنر، تلاش برای رسیدن به بازار هنر و حمایت از صنایع هنری و تقویت گردشگری هنری را دنبال می کند. بنابراین می توان ساختار تفاهمنامه را دنبال و از ظرفیت  همگرایانه استفاده کرد.

محمد ابراهیم انصاری لاری رییس سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با تشکر از تعامل سازنده معاونت امور هنری بیان کرد: چنانکه معاون هنری اشاره کرد در کیش می توان مدینه و اتفاقات کالبدی شهر را دید و اگر در کنار آن، به مدنیت هم توجه شود، فرهنگ نیز توسعه می یابد و ما در منطقه آزاد کیش، مواردی را ناظر به مدنیت و فرهنگ و هنر مورد توجه داریم.

هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی نیز بیان کرد: فرصت مناسبی است که کیش می خواهد میزبان هنر معاصر باشد. کیش می تواند امکانی برای تبادل در عرصه فرهنگ باشد و هنرهای تجسمی از مسیر کیش، بیشتر و بهتر معرفی شود.

علی ثابت نیا مدیر عامل انجمن موسیقی ایران نیز در پایان این مراسم عنوان کرد: موسیقی امکان و ظرفیت های مهمی دارد که در منطقه آزاد کیش، می تواند مورد توجه باشد و به جذب گردشگر، کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.