جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

برگزاری نکوداشت محمد بهرامی در ارسباران

آیین نکوداشت محمد بهرامی

سینماپرس: فرهنگسرای ارسباران در روز گذشته، پنج شنبه(۱۸ مردادماه) میزبان مراسم نکوداشت محمد بهرامی طراح، گرافیست و تصویرگر پیشکسوت بود.

به گزارش سینماپرس، آیین نکوداشت محمد بهرامی طراح، گرافیست و تصویرگر پیشکسوت کشورمان پنجشنبه هجدهم مرداد در حالی میزبان علاقه مندان در فرهنگسرای ارسباران تهران بود که همزمان با این مراسم نمایشگاه آثار این هنرمند پیشگام نیز افتتاح شد.  

محسن سلیمانی مدیر فرهنگسرای ارسباران در ابتدای این برنامه ضمن قدردانی از حضور پیشکسوتان و هنرمندان گفت: شاید بتوان گفت تا به حال این تعداد از بزرگان هنرهای تجسمی به ویژه نقاش، گرافیست و مورخ کنار هم جمع نشده بودند. به هر ترتیب استاد بهرامی دارای شخصیتی والا هستند که در عرصه هنر سبک نوینی را ابداع و در مسیر اعتلای فرهنگ و هنر از جایگاه ویژه ای برخوردارند و ما همگی قدران زحمات ایشان هستیم.

 محمود بختیاری مورخ و پژوهشگر در ابتدای این برنامه بیان کرد: استاد بهرامی روحی‌ پاک و شخصیتی بزرگ دارد و در آثار وی می‌توان درک بالای او را از فرهنگ ایران مشاهده کرد. آثار او ابیات شاعران بزرگی همچون فردوسی و حافظ را به زیبایی به تصویر کشانده است و زمانی که طراحی روی جلد کتاب مرسوم نبود طراحی جلد بسیاری از کتاب ها را انجام و خود کتاب نفیسی از نقاشی های شاهنامه را به چاپ رساند.

مولف کتاب «شاهنامه آبشخور عرفان» ضمن تاکید بر شناخت و آگاهی و جستجوگری گفت: گاهی افرادی را نمی شناسیم و گوهر درون آنها دیده نمی شود اما آنها به مقامی از انسانیت می رسند که جایگاه والایی می یابند پس سعی کنیم به بزرگان جامعه خود احترام بگذاریم و با خرد، نعمتی که خدا تنها به انسان ها داده است برای رسیدن به تعالی، شادکامی و انسانیت بهره بگیریم.

محمود کلهرنیا هنرمند گرافیست کشورمان نیز اظهار کرد: استاد بهرامی با تلاش فراوان به جایگاه امروز خود رسیده و همیشه سعی داشته هنر و فرهنگ ایرانی را با استفاده از سبک و سیاق خاص خود در آثارش جلوه دهد ولی متأسفانه امروز در جوان‌ها ذوق هنری زیادی وجود ندارد چرا که تکنولوژی و امکانات آن جذابیت بیشتری را برای آنها فراهم آورده است.

ایرج میرزا علی‌خانی طراح و تصویرگر شناخته شده نیز در این برنامه تصویرسازی و نقاشی را گسترده دانست و ضمن اشاره به نشان انتشارات «امیرکبیر» تاکید کرد: این نشان حاکی از این است که ایرانیان اولین کسانی هستند که به رام کردن اسب پرداختند. به همین جهت رشد و توسعه و سرعت از ویژگی های این نشان است.

اجرای موسیقی ابوسعید مرضایی و فربد یداللهی با عنوان «سایه های روشن» به همراه اهدای مجموعه ای از  ساز «اودو» به محمد بهرامی، بخش دیگری از این مراسم بود. این در حالی است که اهدای لوح سپاس هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اهدای لوح قدردانی مدیر فرهنگی هنری منطقه سه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اجرای یک پرفورمنس بخش های دیگر آیین نکوداشت محمد بهرامی را تشکیل می داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.