چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲

حمیدرضا شاه آبادی:

رادیو باید در حوزه برنامه سازی مناسبتی ارتقاء پیدا کند

حمیدرضا شاه آبادی

سینماپرس: معاون صدا در مراسم تجلیل از برنامه های برگزیده ماه مبارک رمضان شبکه های رادیویی عنوان کرد: تولید و نظارت در کنار هم می توانند به ارتقای برنامه سازی کمک کنند.

به گزارش سینماپرس، مراسم تجلیل از برنامه سازان برگزیده رادیو در ماه رمضان ۹۷ با حضور مدیران و برنامه سازان امروز چهارشنبه ۳ مرداد در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

حمیدرضا شاه آبادی معاون صدا در آیین تجلیل از برنامه های برگزیده ماه مبارک رمضان شبکه های رادیویی گفت: حضور مرکز نظارت برای برنامه سازان علاوه بر اینکه به مثابه یک نظارت دقیق برای برنامه سازی است اما همواره با دلهره همراه است چرا که برنامه سازان این نوع نظارت را نوعی موشکافی و دقت در اجرا و تولید برنامه می دانند.

وی ادامه داد: اولین کسی که متوجه کوتاهی و خطا در برنامه سازی می شود خود فرد است و اولین نفری که بیش از همه ناراحت می شود فرد خطاکار و مدیرش است.

شاه آبادی عنوان کرد: تولید و نظارت در کنار هم می توانند به ارتقای برنامه سازی کمک کنند به این ترتیب که دوستان مرکز نظارت با کمک شاخص هایی به ارزیابی نقاط قوت و نقاط قابل بهبود می پردازد.

وی افزود: بحث ما این است که شاخص گذاری ها در این حوزه سخت است و باید دید کجای کار از نقاط قوت برخوردار است.

معاون صدا با اشاره به سرمایه رادیو اظهار کرد: رادیو سرمایه ای بالاتر از نیروی انسانی ندارد درحالیکه ما از پرداخت حقوق متعارف عاجزیم و تنها همراهی و همدلی همکاران است که ما را به این نقطه رسانده است.

شاه آبادی با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی میان برنامه سازان پیش از ماه رمضان افزود: یکی از محورهای مهم  برنامه سازی در این ماه حق الناس بود که از میان بیش از هشتصد برنامه تولیدی ۶۰ عنوان با موضوع «حق الناس» تولید شد.

معاون صدا ضمن تشکر از همکارانی که در تولید برنامه های ماه رمضان ۹۷ تلاش کردند، گفت: شبکه های رادیویی در ماه رمضان تمام تلاش خود را کردند تا مخاطبان را راضی نگه دارند با اینحال ممکن است نام برخی همکاران در بین برنامه های برتر نباشد اما برای ما همان تلاش مهم است و می خواهیم در حق بچه های رادیو نامرادی و بی مهری نشود.

شاه آبادی درباره برنامه های  مذهبی رادیو با اشاره به نکاتی تاکید کرد: رادیو باید در حوزه برنامه سازی مناسبتی قد و قامتش را بالا ببرد و این توان را دارد که در این حوزه پیشرفت های قابل توجهی داشته باشد.

وی ادامه داد: در مناسبت های مذهبی ممکن است منبع آگهی یا موسیقی وجود نداشته باشد در این فضای عزاداری باید دل مخاطب آرام شده، پذیرای حرف معنوی باشد از این رو دانش معنوی و دینی اهمیت زیادی دارد و ما مستلزم کسب این دانش هستیم.

معاون صدا با اشاره به همراهی مرکز نظارت با معاونت صدا بیان کرد: از مرکز نظارت می خواهیم ضمن بررسی برش های مختلفی از برنامه های رادیو آنها را در حوزه های مختلف ارزیابی کنند اما پیش از این باید شاخص های این ارزیابی به اطلاع برنامه ساز رسیده باشد چرا که برش موضوعی یک برنامه اهمیت زیادی در ارزیابی آن دارد.

شاه آبادی افزود: تلاش مرکز نظارت را به فال نیک گرفته و ارج می نهیم و امید است نگاه دوسویه ای در این میان شکل بگیرد.        

وی تاکید کرد: امیدوارم از این پس شاهد تعامل بیشتر برنامه سازان و مدیران شبکه ها با کارشناسان مرکز نظارت باشیم.

معاون صدا در پایان تصریح کرد: در این صورت است که چنین تعاملی به ماندگار شدن و تشخیص شاخص ها از سوی برنامه سازان کمک خواهد کرد.

این مراسم که با مولودی خوانی، مداحی و سخنرانی مذهبی همراه بود، با اهدای لوح تقدیر به برنامه سازان برگزیده در ماه مبارک رمضان به پایان رسید.

برگزیدگان بخش های مختلف به شرح ذیل معرفی شدند:

سارا اکبری گزارشگر برنامه بارانی ترین ماه

محمد نصرآبادی گوینده قرار بی قراران

حامد عباسی گوینده سحوری

محمد مطلب گوینده بارانی ترین ماه

الهام شوقی گوینده دعوت

رضا حبیبی گوینده ضیافت

مریم جهانی نویسنده سحوری

نوشین رهگذر تهیه کننده زلال مثل باران

حسین سلطانی تهیه کننده نسیم نیاز

محمد جوادی نژاد تهیه کننده در خلوت حضور

حسین معصومی تهیه کننده قرار آسمانی

مهدی مجنونی تهیه کننده دعوت

علیرضا محمدی نیا تهیه کننده ماه نو

علی جباری تهیه کننده لحظه های اجابت

مهدی مرادی و سیامک احمدی پور صدابردار

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.