-
۱۴۰۴-۰۲-۰۹ ۱۰:۵۶
تهیه کننده «هفت بهار نارنج» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
مخالف «ساخت» فیلمهایی هستم که حتی چهار نفر «تماشاگر» هم حاضر نباشند به دیدنش بروند/ وقتی فیلمی در قالب «کانون خانواده» بگنجد «مخاطب» خودش جذب میشود
سینماپرس: «محمد کمالی پور» ضمن اعتراض نسبت به وضعیت اکران و قبضه گیشه توسط آثار کمدی و با بیان این مطلب که ما دچار یک ورشکستگی تفکری شدهایم؛ گفت: باید به این واقعیت اذعان کنیم که ما خودمان مسیر را به سمت چنین فیلمهایی بردهایم. در حالی که میتوانیم در سبد تولیداتمان از انواع ژانرها استفاده کنیم. ما میتوانیم فیلم کمدی داشته باشیم، اجتماعی بسازیم، یا آثار هنری تولید کنیم.
-
۱۴۰۴-۰۲-۰۹ ۱۰:۵۵
«اکبر منانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
از نظر «مالی» وضعیت «دوبله» فاجعهبار است/ خیلی از بزرگان وقتی دیدند که در «دوبله» جایگاهی ندارند به سمت «بازیگری» رفتند و به شهرت و موفقیت رسیدند
سینماپرس: «اکبر منانی» با بیان اینکه برخی میگویند که در سالهای اخیر، دیدگاه جامعه نسبت به دوبله تغییر کرده است. اما نه عزیز من، این مشکل همیشه بوده است! گفت: از گذشته هم دوبله را یک چیز فرعی میدانستند. شما ببینید در گذشته فیلمهای فارسی چطور بودند و حالا چه شدهاند. بسیاری از بازیگران بزرگ مثل خسرو شکیبایی کارشان را از دوبله شروع کردند. خود من به او گفتم «خسرو، تو به درد این کار نمیخوری، چون صدای تو شاخص است و انعطاف ندارد. یک گوینده واقعی باید بتواند صدایش را تغییر بدهد.» و دیدیم که او در بازیگری موفق شد.
-
۱۴۰۴-۰۲-۰۸ ۱۱:۰۰
کارگردان «خجالت نکش» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
متاسفانه در حال حاضر «سینمای کمدی» بیشتر به «کمیت» و «سوداگری» توجه دارد تا به «کیفیت»/ «سینمای کمدی» باید قادر باشد به نقد «سیاستها» و «افرادی» که در مناصب کلیدی قرار دارند بپردازد
سینماپرس: «رضا مقصودی» با بیان این مطلب که توجه مردم بیشتر به کمدی جلب شده، به نظر میرسد زمان آن رسیده که سینمای کمدی به سمت محتوای جدیتر و کیفیتیتر حرکت کند، گفت: مشکل اصلی این است که تصمیمگیرندگان، که مسئول بخش ممیزی هستند، ترجیح میدهند مسائل اخلاقی را نادیده بگیرند و به مسائل سیاسی و اجتماعی حساسیت بیشتری نشان دهند. زیرا این رویه کم خطر تر و کم هزینه تر است. به این ترتیب، بسیاری از فیلمها به دلیل مسائل اخلاقی سانسور میشوند، زیرا این نوع سانسور هزینه کمتری برای تصمیمگیرندگان دارد تا زمانی که به خاطر مسائل سیاسی یا اجتماعی فیلمها مورد ممیزی قرار بگیرند.
-
۱۴۰۴-۰۲-۰۸ ۱۰:۵۶
کارگردان مستند «فاطمی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
باید بسترهای متنوعتری برای «نمایش مستند» فراهم شود/ بودجههایی که «تلویزیون» یا «پلتفرمها» برای خرید و پخش «مستند» در نظر گرفتهاند پاسخگوی «هزینههای تولید» نیست
سینماپرس: «امیرحسین سیاح آذربایجانی» با انتقاد نسبت به عملکرد تلویزیون در اکران و انتشار آثار مستند گفت: در بهترین حالت، تلویزیون برای پخش یک مستند، دقیقهای ده میلیون تومان پرداخت میکند؛ رقمی که در مقیاس تولید یک مستند بلند، بسیار ناچیز است. این مبلغ حتی پاسخگوی هزینه چند روز فیلمبرداری هم نیست. در چنین شرایطی، فیلمساز مستند ناچار میشود به سمت تولید فله ای پیش برود؛ مستندهایی که نه عمق دارند و نه کیفیت، فقط برای بقا و تأمین حداقلی هزینهها ساخته میشوند.
-
۱۴۰۴-۰۲-۰۷ ۱۰:۱۷
«رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
ما باید از «زبان» پاسداری کنیم/ هرکسی باید یک گوشه ای از این را تهیه کند
سینماپرس: دکتر «غلامعلی حداد عادل» در توجیه بیتوجهی فرهنگستان زبان و ادب فارسی در زمینه تولیدات هنری و مشخصا فیلمنامههای سینمایی و دیالوگهای تئاتر و محتوای کنسرتها بیان داشت: وظایفی که برای ما تعیین شده از قبیل اینجور هنرها نیست. هر دستگاهی وظیفه ای دارد!
-
۱۴۰۴-۰۲-۰۷ ۱۰:۱۳
بازیگر «پیشمرگ» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
مشکل اصلی سینمای ما «ضعف در فیلمنامه» است/ «فیلمنامه قوی» حتی اگر در اختیار یک «کارگردان متوسط» قرار بگیرد میتواند به یک «اثر درخشان» تبدیل شود
سینماپرس: «ساناز سعیدی» با بیان این مطلب که به نظر من همهچیز به فیلمنامه برمیگردد، گفت: اگر فیلمنامههای قویتری داشته باشیم، هم آثار ماندگارتری خلق میشوند و هم بازیهای بهتری از بازیگران میبینیم.
-
۱۴۰۴-۰۲-۰۶ ۱۰:۵۳
«استاد حوزه و دانشگاه» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«حوزه علمیه» هنوز نتوانسته بهطور فعال و با توان مالی کافی در زمینه مسائل «فرهنگی» و «هنری» نقشآفرینی کند
سینماپرس: حجت الاسلام «هادی شفیعی» با بیان این مطلب که حوزه در حال حاضر در عرصه سینما و رسانهای فعالیتهای قابلتوجهی دارد، اما همچنان با چالشهایی بزرگ روبهرو است گفت: حوزه به دلیل سیاست مستقل خود و عدم وابستگی به دولت، در بسیاری از موارد با کمبود بودجه مواجه است. این کمبود منابع باعث میشود که حوزه نتواند پروژههای بزرگ و بلندمدت در عرصه فرهنگ و هنر را بهطور مؤثر پیش ببرد. در حالی که پروژههای سینمایی و رسانهای نیاز به سرمایهگذاری سنگین دارند، حوزه به دلیل نبود ردیفهای بودجه دولتی کافی، قادر به اجرای چنین طرحهایی نیست.
-
۱۴۰۴-۰۲-۰۶ ۱۰:۵۱
«هوشنگ توکلی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«تقریب مذاهب» در مبدأ توسط علما و روحانیون شیعه شکل گرفته اما متأسفانه عقاید آن ها آنطور که باید تبیین نشده است/ جریانی نخواسته این مقوله مهم «فرهنگ سازی» شود
سینماپرس: «هوشنگ توکلی» با اشاره به نگاه افراط و تفریطی و عدم الگوی سازی صحیح از نگاه شیعی تقریب مذاهب گفت: امروزه جای خالی تعامل میان حوزه های علمیه و روحانیت با مدیران و سیاست گذاران سینما برای تبیین و تولید آثار با رویکرد تقریب مذاهب به شدت احساس می شود و بی تردید اگر در این راستا هرگونه کم کاری صورت گرفته به دلیل عدم ارتباط و تعامل سازنده میان مدیران فرهنگی و سینمایی با حوزه های علمیه بوده است.
-
۱۴۰۴-۰۲-۰۳ ۱۰:۰۹
«چهره سال هنر انقلاب اسلامی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
حتی اگر صد «سند» هم ارائه دهیم وقتی «واقعیتها» را در نظر نگیریم به هیچ جایی نمیرسیم/ اساسنامه «خانه هنرمندان»، «خانه موسیقی» و «خانه سینما» زیر سوال است
سینماپرس: «کارن همایونفر» با بیان این مطلب که اساسنامه خانه هنرمندان، خانه موسیقی و خانه سینما زیر سوال است و مرجعیت آنها، قانونی بودن یا نبودنشان هنوز مشخص نیست. تصریح نمود: متاسفانه هنوز مشخص نیست آیا اینها جزء وزارت کار هستند یا وزارت ارشاد؟ وقتی اینها مشخص نیست، طبیعی است که هیچکدام از بخشنامهها و اساسنامههای داخلی به دست مسئولین نرسد. واقعیت این است که مشکل در ساختار است. هر جایی که دست بگذارید، درد دارد.
-
۱۴۰۴-۰۲-۰۳ ۱۰:۰۸
«حمید بهمنی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«مدیران رسانه» انسانهای شریفی هستند اما متأسفانه در «شناخت موقعیت» و «نحوه ساخت آثار» دچار شک، تردید، سختگیری و فشار میشوند
سینماپرس: «حمید بهمنی» با اشاره به ضعف نهادهای فرهنگی در پرداختن به مسئله محور مقاومت بیان کرد: وقتی دولتها تغییر میکنند، سیاستگذاریها هم تغییر پیدا میکنند. پس از آقای رئیسی، افرادی آمدند که اعلام کردند ما هیچ جنگی با کسی نداریم و قصد داریم در مسیر خاصی حرکت کنیم. نتیجهی این نگاه این است که در حوزههای مختلف، از جمله محور مقاومت یا فرهنگ، دیگر به اندازه گذشته فعالیت نمیشود.
-
۱۴۰۴-۰۲-۰۲ ۱۰:۴۸
«محسن محسنینسب» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«فیلمسازی» سختتر از قبل شده است/ «سینما» نیاز به «ثبات»، «تجربه» و «آگاهی» از مسائل مختلف دارد تا بتواند به درستی پیش برود
سینماپرس: «محسن محسنینسب» در انتقاد به کنار گذاشته شدن کارگردانان با تجربه سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: جوانانی که جنگ را درک نکردهاند و بعد از پایان جنگ به دنیا آمده اند، در حال تولید فیلمهایی هستند که قرار است فضای دفاع مقدس را به تصویر بکشند. اما مسئله اینجاست که چرا باید کسانی که تجربه مستقیم از جنگ داشتهاند و خود در این مسیر فعالیت کردهاند کنار گذاشته شوند؟
-
۱۴۰۴-۰۲-۰۲ ۱۰:۴۷
«فرهاد آئیش» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«سینمای ایران» جایگاه خاصی در دنیا پیدا کرده است/ ممکن است فیلمهایی که در ایران ساخته میشود «کیفیت هالیوود» را نداشته باشد، ولی «بازیگران جوان» ما توانایی بالایی دارند
سینماپرس: فرهاد آئیش اظهار داشت: به نظر من، فیلمهای کمدی ما هنوز از نظر فرم، ساختار و زیباییشناسی نیاز به دقت بیشتری دارند و میتوان روی آنها بیشتر کار
-
۱۴۰۴-۰۲-۰۱ ۱۰:۴۰
«دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
با ریلگذاری مناسبی که از سوی «وزارت ارشاد» در حال انجام است «سند سینما» در «شورای عالی انقلاب فرهنگی» نهایی خواهد شد/ اصول و ارزشهای فرهنگی باید در «سند سینما» لحاظ گردد
سینمادرس: «عبدالحسین خسروپناه» با بیان این مطلب که انشاءالله با ریلگذاری مناسبی که از سوی وزارت ارشاد در حال انجام است «سند سینما» در شورا نهایی خواهد شد، گفت: طبیعی است که اصول و ارزشهایی مانند مردمداری، خانوادهمحوری و سایر ارزشهای فرهنگی باید در این سند لحاظ گردد.
-
۱۴۰۴-۰۲-۰۱ ۱۰:۴۰
«هوشنگ توکلی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
بسیاری از «آثار نمایشی» امروز «فاقد کیفیت» لازماند/ بیش از ۹۰ درصد «متقاضیان فعالیت در تئاتر» در وهلهی اول تمایل دارند «بازیگر» شوند
سینماپرس: «هوشنگ توکلی» با بیان این مطلب که بسیاری از آثار نمایشی امروز، فاقد کیفیت لازماند، گفت: متأسفانه، بیش از ۹۰ درصد متقاضیان فعالیت در تئاتر، در وهلهی اول تمایل دارند بازیگر شوند. حتی در نظام آموزش رسمی ما، از جمله دانشگاهها نیز شاهد همین گرایش هستیم. سایر فنون و تخصصهایی که در کنار یکدیگر منجر به خلق اثر نمایشی مطلوب میشوند، نه تنها شناختهشده نیستند، بلکه اغلب مورد توجه قرار نمیگیرند. این مسئله نیز آسیبزاست.
-
۱۴۰۴-۰۱-۳۱ ۱۰:۳۴
کارگردان «هفت بهار نارنج» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
ساخت آثار «غیرکمدی» نهتنها راحت نیست بلکه همواره سخت بوده/ شرایط جامعه به گونهایست که «تماشاگر» ترجیح میدهد دو ساعت «بخندد» تا اینکه به تماشای اثری جدی یا غمانگیز بنشیند
سینماپرس: «فرشاد گل سفیدی» با بیان این مطلب که مردم کشور ما واقعاً به خندیدن نیاز دارند، گفت: شرایط جامعه به گونهایست که تماشاگر ترجیح میدهد دو ساعت بخندد تا اینکه به تماشای اثری جدی یا غمانگیز بنشیند. این کاملاً طبیعیست. خود من هم گاهی تماشای فیلم کمدی را ترجیح میدهم.
-
۱۴۰۴-۰۱-۳۱ ۱۰:۳۳
«تورج فرامرزیان» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«بازیگری» باید از «تئاتر» شروع شود/ «بازیگری» علاوه بر «هنر»، «فن» و «صنعت» هم هست/ «کارگردان» باید بدانند چطور از بازیگرانشان «بهترین بازی» را بگیرند
سینماپرس: «تورج فرامرزیان» با بیان این مطلب که ما تعدد کارگردان داریم، با آموزشگاهها و دانشکدههای مختلف، خیلی از افرادی که کارگردانی را یاد میگیرند و حالا باید در دنیای واقعی فعالیت کنند؛ گفت: خیلی از این کارگردانها وقتی وارد عرصه میشوند، دربست در اختیار تهیهکنندگان و سرمایهگذاران قرار میگیرند. در این شرایط، اختیار کمتری دارند و این مسئله به بازیگران هم سرایت میکند. و طبعاتی نظیر ورود نابازیگران و مسائلی از این دست را به دنبال خواهد داشت.
-
۱۴۰۴-۰۱-۳۰ ۱۰:۰۲
نویسنده «گمشده یک ملت بر فراز بازی دراز» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
نوآوری در «فرم»، «زبان» و «ساختار» در بسیاری از آثار «حوزه پایداری» به چشم نمیخورد/ «نویسندگان» کمتر به دنبال «تجربیات جدید» در روایت و پرداخت «شخصیتها» هستند
سینماپرس: دکتر «عفت جامه شورانی» با اشاره به رکود در حوزه ادبیات پایداری گفت نوآوری در فرم، زبان و ساختار در بسیاری از آثار حوزه پایداری به چشم نمیخورد. نویسندگان کمتر به دنبال تجربیات جدید در روایت و پرداخت شخصیتها هستند و به دلیل کلیشهای و ایدئولوژیک بودن، بسیاری از این آثار نتوانستهاند مخاطب عام را جذب کنند و بیشتر مورد توجه گروههای خاصی قرار میگیرند.
-
۱۴۰۴-۰۱-۳۰ ۱۰:۰۰
«سعید نجاتی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
نگاه جدی به «سینمای کوتاه» به معنای توجه به «آینده سینمای ایران» است/ سازمانها و نهادهای بسیاری میتوانند با «تولید فیلم کوتاه» پیام خود را به جامعه منتقل کنند
سینماپرس: «سعید نجاتی» با بیان این مطلب که نگاه جدی به سینمای کوتاه به معنای توجه به آینده سینمای ایران است، گفت: سازمانها و نهادهای بسیاری میتوانند با تولید فیلم کوتاه پیام خود را به جامعه منتقل کنند. اگر این نهادها، مثلاً همانطور که در دورههای گذشته سینمای جوان با سازمانها و ارگانهای مختلف همکاری داشتند، در تولیدات فیلم کوتاه مشارکت داشته باشند، میتوانند از فرصتهای بیشتری بهرهبرداری کنند و این تولیدات را به شکلی بهینه مدیریت کنند.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۷ ۱۱:۱۲
«حجت الله سیفی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«ژانر کودک» یکی از پرچالشترین شاخههای سینمایی است/ «دولت» باید بفهمد «فیلم کودک» نیاز به حمایت دارد/ «تحول» فقط در حرف است!
سینماپرس: «حجت الله سیفی» با بیان این مطلب که دولت باید بفهمد فیلم کودک، نیاز به حمایت دارد، گفت: شما اگر میخواهید با کودک ارتباط برقرار کنید، باید او را به سالن سینما بیاورید. آموزشوپرورش موظف است این کار را انجام دهد. نباید فقط یک یا دو فیلم فروش برود. اگر حمایت میشود، همه فیلمها باید به شکل برابر دیده شوند. چرا کانون پرورش فکری فقط خودش را میبیند! سینمای کودک برای رشد نیاز به نگاه وسیعتری دارد.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۷ ۱۱:۱۱
«حامد عزیزی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
عملکرد «ساترا» در این موقعیت قابل توجیه نیست/ «ساترا» اعتبار «دوبله» را از ماستبندی هم پایینتر آورده!
سینماپرس: «حامد عزیزی» با انتقاد شدید نسبت به عملکرد «ساترا» گفت: عملکرد ساترا در این موقعیت به هیچ عنوان قابل توجیه نیست! نهادی که جز اصراف منابع مالی بیت المال مردم شریف ایران، به هیچ دردی نمیخورد. تنها اتفاقی که این نهاد رقم می زند به باد دادن منابع مالی است که البته با زبدگی و درایت، با توجیه های فراوان دولت و مجلس را مجاب میکنند تا میلیاردها تومن اعتبار بگیرند!
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۶ ۱۰:۳۹
«جهانگیر الماسی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«سینما» فقط یک «صنعت» نیست، بلکه یک «مسئولیت» است/ «سینما» در سراسر دنیا ابزاری برای «آگاهیبخشی» است
سینماپرس: «جهانگیر الماسی» با بیان این مطلب که سینما بخشی از جامعه است و نمیتوان آن را جدا از سیستم مدیریتی در نظر گرفت، گفت: زمانی فیلمسازان ما خود را در برابر جامعه مسئول میدانستند؛ رسالتشان روشنگری و آگاهیبخشی بود. اما این مسئولیت را هم از آنان گرفتند. به آنها گفتند: «نه آقا، کار شما فقط سرگرمیسازی است! سینما یعنی صنعت، وظیفه شما این است که مردم را سرگرم کنید، همین!»
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۶ ۱۰:۳۹
«مجید مولایی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«سریالهای تلویزیونی» جایگاه گذشته را ندارند/ اعتقاد به رگلاتوری و نظارت بر محتوا دارم/ «ساترا» بیش از حد به «رویکرد تلویزیون» گرایش دارد
سینماپرس: «مجید مولایی» با بیان این مطاب که من شخصا اعتقاد به رگلاتوری و نظارت بر محتوا دارم، زیرا باید سلایق مختلف مخاطبان در نظر گرفته شود؛ گفت: تلویزیون و مقوله سرگرمی به این شکل است که وقتی مخاطب به یک موضوع عادت میکند، انتظار دارد که سریال بعدی یک قدم جلوتر باشد؛ خلاقتر، بکرتر و گستردهتر. در سالهایی که کار کردیم، برخی مدیران قبلی یا دست بازتری داشتند یا ذهنشان آزادتر بود و در نتیجه، سریالهایی تولید و پخش شد که مخاطب آنها را پذیرفت. اما مدیران جدید، بهجای آنکه مطابق انتظار مخاطب، یک گام رو به جلو بردارند، ترمز دستی را کشیدهاند و به عقب برگشتهاند.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۵ ۱۱:۱۸
«راضیه تجار» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
پل ارتباطی میان «نویسندگان» و «سینماگران» ضعیف است/ نویسندگی «فیلمنامه» نیازمند «قصهپردازی» قوی است/ کمبود «نویسنده متخصص» در ژانرهای «پلیسی» و «علمیتخیلی» محسوس است
سینماپرس: «راضیه تجار» با انتقاد نسبت به فضای عمومی تولیدات سینمایی کشور خاطرنشان ساخت: مشکل اصلی این است که پل ارتباطی میان نویسندگان و سینماگران ضعیف است. نویسندگی فیلمنامه نیازمند قصهپردازی قوی است، اما بسیاری از فیلمنامههایی که تولید میشوند، فاقد داستان منسجم و تأثیرگذارند و صرفاً مجموعهای از شوخیهای سطحی و دیالوگهای کلیشهای هستند. امیدوارم که در آینده، این وضعیت تغییر کند و نویسندگانی که واقعاً به این کار تسلط دارند، بیشتر وارد عرصهی سینما شوند.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۵ ۱۱:۱۷
«احمد جانمیرزایی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
مهمترین نکته برای تقویت «سینمای مستند» ایجاد تعادل میان «تأمین مالی» و حفظ »استقلال هنری» است
سینماپرس: «احمد جانمیرزایی» با بیان این مطلب کهمهمترین نکته برای تقویت «سینمای مستند» ایجاد تعادل میان «تأمین مالی» و حفظ »استقلال هنری» است، گفت: در سالهای اخیر، برخی مستندسازان بهنام استقلال، به سراغ موضوعاتی رفتهاند که عملاً به نفع جریانهای مخالف منافع ملی تمام شده است. این یک مسئله جدی است که نهتنها مسئولان رسانه ملی، بلکه خود مستندسازان نیز باید نسبت به آن هوشیار باشند.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۴ ۱۰:۱۶
«صادق رشیدی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
در «ترجمه فرهنگی» بسیار ضعیف عمل کردهایم/ به دلیل افتادن در دام سرمایهداری متاخر «سودآوری صنعت فرهنگ» را بر ترویج و اشاعه «هویت بومی» ترجیح دادهایم
سینماپرس: «صادق رشیدی» با بیان این مطلب که تسلط سوژهی غرب، به تدریج با ورود هنرهایی چون تئاتر، گونهای دیگر از تسری و تعمیم پارادایم هنری غرب در ایران را نشان داد، گفت: یکی از دلایل اصلی این اتفاق این است که ما در جریان تعاملات بینافرهنگی، روند منطقی و دیالکتیک فرایند طرد و جذب را اتخاذ نکردیم، در ترجمه فرهنگی بسیار ضعیف عمل کرده ایم و به دلیل افتادن در دام سرمایه داری متاخر سودآوری صنعت فرهنگ را بر ترویج و اشاعه هویت بومی ترجیح داده ایم.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۴ ۱۰:۱۵
«ناصر علاقه بندان» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
چیزی که در «سینمای» امروز رایج شده «پول درآوردن» به هر قیمتی است/ بهطور طبیعی «سینماگران متفکر» نخواهند توانست در این فضا ظهور کنند
سینماپرس: «ناصر علاقه بندان» با اشاره به ظهور جریانهای فرصتطلب در سینما شود، گفت:چیزی که در سینمای امروز رایج شده، پول درآوردن به هر قیمتی است. این به معنای از دست رفتن فضایی برای تفکر هنری است و بهطور طبیعی، سینماگران متفکر نخواهند توانست در این فضا ظهور کنند.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۱۵
«جواد ارشاد» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«مردم» به محتواهای ارزشمند و مفید برای زندگی روزمرهشان نیاز دارند/ اگر «تلویزیون» روی محتوای داستانی دقت بیشتری بکند قطعا مردم جذب خواهند شد
سینماپرس: «جواد ارشاد» در خصوص رقابت میان تلویزیون و پلتفرم های نمایش خانگی گفت: تلویزیون نباید خود را با پلتفرمها مقایسه کند. هر یک از این رسانهها مختص به خودشان هستند و تلویزیون باید در مسیر خودش حرکت کند. مردم در نهایت به محتواهای ارزشمند و مفید برای زندگی روزمرهشان نیاز دارند. اگر تلویزیون بتواند به این نیازها پاسخ دهد، قطعاً مخاطب خود را خواهد یافت.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۱۵
کارگردان «طبقه یک و نیم» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«سینما» بدون حضور «مردم» هیچ ارزشی ندارد/ «مدیران سینمایی» تدبیری برای رفع بحران «انحصارگرایی» داشته باشند
سینماپرس: «نوید اسماعیلی» با بیان اینکه سینما نیاز به خانه تکانی اساسی دارد تأکید کرد: افرادی که پدر پدرخوانده شده اند و ترس شان این است که دیگرانی بیایند و جای شان را تنگ کنند و تنها از چهره های خودی و عوامل تکراری در فیلم های شان استفاده می کنند باید بدانند که استمرار این اتفاق قطعاً به نفع خودشان هم نیست و باعث دورتر شدن مردم از سینما می شود و سینما هم بدون حضور مردم هیچ ارزشی ندارد.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۰ ۱۱:۵۶
به مناسبت سی و دومین سالگرد شهادت «شهید سید مرتضی آوینی»؛
قصه پُرغصه «هنر انقلاب» در انحصار افرادی کمتجربه و جویای نام
سینماپرس: چند روز پیش بود که خبرآمد یکی از این دهها مرکز و مجموعه راه افتاده در گوشه و کنار «حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی» احساس تکلیف پیدا کرده و ضمن تاسیس جایزهای با عنوان «هنرگردان» میخواهد تا همزمان با آیین اختتامیه «هفته هنر انقلاب اسلامی» نخستین دوره اهدای این جایزه را برگزار کند.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۵۳
«جواد شمقدری» همزمان با آغاز «هفته هنر انقلاب اسلامی» مطرح کرد:
«هنر انقلاب اسلامی» در دو بازه «مرگ آگاهی» و «نشاط بخشی به زندگی» هویت مییابد/ شاخصهی این دو بازه یکی «مجاهدت» تا «شهادت» و دیگری «مجاهدت» برای «طلب ظهور منجی» است
سینماپرس: «جواد شمقدری» بنیانگذار سازمان سینمایی و ریاست جامعه اسلامی هنرمندان در یادداشتی اختصاصی برای سینماپرس به مناسبت سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و آغاز «هفته هنر انقلاب اسلامی» نوشت: هنر انقلاب اسلامی در دو بازه مرگ آگاهی و امید و نشاط بخشی به زندگی هویت می یابد. شاخصه ی این دو بازه یکی مجاهدت تا شهادت است و دیگری مجاهدت برای طلب ظهور منجی است این دو بال می تواند پرواز در عرصه حقیقت جویی را محقق می سازد.