-
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۱۰:۵۹
«صدا و سیما» در تسخیر «سلبریتیها»
چرخه معیوب «سلبریتی پروری» عامل عقبنشینی و باجدهی «رسانه ملی»!
سینماپرس: مواجهه با موضوع «سلبریتیپروری» و یا مقابله با حضور «چهره مشهور» نه تنها در «صدا و سیمای جمهوری اسلامی» موضوعی محال و غیرممکن است؛ بلکه اساسا تمرکز بر چنین رفتاری میتواند در تناقض آشکار با وظایف و عملکرد صحیح «رسانه» در عصر کنونی تلقی شود. زیرا اساسا یکی از ابزارهای «رسانه» تولید «چهره مشهور» است. کارکردی که به شدت نیازمند «برنامهریزی» و «مدیریت» میباشد. همان چیزی که فقدان آن سالهاست به یکی از معضلات «رسانه ملی» مبدل گردیده است.
-
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۱۰:۴۵
با نگاهی به سریال های مناسبتی؛
«رسانه ملی» و معضلی با عنوان «سریالهای آبکی»
سینماپرس: «سریالهای تلویزیونی» را میتوان یکی از اصلیترین ابزارهای یک «رسانه» برای جذب «مخاطب» و تاثیرگذاری مطلوب خود بر ایشان قلمداد نمود. موضوعی که متاسفانه چندسالی است در «رسانه ملی» به معضلی مبدل گردیده است. معضلی که اگر چه اسباب ارتزاق طیفی خاص از مدیران و عوامل تولید این سریالها را پدید آورده؛ اما در مجموع با نارضایتی و بیرغبتی به تلویزیون در جامعه همراه بوده و سبب شده تا حتی آمارهای انتشار یافته توسط «مرکز تحقیقات صدا و سیما» نیز در منظر عمومی به نوعی «نظرسازی» جلوه نماید.
-
۱۴۰۰-۱۲-۲۵ ۱۲:۲۵
طنز استفاده از «بانیان وضع موجود» برای «تغییر وضع موجود» (۳)
«بازسازی انقلابی» مقدمهای برای تاسیس «حکومت اسلامی» و ایجاد و تشکیل «دولت مهدوی»
سینماپرس: حفظ منصب و بقای مدیریت «بانیان وضع موجود» در عرصههای مختلف اجرایی، قطعا تبعات جبرانناپذیری را برای «دولت سیزدهم» به همراه خواهد آورد و عواقب «بُلندمدت» آن بسیار بیشتر از چیزی خواهد بود که امروزه و در «کوتاهمدت» رسانهای گردیده است.
-
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۱۱:۲۸
طنز استفاده از «بانیان وضع موجود» برای «تغییر وضع موجود» (۲)
وقتی «ابزار دست»های دولت روحانی در مناصب سینمایی «دولت سیزدهم» باقی می مانند!
سینماپرس: نوع نگرش «دولت حسن روحانی» در موضوعاتی همچون «ارزشهای اسلامی» ، «فرهنگ ایرانی» ، «اهداف کلان انقلاب اسلامی ایران» و ... در تضادی جدی با «دولت سیزدهم» خواهد بود و از این جهت تصوری محال است که مدیری بتواند هم در قوارههای حاکم و مُدل حُکمرانی در «دولت دوازدهم» بگنجد و کار کند و هم مُدل حُکمرانی «دولت سیزدهم» را بپذیرد و مبتنی بر آن عمل نماید!
-
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۱:۲۱
تحلیلی بر ابطال بندهای مصوبه ثبت صنوف هنری در وزارت کار؛
لجاجت بی حاصل شاهنشینان و فرصتهایی که بر باد میرود! / چه راهکاری برای صنوف سینمایی وجود دارد؟
سینماپرس: با انتشار رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در سینماپرس، ابعاد گسترده ای از بلاتکلیفی ثبت صنوف فرهنگی و هنری و در ادامه ثبت انجمن های فراگیر یا همان «خانه»ها ذیل وزارت کار مشخص شد. پیچیدگی موضوع سبب گشت بسیاری از مدیران خانه سینما ترجیح دهند سکوت کنند و یا مسیر فرافکنی را در پیش گیرند ولی واقعیت فراتر ازین حرف هاست.
-
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۱۱:۴۳
چه کسی پاسخگو خواهد بود!؟
دورباطل هشت ساله برای صنوف سینمایی/ وقتی دستاورد خانه سینما ابطال می شود!
سینماپرس: با روی کار آمدن دولت یازدهم، در یک شوی تبلیغاتی، مدیران وقت این دولت در سازمان سینمایی، خانه سینما را بدون ایجاد ضرورت ها و زمینه های قانونی، مجدد راه اندازی کردند و کلیه فرآیندهایی که در یک سال آخر مدیریت سینما در دولت دهم برای قانونی شدن صنوف مختلف سینمایی آغاز شده بود متوقف گردید.
-
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۱۲:۴۹
طنز استفاده از «بانیان وضع موجود» برای «تغییر وضع موجود» (۱)
آیا مدیریت فرهنگی و سینمایی کشور دچار «قحطالرجال» است!؟
سینماپرس: چیدمان مدیریت در «سازمان سینمایی» تنها نمونهای از شیوه عملکرد «دولت سیزدهم» برای اداره کشور است. دولتی که با استفاده حداکثری از «بانیان وضع موجود» میخواهد در مسیر «تغییر وضع موجود» گام برداشته و تحولات ساختاری در کشور را محقق سازد! شیوهای که تنها با استفاده از واژه «قحط الرجال» از «توجیه منطقی» برخودار میباشد.
-
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۱۱:۳۵
به بهانه احتمال حضور پنج فیلم اجتماعی در اکران نوروز ۱۴۰۱؛
لزوم بررسی نقش «بانیان وضع موجود» در وانهادگی «سازمان سینمایی» مقابل انقلاب اسلامی!
سینماپرس: نگریستن به «عملکرد فرهنگی دولت» حکایت از نوعی «حرکت پارادوکسیکال» دارد که بیش از هرچیز محصول بقای مدیریت و به نوعی جولان عُمال دولت قبل در «دولت سیزدهم» است. البته در این میان از نقش حمایتی و قصور و یا تقصیر برخی جریانات رسانهای در کشور نمیتوان گذشت.
-
۱۴۰۰-۱۱-۲۷ ۱۱:۵۱
خاطرات درون خانوادگی فجر چهلم (۱)
قصه پُرغصه سیمرغی که سَر ندارد!
سینماپرس: وقتی که قرار است تا سیستمی در مسیر «بازسازی انقلابی» قرار گیرد؛ این به آن معنی میباشد که در گام نخست میبایست در شیوه مدیریتی خود بالاخص در طی هشتسال گذشته بازنگری صورت دهد و در این بازنگری قطعا استفاده حداکثری از «بانیان وضع موجود» و بکارگیری ایشان در پستهای مهم مدیریت «سازمان سینمایی» نقض غرض محسوب میشود.
-
۱۴۰۰-۱۱-۰۶ ۱۱:۵۲
در آستانه «چهلمین جشنواره تئاتر فجر»؛
از لزوم بازنگری در مسیر آمده تا تبیین جهت صحیح برای حرکت در مسیر پیشرو
سینماپرس: «جشنوارههای هنری فجر» در زمینههای مختلف «هنرهای تجسمی» و «موسیقی» و «تئاتر» و ...در شرایطی به روزهای برگزاری خود نزدیک میشود که «وزارت ارشاد دولت سیزدهم» همچنان در حال حرکت خزنده خود بوده و در طول این مدت تنها موفق به تعیین تکلیف در جایگاه «معاونت هنری وزارت ارشاد» شده است.
-
۱۴۰۰-۱۰-۲۲ ۱۱:۵۲
جشنواره فیلم فجر؛ ساختار یا محتوا؟!
پرهیز از آفت ظاهرگرایی و توجه به محتوا تنها راه نجات مهمترین رویداد سینمایی کشور/ کوچک سازی جشنواره به نفع هیچ کس نیست!
سینماپرس: بی تردید برای تبدیل جشنواره فیلم فجر به یک رویداد بزرگ و استاندارد بین المللی که در آن رویکرد و اهداف استراتژیک نظام جمهوری اسلامی لحاظ شده باشد، عدم محافظه کاری مدیران سینمایی، تدبیر برای آینده و وجود جسارت در تغییر ساختاری جشنواره و پرهیز از آفت ظاهرگرایی و توجه به محتوای این رویداد سینمایی امری ضروری است؛ جشنواره فیلم فجر در آستانه چهل سالگی خود باید بتواند جدا از روند سایر جشنواره های سینمایی دنیا که بیشتر درگیر شوآف و ظاهرسازی هستند برگزار شود و با پرهیز از تشریفاتی همچون فرش قرمز و... سعی در تعالی محتوای آثار خود و پیشرفت سینمای کشور با رویکرد تقویت هویت ملی باشد.
-
۱۴۰۰-۱۰-۱۵ ۱۱:۰۰
اندر احوال جشنواره «سینماحقیقت»؛
«سینمای مستند» تشنه نقشه راهی مدون با راهبرانی کلاننگر
سینماپرس: «ولنگاری» حاکم بر فضای سینمای مستند در کنار بیبرنامگی و یا برنامهریزیهای غلط و غیرهوشمندانه در مدیریت کلان آن آفتی است که نه تنها منتج به پرورش جوانان مستعد و علاقمند برای اصلاح روند فیلمسازی و بازگشت به فرهنگ ایرانی اسلامی در صنعت سینمای مستند نمیشود؛ بلکه موجب میگردد تا استعدادهای جوان و نیروهای دغدغهمند نیز با حضور در اتمسفر حاکم بر «سینمای مستند» دچار التقاط شده و همرنگ فضای موجود در این عرصه گام برداشته و به تولید آثاری بعضا مجعول با بودجههای نهادهای مختلف فرهنگی در کشور مبادرت ورزند.
-
۱۴۰۰-۱۰-۰۸ ۱۳:۳۰
«حماسه ۹ دی» شاخصی برای سنجش عملکرد مدیریت فرهنگی کشور
سینماپرس: دوازده سال است که از ماجرای «فتنه ۸۸» و هشتماه ایستادگی و دفاع ملت ایران در برابر «جنگ نَرم دشمن» میگذرد و اکنون در سالگرد «حماسه ۹ دی» عرصههای مختلف فرهنگی و هنری کشور و بالاخص «صنعت سینمای ایران» در تسخیر تولیدات رسانهای معلومالحالی است که روح و جان مخاطبان خود را از هر گونه امیدی تُهی میسازد.
-
۱۴۰۰-۱۰-۰۶ ۰۹:۳۲
با نگاهی به خبر اعلام فیلم های بخش سودای سیمرغ؛
آیا جشنواره فیلم فجر بر ریل دولت ناکارآمد قبل خواهد رفت!؟
سینماپرس: شامگاه پنجم دی ماه مطابق با رویه گذاشته شده در دولت ناکارآمد قبل، اسامی ۲۲ فیلم برای حضور در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره چهلم اعلام شد. خبری که از جهاتی قابل بررسی است.
-
۱۴۰۰-۱۰-۰۱ ۱۱:۰۸
با نگاهی به نقش بی بدلیل جشنواره فیلم فجر؛
آیا غفلت مدیران سینمایی موجب بلبشوی اکران خواهد شد؟!
سینماپرس: یکی از شئون « «جشنواره فیلم فجر» » تبیین و تعیین وضعیت تولیدات سینمایی کشور است. به عبارت دیگر، «جشنواره فیلم فجر» به عنوان یک آنالیزور در جهت تبیین و تعریف تولیدات یکساله سینمای ایران عمل میکند. قطعا ممکن است از منظر شوراهای اقماری سازمان سینمایی، بعضی از تولیدات وجاهت انتشار در جامعه را داشته باشد اما، به آسیبها و یا پیامهای متناقض و یا بعضاً هنجارشکن این آثار توجه نشده باشد.
-
۱۴۰۰-۰۹-۲۴ ۱۱:۱۲
«چهلمین جشنواره فیلم فجر» آزمون عملی دولت سیزدهم
سیاست هوشمندانهی فرهنگی یا عقیم سازی؟!
سینماپرس: «وزیر ارشاد دولت سیزدهم» در نشستی با دبیر و مدیران بخشهای مختلف این جشنواره گفت: «سینمای ایران باید در جهت حفظ و تقویت منافع ملی ایران حرکت کند» . جملهای که اگر چه نشاندهنده بلوغ فکری مدیران فرهنگی کشور میباشد؛ اما قطعا «اجرایی شدن» و خروج این مطالبه از «مقام سخن و حرف» و پیگیری و تحقق آن بر بستر «جشنواره فیلم فجر» نیازمند هوشمندی است.
-
۱۴۰۰-۰۹-۱۷ ۱۱:۳۹
معضل «سواد رسانهای» در «دولت سیزدهم»؛
وقتی بیتوجهی به دیپلماسی «عمومی و رسانهای» موفقیتها را وارونه میکند!
سینماپرس: این دور از مذاکرات نشان داد که «جمهوری اسلامی ایران» نه تنها دچار انحطاط و بُنبست نشده؛ بلکه به سبب حضور آرمانمحورانه «دولت سیزدهم» توانسته اقتدار خود را به صورت ویژهای بازیابی نماید. پس اگر چه این پیام به وضوح در صحنه «دیپلماسی رسمی» به جهان مخابره شد؛ اما «دیپلماسی رسانهای» سبب شد تا این پیام به صورتی کاملا متناقض در عرصه «دیپلماسی عمومی» درآید و در این زمینه راهیابی فیلم سینمایی «قهرمان» در بخش رقابتی «اسکار ۲۰۲۲» نمونهای کوچک از این تناقض است.
-
۱۴۰۰-۰۹-۱۴ ۱۱:۱۱
فقدان قوه عاقله در حوزه نمایش خانگی؛
شکست پلتفرم ها، ریزش مخاطب، آثار نازل، آبکی و مبتذل و چند سوأل!/ وقتی جای مدیران شایسته و متخصص در شبکه نمایش خانگی خالی است
سینماپرس: این روزها بیش از هر زمان دیگری جای مدیران شایسته و متخصص در شبکه نمایش خانگی خالی به نظر می رسد چرا که بر اساس برخی شنیده ها میزان مخاطبان تولیدات پلتفرم ها روز به روز در حال کاسته شدن است و این اتفاق در حالی صورت می گیرد که آثار تولید شده در پلتفرم ها با سرعتی نجومی مرزهای وقاحت و بی اخلاقی را در می نوردند تا بتوانند مخاطب بیشتری را به سمت خود جذب کنند.
-
۱۴۰۰-۰۹-۰۸ ۱۱:۴۶
نگاهی اجمالی به مجموعه تولیداتی که میتوانند در «جشنواره ۱۴۰۰» حاضر شوند (۱)
چهل سالگی «سیمرغ فجر» با چه آثاری رقم خواهد خورد؟
سینماپرس: در پی پایان مهلت قانونی ثبتنام متقاضیان شرکت در «چهلمین جشنواره فیلم فجر» در ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ هجریشمسی بود که دبیرخانه این جشنواره از حضور ۹۴ فیلم بلند سینمایی به عنوان متقاضی شرکت در این رویداد مهم سینمایی خبر داد. البته مجموع این آثار بلافاصله با آئیننامه و مقررات قانونی اعلام شده در فراخوان جشنواره چهلم مورد بررسی و مطابقت قرار گرفت و در نهایت در روز چهارشنبه ۳ آذرماه بود که دبیرخانه این جشنواره رسما اعلام داشت که این فهرست به تعداد ۷۴ تقلیل پیدا نموده است.
-
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۰:۰۳
در شرایط «بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور»؛
آیا نهادهای امنیتی به وظایف قانونی و مسئولیت خود در عرصه فرهنگ و هنر عمل خواهند کرد؟
سینماپرس: عرصه فرهنگ و هنر در هر ساختار حاکمیتی مُعتبری در جهان امروز، نیازمند هدایت و حمایت از جانب سایر ساختارهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی و انتظامی دخیل در حاکمیت خود میباشد، به همین نسبت در سایر ساختارهای سیاسی و امنیتی و انتظامی تمامی کشورها موضوعیت داشته و عرصه فرهنگ و هنر هر کشور به همان میزان که متاثر از این ساختارها میباشد!
-
۱۴۰۰-۰۸-۲۶ ۱۲:۳۹
اتمام حجت «امام خامنهای» با «دغدغهمندان انقلاب اسلامی»
«شورایعالی انقلاب فرهنگی» میتواند در نقش «قرارگاه فرهنگی کشور» حاضر شود!؟
سینماپرس: «ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد» ؛ جملهای بسیار مهم که «امام خامنهای» آن را به عنوان کارخواستهی ویژه خود در نخستین دیدار با رئیسجمهور و اعضای هیئت «دولت سیزدهم» مطرح فرمودند. فرمایشی دقیق و برآمده از اشراف کامل که نه تنها جهتگیری «دولت سیزدهم» را در «عرصه فرهنگی» معین میساخت؛ بلکه حکایت از عزم جدی «انقلاب اسلامی» و حرکت به سمت «انقلاب فرهنگی دوم» و تعریف «دکترین فرهنگی جدید» در ساحت «نظام جمهوری اسلامی ایران» مینمود.
-
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۱۱:۰۵
توقعات سینماگران از جشنواره فجر انقلاب در بلوغ چهل سالگی؛
از لزوم حضور فیلم هایی مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی تا درخواست برای رجعت جشنواره به هویت اصلی خود/ برج میلاد بهترین مکان برای برگزاری
سینماپرس: طی ۸ سال اخیر تصمیمات غیرکارشناسی صورت گرفته در روند برگزاری جشنواره فیلم فجر باعث اعتراضات و انتقادات متعدد اهالی سینما و رسانه شده است؛ اعتراض به موضوعاتی همانند کوچک و خنثیسازی جشنواره، جداسازی بخشهای ملی و جهانی، تغییر مکان برگزاری جشنواره از برج میلاد به سینماهایی که به هیچ عنوان درخور شأن مهمترین رویداد سینمایی کشور نبودند، جداسازی اهالی رسانه و سینما از یکدیگر، حذف و اضافه کردن سلیقهای بخشهای این رویداد و ... که هیچ گاه پاسخی در خور از سوی مدیران سینمایی در بر نداشت از مهمترین معضلات این رویداد سینمایی بودند که انتظار می رود با روی کار آمدن دولت انقلابی سیزدهم بتوانیم شاهد تغییر و تحولات اساسی در روند برگزاری جشنواره فجر انقلاب باشیم.
-
۱۴۰۰-۰۸-۰۵ ۱۱:۵۳
حرکت «لاک پشتی» ضربهای بر «اعتماد عمومی جامعه»
«سازمان سینمایی» و «پاشنه آشیل» تاخیر در چیدمان دقیق نیروی انسانی
سینماپرس: عدم توجه به ضوابط و اِعمال سرعت در یک «خانه تکانی اساسی» آن هم با استفاده از تمام ظرفیت نیروهای متعهد حاضر در عرصه فرهنگ و هنر و در عین حال دارای مقبولیت و مشروعیت لازم به عنوان مدیریت مجموعههای میانی موضوعاتی است که سبب میشود مجموعههایی همچون «سازمان سینمایی» موفق ظاهر نشوند.
-
۱۴۰۰-۰۷-۲۸ ۱۱:۱۳
با نگاهی به گذشته و شرایط پیشرو؛
آیا «بنیاد سینمایی فارابی» با مدیریت جدید خود میتواند در مسیر «بازسازی انقلابی» گام بردارد؟!
سینماپرس: «بنیاد سینمایی فارابی» بنای پُر از نقصی است که از خشت نخست دچار کَجی و انحرافات ساختاری است و از این جهت است که هیچگاه نتوانسته به صورت مشخص و متمرکز بر اهداف «سینمای ملی و انقلابی» معطوف باشد. در این راستا توجه به فهرست تولیدات حمایتی این بنیاد در دهه اخیر نه تنها میتواند به عنوان مویدی بر این مدعا قلمداد شود؛ بلکه میتواند به عنوان مصداقی از برای تشخیص حضور ریشهای جریان «نفوذ فرهنگی» در ساختارهای رسمی کشور قلمداد شود.
-
۱۴۰۰-۰۷-۲۱ ۱۲:۲۱
از شکلگیری در دولت دهم تا تعطیلی در دولت ولنگار «حسن روحانی»؛
«شورای عالی سینما»؛ نخستین گام عملی «دولت سیزدهم» در مسیر بازسازی ساختارهای فرهنگی
سینماپرس: انجام یک «حرکت انقلابی» و شروع فرایند «بازسازی انقلابی» در «صنعت-هنر- رسانه سینمای ایران» آرزو و خواست اکثریت اهالی دغدغهمند آن است. خواه این «حرکت» و «بازسازی» به مزاج عدهای شاهنشین خوش نیاید و مذاق معدودی جماعت همیشه طلبکار را تلخ سازد و مورد هجمه توسط طیفی معلوم الحال در سینمای کشور واقع شود.
-
۱۴۰۰-۰۶-۳۱ ۱۱:۳۶
ضوابط تحقق تمدّن اسلامی-ایرانی در قرن ۱۴۰۰ هجریشمسی (۴)
تمرکز «دشمن» بر استفاده از «جنگ نرم» همراه با لافزَدن از «جنگ سخت»
سینماپرس: برونرفت مقتدرانه «ایران» از معرکه هشتسال «جنگ تحمیلی» و بالاخص تجربه شکست «رژیم بعث عراق» آن هم با وجود برخورداری از حمایتهای مادی و معنوی گسترده و همهجانبه و در نهایت رسوایی مفتضحانه «نظام سلطه» در فرایند «عملیات مرصاد» موجب شد تا گزینه «جنگ سخت» برای همیشه کارکرد خود را برای «دشمنی دشمنان» از دست بدهد و تنها به عنوان یک «گزینه روی میز» از قابلیت ترساندن طیف مذبذبین از مسئولان «جمهوری اسلامی» برخوردار باشد!
-
۱۴۰۰-۰۶-۲۴ ۱۱:۴۶
ضوابط تحقق تمدّن اسلامی-ایرانی در قرن ۱۴۰۰ هجریشمسی (۳)
مواجهه با «انقلاب فرهنگی» با پتانسیل «نفوذ فردی» و «نفوذ جریایی»
سینماپرس: ماهیت هویّتبخش «انقلاب اسلامی» برای ملت ایران و سایر مردم مظلوم و تحت ستم در سراسر جهان، آنچنان اهمیت داشت که از همان بدو پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ هجریشمسی، نظام «جمهوری اسلامی ایران» را درگیر یک نبرد سیاسی، نبرد فکری، نبرد نرم و به تعبیر دقیق جامع آن، یک «جنگ نرم» گسترده با جبههی وسیع ظلم و کفر و استکبار قرار داد.
-
۱۴۰۰-۰۶-۱۷ ۱۳:۰۳
ضوابط تحقق تمدّن اسلامی-ایرانی در قرن ۱۴۰۰ هجری شمسی (۲)
فرجام «انقلاب فرهنگی» در «گام نخست انقلاب اسلامی»
سینماپرس: پُرواضح است که اگر جنایت بزرگ برخی مدیران التقاطاندیش و بیکفایت و نفوذی و ... در دولتهایی همچون «دولت حسن روحانی» و بویژه اقدامات برخی از ایشان در آسیب رساندن به مقوله «انقلاب فرهنگی» در «گام نخست انقلاب اسلامی» نبود؛ قطعا «شورای عالی انقلاب فرهنگی» میتوانست امروزه ساختار حکمرانی منسجمتری را در اختیار نظام «جمهوری اسلامی ایران» قرار دهد.
-
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۶:۵۶
ضوابط تحقق تمدّن اسلامی-ایرانی در قرن ۱۴۰۰ هجری شمسی (۱)
بازسازی انقلابی فرهنگ، الزامی برای دولتمردان سیزدهم
سینماپرس: «انقلاب اسلامی» با عبور از «چهل سالگی» خود و در عین حال ورود سلامت و مقتدرانه به «قرن ۱۴۰۰ هجریشمسی» نشان داد که دیگر به دوران بلوغ خود رسیده است و آنچنان پیوند عمیقی میان «ملت ایران» و «جمهوری اسلامی» شکل گرفته و «انقلاب اسلامی» از چنان ثباتی برخوردار شده که قادر به هضم و دفع دولتهای پُر از فساد میباشد.
-
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۹:۱۴
با نگاهی به واقعه کربلا
«هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةَ» مفهومی گمشده در قبیله «شبه روشنفکران» و «سلبریتیها»
سینماپرس: «ذلت نفس» زمینهساز «ذلت سیاسی» است؛ همان چیزی که در «عرصه فرهنگ و هنر» سالهاست که توسط طیف منوالفکر سینمای ایران و تحت عناوین پُرطمطراق «سینمای اجتماعی» مورد پیگیری واقع شده و در حال حاضر به چنان سطحی از وقاحت رسیده که منجر به تولید و اکران آثاری مساله دار بر پرده نقرهای سینما و در کلیت فضای رسانهای کشور گردیده است.