-
۱۴۰۱-۰۹-۰۲ ۱۵:۰۷
از لزوم برخورد قاطع تا مسیر انحرافی گفتگو!
«شورش فاحشهها» و باز افشای ضرورت دیالیز عرصه فرهنگی از «بانیان وضع موجود»
سینماپرس: در چند روز اخیر برخورد قاطع با «اغتشاشگران» از ابعاد جدیتری برخوردار شد و در این میان ژستهای شبه روشنفکرانه برخی از مدیران اجرایی کشور و در کنار آن روی آوردن برخی از تشکلهای توخالی به ایجاد جو رسانهای بازدارنده ازجمله موضوعاتی است که در صورت عدم شناخت دقیق میتواند به عاملی برای کند شدن این روند مبدل و خسارتهای ویژهای را به کشور تحمیل سازد.
-
۱۴۰۱-۰۸-۳۰ ۲۳:۵۱
لزوم اعلام جرم علیه خانهای پوشالی و ارتزاق کننده از بیت المال؛
شاخ و شانه کشی «خانه سینما» در مقابل ملت مسلمان ایران/ وقتی شاه نشینان وکیل مدافع اغتشاشگران میشوند!
سینماپرس: «خانه سینما» سالهاست که در اوج ناکارآمدی به سر میبرد و بیشتر به دفتر کاری برای بودجه خواری از بیت المال و ارتزاق قبیلهای خاص مبدل گردیده است. خانهای پوشالی که در طی یک دهه گذشته بیش از هر چیز به لگد پرانیهای گاه و بیگاه بر علیه حاکمیت ملت مسلمان ایران، شهره خاص و عام شده است و اکنون با انتشار بیانیهای مضحک اقدام به قداره کشی رسانهای و تهیه خوراک جدید برای شبکههای معاند نظام جمهوری اسلامی نمود.
-
۱۴۰۱-۰۸-۲۶ ۰۹:۴۸
تاملی بر «شورش فواحش»؛
«بایکوت عرصه فرهنگ و رسانه» یک موقعیت غیر قابل تکرار برای «بازسازی انقلابی در ساختارهای فرهنگی کشور»
سینماپرس: فتنه ۱۴۰۱ هجریشمسی با چنین کارکردی تنظیم گردید که «حواس مسئولین و مدیران و موظّفین کارهای اساسی را پرت کنند» و «بازسازی انقلابی» را به تاخیر بیاندازد.
-
۱۴۰۱-۰۸-۱۸ ۱۴:۴۷
به بهانه «هجدهم آبانماه» روز ملی «کیفیت»؛
درنگی بر «تنزل کیفیت» در رویکرد «تولیدات فرهنگی» با ایجاد ملاکهای انحرافی
سینماپرس: دقت و نظارت کامل و فرا سازمانی بر نحوه مصرف صحیح بیتالمال که در ساختارهای فرهنگی و هنری و در بوروکراسی اداری به آن «بودجه فرهنگی» میگویند، یکی از ابتداییترین اقداماتی است که میتواند تعادل میان «کیفیت» و «کمیت» تولیدات «ژانر سینمای استراتژیک» در موضوعات مختلف را فراهم نماید.
-
۱۴۰۱-۰۸-۱۱ ۱۴:۲۸
به بهانه یوم الله سیزدهم آبان
آخرین تلاش «نیروهای بومی سفارت پنهان آمریکا» برای جلوگیری از تسخیر «لانههای فرهنگی»
سینماپرس: چهل و سه سال است که به برکت اقدام انقلابی ۱۳ آبان ۱۳۵۸ هجری شمسی «ایالات متحده آمریکا» در «ایران» حضور رسمی و با هویت دیپلماتیک خود را از دست داده و نمیتواند با استفاده از «پوشش دیپلماتیک» فضای لازم را برای دخالت مستقیم افسران اطلاعاتی خود فراهم و نفرات لجستیک سفارت خود را به صورت مستقیم مامور ایجاد تشنج یا بحران در فضای عمومی جامعه ایران نماید، با این همه حضور مجازی و غیر نشاندار این دشمن همیشگی مستضعفان و «شیطان بزرگ» از جمله موضوعات مغفول مانده است.
-
۱۴۰۱-۰۸-۰۴ ۱۲:۳۵
نیم نگاهی به «سی و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران»
از افشای ماهیت پوشالی «اپوزیسیون» با سالنهای شلوغ تا اشتباه مدیریتی و ایجاد اضافه وزن کاذب برای «تنوع ژانر»
سینماپرس: سالنهای شلوغ «پردیس سینمایی ملت» و برگزاری بانشاط «سی و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران» نشان داد که طیف «اپوزیسیون» در عرصه هنر و سینمای ایران، اقلیتی با صدای بُلند هستند! اقلیتی که بود و نبودشان نه تنها از شور و حرارت رویدادهای فرهنگی و هنری در کشور کم نمیکند؛ بلکه عدم حضورشان میتواند به عنوان یک فرصت تلقی شود.
-
۱۴۰۱-۰۷-۲۷ ۱۲:۱۵
فتنهای که نباید بدون پاسخ باشد!
تمسک حداکثری «مدیران فرهنگی» به شیوه «حرف درمانی»!/ آیا «سازمان سینمایی» و «رسانه ملی» و «ساترا» به وظایف انقلابی خود عمل می کنند؟!
سینماپرس: هشت سال حاکمیت رسمی «ولنگاری» بر فضای مدیریت فرهنگی کشور و در کنار آن حرکت کمشتاب برخی مدیران فرهنگی «دولت سیزدهم» و تمسک حداکثری مدیران «سازمان سینمایی» و «رسانه ملی» و «ساترا» به شیوه «حرف درمانی» از جمله موضوعات مهم و مغفول ماندهای است که اثرات آن را میتوان در وقایع پیرامونی فتنه اخیر مورد مشاهده قرار داد.
-
۱۴۰۱-۰۷-۲۰ ۱۵:۴۷
در آستانه میلاد پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله؛
ترس نظام سلطه از چهل و چهار سال ایستادگی امت رسول الله
سینماپرس: «انقلاب اسلامی ایران» محصول حدود ۱۴۰۰ سال مجاهدت و تلاشهای وسیع و گسترده «اولیای الهی» در مسیر تبیین «اسلام انقلابی» است و از این منظر است که تولد «انقلاب اسلامی» در واقع یک ولادت جدیدی بود برای «اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله»؛ انقلابی که با پشتوانه قدرتمند و حضور همیشه در صحنه «ملت مسلمان ایران» شکل گرفت و از همان ابتدا به دنبال تاسیس «دولت اسلامی» و به تبع آن ایجاد «کشور اسلامی» بود.
-
۱۴۰۱-۰۷-۱۴ ۱۱:۰۷
سخنی چند در باب «فتنه ژینا» (۳)
شورش «فاحشهها» نخستین برونداد اجتماعی «پروسه اَندَلُسیزاسیون»
سینماپرس: بزرگترین ویژگی فتنه اخیر آن است که سطح تقابل و تعارض خود را به سرعت به اصل «اسلام» و «حاکمیت اسلامی» و «احکام شریعت» کشاند و در یک اشتباه راهبردی «فضای فتنه» را به یک فضای صاف و روشن و بدون غبار مبدل نمود. این اشتباه راهبردی را میتوان بیش از هر چیز محصول «آمایش ناصحیح اجتماعی» و اشتباه محاسباتی سرویسهای امنیتی غرب در پایش جامعه ایران و اعتماد به گزارشهای تهیه شده توسط مشتی مُزدور و پروژهبگیر از فراوانی درصد بیرغبتی جامعه ایران به «اسلام» و «حاکمیت اسلامی» قلمداد نمود.
-
۱۴۰۱-۰۷-۱۰ ۱۳:۲۲
سخنی چند در باب «فتنه ژینا» (۲)
پروسه «اَندَلُسیزاسیون انقلاب اسلامی ایران» و بروز کارکرد سلبریتیها در بسط «فحشاسالاری»
سینماپرس: فتنه اخیر را اگر چه میبایست به عنوان یک «تنش امنیتی» و به عنوان ضرب آهنگی که حکایت از به ثمر نشستن «سیاست اَندَلُسی کردن ایران» دارد، مورد مطالعه جدی قرار گیرد؛ اما باید توجه داشت که این «فتنه» در بردارنده چند فرصت ویژه برای «نظام جمهوری اسلامی» است. فرصتیهایی که یکی از مهمترین آنها در عرصه فرهنگ و هنر ایجاد شده و اکنون این عرصه مهم میتواند با گامهای دقیق و اصولی متولیان امر شاهد یک «انقلاب فرهنگی» گسترده و همه جانبه باشد.
-
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۲:۱۳
سخنی چند در باب «فتنه ژینا» (۱)
نقشآفرینی ویژه «سلبریتیها» در پروسه «اَندَلُسیزاسیون انقلاب اسلامی ایران»
سینماپرس: وقایع ده روز اخیر را میتوان به عنوان نخستین ثمره مختص و محصول مستقیم برداشت شده از «پروسه اَندَلُسیزاسیون» قلمداد نمود. پروسهای که با پیگیری مستمر «سیاست اَندَلُسی کردن ایران» در طول چهل و چهار سال گذشته همراه بوده و امروز به یک استقلال نسبی در سطح محصولدهی خود رسیده و موفق شده تا «نظام جمهوری اسلامی» را با فتنهای جدید مواجه سازد.
-
۱۴۰۱-۰۶-۳۰ ۱۳:۰۳
تمرکز «جریان نفوذ فرهنگی» بر ارایه چهرهای جعلی از «پیامبر خاتم»
سینماپرس: زندگی و شخصیت بینظیر «پیامبر خاتم» برای همهی دوران تاریخ اسلام یک درس و الگوی همیشگی است؛ «لَکُم فی رَسولِ اللهِ اُسوَةٌ حَسَنَةٌ» با این مجاهدت، تعالیم اسلام در تمام تاریخ پراکنده شد. این تعالیم فقط برای مسلمانها نیست؛ همهی بشریت از گسترش تعالیم اسلام سود میبرند. از این جهت شخصیت وجودی ایشان آنچنان مورد حقد و کینه دشمنان و شیاطین جن و انس واقع گردید که سبب شد تا تحریف ابعاد وجودی و شخصیتی ایشان به یکی از وظایف اصلی «جریان نفوذ فرهنگی» درآمده و در همیشه تاریخ تا به امروز به صورت متمرکز مورد پیگیری ویژه واقع شود.
-
۱۴۰۱-۰۶-۲۱ ۱۳:۰۱
چند کلام به مناسبت فرا رسیدن روز ملی سینما
از مرور وضعیت کنونی «سازمان سینمایی» تا آرزو برای موفقیت و عدم وقوع «آبروریزی بزرگ»
سینماپرس: با انتصاب رئیس جدید سازمان سینمایی در ابتدای مهر سال گذشته؛ بسیاری بر این باور بودند که امسال «صنعت سینمای ایران» شاهد «روز سینمای» متفاوتی خواهد بود اما معالاسف اینگونه نشد و اکنون شاهد «۲۱ شهریور» بیرمق و کمجانی هستیم که با وقایع و موضوعات بعضا ناگوار بسیاری همراه گردیده است.
-
۱۴۰۱-۰۶-۰۹ ۱۴:۱۶
با نگاهی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛
چند توصیه برادرانه به متولیان فرهنگ و هنر در راستای توجه به «کارکرد هفته دولت»
سینماپرس: با گذشت یک سال از عُمر «دولت سیزدهم» تقریبا تمامی ارکان اجرایی کشور از آرایش منطبق با سلیقه و رویکرد دولت برخوردار گردیده و در این میان عرصه «فرهنگ و هنر» نیز ظاهرا به چینش قطعی خود رسیده است و در بخشهای مختلف و در حوزههای عمل گوناگون در حال حرکت بر مسیر مدنظر دولت میباشد. مسیری که اگر چه نویدبخش ایجاد تحولاتی بنیادین میباشد؛ اما لازم است تا با بیمها و امیدهایی ویژه نسبت به آینده همراه باشد.
-
۱۴۰۱-۰۶-۰۲ ۱۱:۲۹
لزوم تحول بنیادین در «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» (۲)
کانونی به مثابه یک وزارتخانه برای کودکان و نوجوانان؛ از سینما و تئاتر تا ادبیات داستانی!
سینماپرس: «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» به واسطه عضویت فراگیر خود در مجامع مختلف جهانی و بالاخص مجموعههای فرهنگی و هنری وابسته به «سازمان ملل» سالهاست که به یکی از اصلیترین مجاری پیگیری اهداف «جهانیسازی» و تنظیم روابط بین نسلی مختلف منطبق بر آموزههای «نظم نوین جهانی» مبدل گردیده است. از این جهت لازم است تا مدیران آن با اشراف نسبت به این مهم و برخورداری لازم از مشاورت نهادهای متولی «امنیت فرهنگی» در کشور؛ ضمن افزایش حضور موثر در مجامع بینالمللی بر هویت مستقل فرهنگی خود تاکید ورزیده و از جنجالها نترسند.
-
۱۴۰۱-۰۵-۲۶ ۱۴:۴۹
لزوم تحول بنیادین در «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان»/۱
آیا اهمیت و ارزش تخصصیترین نهاد در حوزه کودک و نوجوان درک خواهد شد؟!
سینماپرس: «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» مهمترین و قدرتمندترین ساختار فرهنگی-هنری-رسانهای کشور در «گروه سنی کودک و نوجوان» است که با اختیارات قانونی وسیع خود و همچنین با برخورداری از بودجه و امکانات مناسب میتواند نقش تعیینکنندهای را در عرصههای مختلف اجتماعی ایفا نماید.
-
۱۴۰۱-۰۵-۱۹ ۱۴:۰۲
به مناسبت «روز خبرنگار»؛
هفت سوال برادرانه از متولیان «هنر هفتم»/ آیا «سازمان سینمایی» پاسخگو میشود!
سینماپرس: روز ۱۷ مرداد را به عنوان «روز خبرنگار» در تقویم رسمی کشور نامگذاری نمودند، روزی که همه ساله با انبوه پیامهای تبریک روابط عمومیهای سازمانها و نهادهای مختلف و بالاخص مدیران فرهنگی همراه است. پیامهایی که امسال به جهت تقارن این روز با «عاشورای حسینی» از ادبیاتی ویژه برخوردار بود.
-
۱۴۰۱-۰۵-۱۲ ۱۲:۱۳
وظیفه مغفول در تصویرسازی از «باورهای حسینی»
غفلت از تمرکز بر تولید آثار استراتژیک بر محور «عاشورای حسینی»/ خطر گرفتاری متولیان اجرایی در شوآف رسانهای
سینماپرس: متاسفانه «سینمای ایران» به صورت کلی در تمرکز بر «ژانر تاریخی» و به صورت مشخص در تولید آثار فاخر با محوریت «عاشورای حسینی» بسیار عقب افتاده عمل نموده است. عقبافتادگی ویژهای که موجب شده تا تمام «بضاعت فرهنگی و سینمایی نظام جمهوری اسلامی» در طی بیش از چهل و سه سال گذشته به عرضه تعدادی اثر انگشتشمار محدود شود.
-
۱۴۰۱-۰۵-۰۵ ۱۳:۰۰
آیا جریان «نفوذ فرهنگی» مانع عملکرد انقلابی «وزارت ارشاد» می شود؟
کاهلی «سازمان سینمایی» در «دفاع از قوانین» و حضور پُرتعداد آثار بدون مجوز در «ونیز»
سینماپرس: انتشار خبر حضور «غیر قانونی» چند فیلم ایرانی در «هفتاد و نهمین دوره جشنواره جهانی ونیز» اگر چه از جهات مختلفی قابل تامل میباشد؛ اما بیش از هر چیز مدیریت فَشل «سازمان سینمایی» را در اعمال حاکمیت و دفاع از «حقوق فرهنگی مردم» افشا میسازد!
-
۱۴۰۱-۰۴-۲۹ ۱۳:۰۰
از فرصتسوزی و خیانت «دولت حسن روحانی» تا ندانم کاری ادامه دار «شورای عالی فضای مجازی»
نظارت واقعی بر «پلتفرمهای نمایش خانگی» چگونه امکانپذیر خواهد شد؟
سینماپرس: چند روزی است که به بهانه «انتشار نامه رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر خطاب به رئیس سازمان صداوسیما» دوباره فضای درگیری میان فعالان و ذینفعان «شبکه نمایش خانگی» با «صدا و سیما» افزایش پیدا کرده و در این میان مصاحبههای گوناگون و نامههای جورواجور بر تیرگی بیش از پیش این درگیری افزوده است.
-
۱۴۰۱-۰۴-۲۲ ۱۲:۴۶
بیمها و امیدهای «فراخوان» جشنواره چهل و یکم؛
آیا «دبیر جشنواره» میتواند حیثیت «جشنواره ملی و جهانی فجر» را حفظ کند؟!
سینماپرس: انتشار فراخوان «چهلویکمین جشنواره ملی و بینالمللی فیلم فجر» همزمان با «عید سعید قربان» در شرایطی صورت پذیرفت که عوامل مختلفی بر اهمیت برگزاری این دوره از جشنواره افزوده است. عوامل مختلفی که سبب شده تا «جشنواره چهلویکم» را به «جشنوارهای حیثیتی» از برای «دولت سیزدهم» مبدل سازد.
-
۱۴۰۱-۰۴-۱۵ ۱۴:۳۳
در باب وعده «امید بخش» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
حمایت از تولید «آثار فاخر» ضرورتی انکار ناپذیر در عرصه مدیریت فرهنگی کشور
سینماپرس: عدم شناخت صحیح مدیران فرهنگی از «هنر فاخر» و چگونگی حمایت از تولید «آثار فاخر» در ژانرها و گونههای مختلف سبب شده تا عرصه «فیلم و سریال» در کشور به تسخیر تولیدات کممایه و آنچنان مجعولی درآیند که جُز سیاهی و ترسیم بدبختی و فلاکت چیزی برای به تصویرکشیدن و القای به مخاطبان خود نداشته باشند.
-
۱۴۰۱-۰۴-۰۱ ۱۳:۵۲
لزوم حرکت وزارت ارشاد در مسیر گفتمان دولت سیزدهم؛
جای خالی «گزارش عملکرد» در «وزارت ارشاد» و «سازمان سینمایی»
سینماپرس: «سازمان سینمایی» نیازمند «شفافیت» و انتشار «گزارش عملکرد» است. البته نه در مُدل مرسوم در «دولت حسن روحانی» ؛ بلکه به گونهای منطبق با آرمانهای تعیین شده توسط «دولت سیزدهم» دولتی که تحقق هدف «مردمی بودن» برای آن ایجاب میکند تا «گفتوگوی صادقانه با مردم» را سرلوحه وظایف مدیران خود قرار دهد.
-
۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۱۴:۴۷
مرور چند راهکار برای گذر تحولی «رسانه ملی» از «وضعیت موجود» و رسیدن به «وضعیت مطلوب»
سینماپرس: «تحول در رسانه ملی» عنوان کارویژهای است که در آن مهمترین «رُکن رسانهای جمهوری اسلامی ایران» در فرایندی از وضعیت نامطلوب و در حال انقراض به میراث رسیده، به وضعیت مطلوب و با کارکرد رسانهای قابل قبول برسد. وضعیتی که رسیدن به آن اگر چه نیازمند فرصت و زمان است؛ اما واقعیت آن است که اجرایی شدن «تحول» در «رسانه ملی» با ضعف و اُفت شدید برنامههای «سیما» و عدم استقبال مخاطبان از «تلویزیون» همراه شده است.
-
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۳:۱۳
لزوم تحرک نهادهای امنیتی در حوزه فرهنگ؛
از جریان سرمایه برای تولید «عنکبوت»ها و «برادران لیلا» تا افراد و اسامی تکراری که نادیدهانگاری می شوند!
سینماپرس: چند روزی است که فضای جامعه ایران نسبت به ابعاد هتاکانه اثری سینمایی با عنوان «عنکبوت مقدس» ملتهب میباشد. در این میان متولیان جدید فرهنگی کشور نیز با اتخاذ شیوه اسلاف خود سعی نمودهاند تا با صدور بیانیه و انجام مشتی مصاحبه خود را همسو و هم راستا با جریان عمومی جامعه نشان دهند.
-
۱۴۰۱-۰۳-۰۷ ۱۱:۴۲
ذوق زدگی منتقدان خارجی از ترسیم فلاکت انسان ایرانی؛
آزمون «نظام» در برابر اقدامات غیرقانونی سازندگان «برادران لیلا»
سینماپرس: مبتنی بر نقدهای منتشر شده توسط منتقدان خارجی؛ فیلم سینمایی «برادران لیلا» در تنظیم «پیام» خود برای «مخاطب غیر ایرانی» موفق شده تا انسان ایرانی را موجوداتی «حقیر» و «فریبکار» و در حال زیست در جامعهای کاملا «فاسد» به تصویر بکشد و از این جهت است که میتوان این اثر را یک «توهین» آشکار به «ملت مسلمان ایران» قلمداد نمود و از «مدعیالعموم» خواست تا در راستای احقاق «حقوق فرهنگی مردم ایران» اقدامات قانونی مقتضی را به عمل آورد.
-
۱۴۰۱-۰۳-۰۴ ۱۱:۵۹
غفلت از «دیپلماسی فرهنگی»
نگاهی به عملکرد «معاونت امور بینالملل فارابی»
سینماپرس: «بازار فیلم» در «هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن» امسال نیز شاهد حضور «بنیاد سینمایی فارابی» بود. این در حالی است که حضور هدفمند و هوشمندانه «صنعت سینمای ایران» در چنین محافل فرهنگی و سینمایی نه تنها یک «ضرورت» بلکه یک «تکلیف» است.
-
۱۴۰۱-۰۲-۲۸ ۱۱:۲۸
سراب «تحول رسانه ملی» بدون توجه به «منابع انسانی» (۲)
آیا مدیران رسانه ملی به جای مدیریت کردن مدیریت می شوند؟!
سینماپرس: «تحول در رسانه ملی» عنوان کارویژهای است که «ریاست جدید سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» همواره بر آن تاکید نموده است. عنوانی کلی که پس از گذشت هفت ماه از انتصاب ایشان، با تغییر مدیران ارشد سازمان همراه گردیده است. مدیرانی که حضور ایشان از یک سو امیدها به اجرایی شدن واقعی «تحول» در مهمترین «رُکن رسانهای جمهوری اسلامی ایران» را نوید میدهد و از سوی دیگر با بیمهایی همراه میباشد.
-
۱۴۰۱-۰۲-۲۱ ۱۱:۴۹
سراب «تحول رسانه ملی» بدون توجه به «منابع انسانی»
نیاز «صدا و سیما» به تیمی هماهنگ، با مدیرانی برآمده از «جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی»
سینماپرس: تغییر «مدیران ارشد متفکر» گام نخست در مسیر رسیدن به «تیم هماهنگ» و پیگیری سه محور اصلی «سند تحولی رسانه ملی» است. از این جهت لازم است تا «مدیران ارشد میانی» نیز با ملاک «شایسته سالاری» گزینش و جایابی شوند و هدفی جُز تمرکز بر «کار فرهنگی مطلوب» را برای خود متصور نباشند.
-
۱۴۰۱-۰۲-۰۷ ۱۳:۱۳
فلسطین، مهجور در سینما و تلویزیون؛
وقتی آرمان قدس مغفول مدیران فرهنگی کشور است!
سینماپرس: مبارزه با تفکرات انحطاطی «صهیونیسم» اولویتی اصلی و اساسی برای تمامی آزاداندیشان و آزادمنشان در سراسر جهان محسوب میشود و «ملت ایران» و حاکمیت «نظام جمهوری اسلامی» به نوعی رهبری این خیزش جهانی را عهدهدار میباشند اما این مبارزه از کمترین ظهور و بروز هنرمندانه برخودار شده و در این میان صنعت فیلم و سریالسازی در کشور، بدون در نظر گرفتن حضور چند اثر تولیدی محدود، کارنامه بسیار ضعیفی را در پرداخت به این موضوع مهم و اصلی دوران خود بر جای گذاشته است.