-
۱۴۰۲-۰۷-۰۵ ۱۳:۰۰
با نگاهی به رهنمودهای «امام خامنهای» در دیدار با پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس؛
اخطاری جدی برای متولیان «ژانر دفاع مقدس»؛ از «سازمان اوج» و «روایت فتح» تا «حوزه هنری» و «سازمان سینمایی»!
سینماپرس: «ژانر دفاع مقدس» محصول اختصاصی و زاییده «تفکر انقلاب اسلامی» است و از این جهت بیش از هر چیز دچار حضور پُرقدرت «جریان نفوذ فرهنگی» است.
-
۱۴۰۲-۰۶-۲۹ ۱۲:۴۵
با نگاهی به انتخاب عجیب «نگهبان شب» برای اسکار ۲۰۲۴؛
استشمام بوی خیانت در سازمان سینمایی/ وقتی موفقیتهای جهانی «دولت سیزدهم» با نماینده رسمی سینمای ایران نقض میشود!
سینماپرس: مخاطبان سینمایی، فیلم معرفی شده به اسکار را نماینده رسمی هر کشور میدانند، پس اگر فیلم سیاهی به عنوان نماینده سینمای ایران به «اسکار» معرفی شود، آن فیلم با تمام معانی و محتوای خود، نماینده رسمی «حاکمیت جمهوری اسلامی ایران» محسوب میشود!
-
۱۴۰۲-۰۶-۲۲ ۱۵:۲۱
جولان «جریان نفوذ فرهنگی» در سایه شعار «اسلام رحمانی»؛
تحریف حقیقت و ترسیم چهرهای جعلی از «پیامبر خاتم» با تولید شخصیتی «تکبعدی»!
سینماپرس: «فقدان پیامبر خاتم» یکی از بزرگترین مصیبهایی است که بشریت از ۲۸ صفر سال یازدهم هجری تا به امروز گرفتار آن بوده است. فقدانی که موجب افزایش فعالیت جریان شیاطین و دشمنان اسلام گردید.
-
۱۴۰۲-۰۶-۰۸ ۱۳:۳۳
کارویژه «شبکه نفوذ» برای ایجاد تصویری «دروغگو» از «ایران» و «ایرانی» (۹)
مشروعیت یافتن «دروغ» در قالب موجهی به نام «پروپاگاندا»
سینماپرس: خلق «رویای آمریکایی» به خوبی توانست بحران «بیهویتی» را در «ایالات متحده آمریکا» مهار سازد و موجودیتی به نام «انسان آمریکایی» را پدید آورد.
-
۱۴۰۲-۰۶-۰۱ ۱۱:۳۸
کارویژه «شبکه نفوذ» برای ایجاد تصویری «دروغگو» از «ایران» و «ایرانی» (۸)
ماجرای ظهور «الیگارشی جحودها» بر بستر تجارت نوین و پُرسودی به نام «سینما»
سینماپرس: «جنگ جهانی اول» به سرعت توانست پرده نقرهای را به ابزاری مستعد و جذاب از برای پیگیری اهداف و آرمانهای «ایسمها» مختلف و حقنه جعلیات و اکاذیب مکاتب دستساز بشری مبدل سازد.
-
۱۴۰۲-۰۵-۱۸ ۱۲:۴۱
کارویژه «شبکه نفوذ» برای ایجاد تصویری «دروغگو» از «ایران» و «ایرانی» (۷)
وقتی «سونامی ایسمها» بسترساز ظهور «مکاتب سینمایی» میشود
سینماپرس: بر بستر «سونامی ایسمها» در مقطع زمانی دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی بود که «جنبشهای سینمایی» موضوعیت یافت و این «صنعت» بسیار جوان را با ظهور و پیدایش حجم نسبتا گستردهای از «مکاتب سینمایی» مواجه ساخت.
-
۱۴۰۲-۰۵-۱۱ ۱۰:۴۸
کارویژه «شبکه نفوذ» برای ایجاد تصویری «دروغگو» از «ایران» و «ایرانی» (۶)
«جنگ جهانی اول»؛ پایانی بر پردهپوشی «سینما» برای همیشه تاریخ
سینماپرس: «جنگ جهانی اول» بیش از هر چیز فرهنگ و حوزههای تمدنی را متاثر از خود ساخت و در تقابل با سُنتها و ارزشهای اجتماعی جوامع برآمد و در این راستا صنعت نوپا و نوین «سینما» به عنوان یکی از بهترین خدمتگذاران رسانهای عمل نمود.
-
۱۴۰۲-۰۴-۲۸ ۱۵:۳۶
کارویژه «شبکه نفوذ» برای ایجاد تصویری «دروغگو» از «ایران» و «ایرانی» (۵)
«اسکار» بنگاهی برای الگوسازی و معرفی «افسران جنگ نرم آمریکا»
سینماپرس: قداست یافتن «ارزشهای آمریکایی» و تبدیل «سبک زندگی آمریکایی» به یک «هژمونی» را میتوان محصول حضور منسجم «افسران جنگ نرم آمریکا» قلمداد نمود.
-
۱۴۰۲-۰۴-۱۴ ۱۳:۰۹
کارویژه «شبکه نفوذ» برای ایجاد تصویری «دروغگو» از «ایران» و «ایرانی» (۴)
کشف ظرفیت «هنر هفتم» برای «دروغگویی» با پروژهای سفارشی
سینماپرس: شناخت صحیح و دقیق از معادلات قدرت و ثروت در «صنعت سینمای آمریکا» بود که جایگاه «جک فورد» در «هالیوود» را تعیین نمود و اسباب پیشرفت او را فراهم ساخت.
-
۱۴۰۲-۰۴-۰۷ ۱۵:۰۸
کارویژه «شبکه نفوذ» برای ایجاد تصویری «دروغگو» از «ایران» و «ایرانی» (۳)
بهترین «گونه سینمایی» برای خدمت به نظام دروغگوی «لیبرالیسم»
سینماپرس: «ژانر» و گونه «وسترن» (Western) یک «فُرم هنری» ظهور یافته در پس تاسیس و شکلگیری «ایالات متحده آمریکا» است که توانست در «پیشبرد اهداف رسانهای» این کشور نقشی بیبدیل ایفا نماید.
-
۱۴۰۲-۰۳-۳۱ ۱۲:۰۷
کارویژه «شبکه نفوذ» برای ایجاد تصویری «دروغگو» از «ایران» و «ایرانی» (۲)
فریبکاری در ظاهرسازی از «صداقت» انسان غربی
سینماپرس: «ژانر وسترن» بهترین ابزار رسانهای «ایالات متحده آمریکا» برای پیگیری و ایجاد «نظم اجتماعی» جدید و مشروعیت بخشیدن به «دیسیپلین» در میان تودهها و طبقات مختلف اجتماعی بود.
-
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۱۵:۵۰
کارویژه «شبکه نفوذ» برای ایجاد تصویری «دروغگو» از «ایران» و «ایرانی» (۱)
اهمیت کلیدواژه «دروغ» در «جنگ نرم»
سینماپرس: «جهان غرب» به سرپرستی «ایالات متحده آمریکا» قریب به چهل و پنج سال گذشته سعی داشته و دارد تا تجربیات خود در تقابل با «بلوک شرق» را در مواجهه با «نظام جمهوری اسلامی» و تفکر «انقلاب اسلامی» بازتولید نماید.
-
۱۴۰۲-۰۳-۱۷ ۱۶:۳۲
تاملی مختصر در باب «تغییر ساعت کاری» و غفلت دولت سیزدهم از مقوله «فرهنگ»
اجرایی شدن طرحی با «ماهیتی کاملا فرهنگی» اما فاقد «پیوست فرهنگی»
سینماپرس: حدود ده سال است که از فرمان «امام خامنهای» و دستور صریح ایشان مبنی بر لزوم وجود «پیوست فرهنگی» برای تمامی اقدامات اجرایی در کشور میگذرد.
-
۱۴۰۲-۰۲-۲۷ ۱۳:۵۴
جولان «جریان نفوذ فرهنگی» در سایه بیتوجهی دولت به کارکرد و ابعاد «شبکه نفوذ»
سینماپرس: بررسی مصداقی «پروژهی نفوذ» و گسترش ویژه آن در حوزههای مختلف میتواند به شفافسازی فضای کنونی جامعه کمک نموده و از بسیاری اختلالات بکاهد.
-
۱۴۰۲-۰۲-۱۳ ۱۲:۵۱
آیا «دبیر جشنواره چهل و دوم» میتواند حیثیت زدوده شده از «جشنواره بین المللی فیلم فجر» را بازگرداند؟
سینماپرس: برگزاری ضعیف و پُراشتباه «چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر» را میتوان یک آبروریزی برای مدیریت فرهنگی و سینمایی کشور قلمداد نمود. اشتباهاتی که در صورت تکرار مجدد آن در دوره «چهل و دوم» میتواند حیثیت و وجاهت این رویداد مهم سینمایی را بیشتر از پیش زایل نماید.
-
۱۴۰۲-۰۱-۳۰ ۱۱:۲۳
نقدی بر عملکرد «نوروزی» و «رمضانی» تلویزیون
«شعار تحول در رسانه ملی»؛ از «ادعا» تا «خروجی آنتن»
سینماپرس: اگر چه حضور تیم جدید مدیریتی در «سازمان صدا و سیما» امید به بهبود شرایط و به حداقل رسیدن این شکاف را زنده نمود؛ اما واقعیت آن است که اینگونه نشد. در این میان مرور خروجی رسانه ملی در طی یک ماه اخیر میتواند ملاک خوبی برای سنجش میزان باقیماندن «شعار تحول» در سطح «ادعا» قلمداد شود.
-
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۱۳:۳۵
با نگاهی به عملکرد حوزه هنری؛
چند نکته در باب «هفته هنر انقلاب» و معرفی «چهره سال هنر انقلاب»
سینماپرس: امروزه و با مرور بیش از چهل سال فعالیت «حوزه هنری» میتوان این چنین ادعا نمود که این مجموعه دارای ساختاری سرگشته میباشد. ساختاری که معضل نداشتن «میشن و ویژن» مشخص و در عین حال داشتن منابع مالی سرشار و بودجه و امکانات بسیار توانسته آن را به طعمهای مناسب برای سوء استفاده مبدل سازد! ساختاری که در عرصه سینما به محل رفت و آمد فیلمسازانی مبدل گردیده است که با هویت مختص به خود به «حوزه هنری» میآیند و با همان هویت اثر دلخواه خود را تولید میکنند!
-
۱۴۰۱-۱۲-۲۴ ۱۳:۳۸
در باب تغییرات معنیدار مدیریت خانه سینما؛
پیگیری «پروژه خروج از حاکمیت» و «پروسه تغییرات نسلی» در لوای انفعال «وزارت ارشاد دولت سیزدهم»
سینماپرس: مرور اتفاقات یکسال و نیم گذشته نشان میدهد که برخلاف برنامه مشخص و وعدههای معین «وزیر محترم ارشاد» آنچه که در عمل اتفاق افتاد چرخیدن پاشنه «خانه سینما» بر همان مدار سابق و البته تا حد بسیاری وقیحانهتر و هتاکانهتر بود!
-
۱۴۰۱-۱۲-۱۶ ۱۲:۰۴
به مناسبت نیمه شعبان ۱۴۴۴ هجریقمری
«انتظار» باور اجتماعی و امیدآفرینی که جای آن همچنان در عرصه فرهنگ و هنر خالی است
سینماپرس: «مردم ایران» به درستی دریافتهاند که بخش اعظم از گرفتاری و مشکلات معیشتی امروز محصول عقبماندگی کشور در دهه نود و تعطیلی نسبی مسائل اقتصادی در برخی سالهای این دهه است. مشکلاتی که قطعا در زمان خود قابل حل بود و با یک مدیریت صحیح انقلابی میتوانست به گونهای اقدام شود که امروزه به کوهی از مشکلات بر روی هم انبار گشته، مبدل نشود! اما عموم این مشکلات لاینحل ماند و با ادعای «شرایط تحریمی کشور» مورد توجیه واقع شد!
-
۱۴۰۱-۱۲-۱۰ ۱۰:۴۱
به بهانه دستاوردتراشی برای یک رویداد مهم سینمایی؛
تحلیلی بر شکاف محتوایی آثار جشنواره چهل و یکم فیلم فجر با آرمانهای انقلاب اسلامی/ وقتی بودجههای بیتالمال صرف تولید آثار ضدارزشی شده است!
سینماپرس: خبر تقدیر از برگزاری «جشنواره فیلم فجر» از جمله موضوعاتی است که از یک سو بر میزان اهمیت و اولویت عرصه فرهنگ و سینما تایید دوباره دارد و از سوی دیگر بازگو کننده جایگاه معتبر «جشنوارههای فجر» و برگزاری باشکوه آن در سپهر سیاسی کشور است.
-
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۱۱:۳۲
خاطرات درون خانوادگی فجر چهل و یکم (۳)
نگاهی به رویکرد محتوایی تولیدات اجتماعی حاضر در جشنواره/ محکی بر عملکرد سازمان سینمایی
سینماپرس: بررسی ۲۴ اثر به نمایش گذاشته شده در «بخش سودای سیمرغ فجر چهل و یکم» و با «محک وزیر ارشاد» مبتنی بر امتیازدهی بر مبنای «آموزههای قرآنی» و آن هم پس از گذشت «یک سال کاری» ، قطعا میتواند به عنوان میزان و ترازوی موجهی برای سنجش عملکرد مدیران «سازمان سینمایی» مورد استفاده قرار گیرد و ماهیت گپ و شکاف موجود میان گفتار و عمل «مدیران فرهنگی و سینمایی دولت سیزدهم» را روشن نماید.
-
۱۴۰۱-۱۱-۳۰ ۱۱:۴۱
خاطرات درونخانوادگی فجر چهل و یکم (۲)
از ادعای «ریلگذاری جدید» تا صدور مجوز تولید و نمایش آثاری مغایر و در تعارض با «امنیت ملی کشور»
سینماپرس: واقعیت آن است که «فجر چهل و یکم» تنها محدود به کیفیت نازل برگزاری و یا کمیت ناقص اجرایی در بخشهای مختلف این رویداد مهم و تاثیرگذار فرهنگی و سینمایی نبوده؛ بلکه اساسا بحث اصلی متوجه «سازمان سینمایی» و ادعای «ریلگذاری جدید» در عرصه فرهنگ و سینما است!
-
۱۴۰۱-۱۱-۲۶ ۱۲:۳۹
خاطرات درون خانوادگی فجر چهل و یکم (۱)
تحلیلی بر برگزاری ضعیف و پرچالش جشنواره بینالمللی فیلم فجر؛ «وضعیت بحرانی» یا «مدیریت ناکارآمد»؟!
سینماپرس: همراهی ویژه «رسانههای انقلاب اسلامی» با درخواست متولیان فرهنگی کشور و کمک به ایشان برای برگزاری شکوهمند «چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر» سبب شد تا ضعفها و کاستیهای بعضا تکراری و بسیار گُلدرشت در روند اجرایی این رویداد رسانهای نشود و تمام سوءمدیریتها در طول جشنواره با دید اغماض نگریسته شود تا بهانهای به دست بدخواهان ندهد.
-
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۳:۰۵
به بهانه حماسه ۶ بهمن مردم آمل
غفلت از بازنمایی «نقاط عطف تمدنی» در شرایط فقدان «نگاه جامع فرهنگی»
سینماپرس: عموم رویدادها و «وقایع سال ۱۳۶۰ هجریشمسی در ایران» را میتوان به عنوان «نقاط عطف تمدنی» قلمداد نمود. پس همانگونه که یک «خط» وقتی در مسیر حرکتی خویش در یک «تابع» دچار خَمیدگی شده و یک خَم ترسیم میشود؛ «خط تمدنی» و سیر حرکتی جامعه ایران در بستر «تابع» شکل گرفته با عنوان «انقلاب اسلامی» نیز در طول ۴۳ سال شاهد «نقاط عطف» بسیاری بوده که از آن جمله میتوان به «فتنه بهمنماه ۱۳۶۰ آمل» اشاره نمود.
-
۱۴۰۱-۱۰-۲۸ ۱۳:۱۲
نگاهی به «لایحه بودجه ۱۴۰۲ هجریشمسی»
از تخصیص «اعتبارات درشت» در حوزه فرهنگ تا آفت عدم «شفافیت» و فقدان «گزارش عملکرد مالی»
سینماپرس: شاید اعداد و ارقام تخصیصی در «بودجه فرهنگی» به نسبت «بودجه کل کشور» از دُرشتی خاصی برخوردار نباشد؛ اما باید توجه داشت که بضاعت فنی و زیرساخت تولیدات فرهنگی و هنری در کشور به نحوی است که تزریق چنین اعدادی در «عرصه فرهنگ و هنر» بُزرگ تلقی شده و از این جهت بدون لحاظ اصول مدیریتی فهیم و انقلابی میتواند موجب ایجاد یک «آمبولی» یا «آمبولوز سیستمی» (Embolus) در ساختارهای فرهنگی و رسانهای کشور شود.
-
۱۴۰۱-۱۰-۱۴ ۱۳:۵۰
با نگاهی به رویکردهای ترسیمی طی یک سال گذشته؛
جشنواره فیلم فجری که در پسِ تاکیدات وزیر ارشاد باید انتظار داشت
سینماپرس: «چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر» به عنوان شاخصه عملکردی «وزارت فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم» است، همانطور که «وزیر ارشاد» در همان موعد پس از جشنواره چهلم به صراحت متذکر شد «باید تلاش کنیم در جشنواره سال آینده تعداد فیلمهای با موضوع دفاع مقدس و همچنین فیلمهایی که به معرفی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی میپردازد افزایش یابد».
-
۱۴۰۱-۱۰-۱۰ ۱۱:۵۷
با نگاهی به کمتحرکی نهادهای فرهنگی در سالگرد «حماسه ۹ دی»؛
غفلت از بازنمایی «ایام الله» در لوای شکلگیری «منگولیسم فرهنگی» در برخی عرصههای مدیریتی
سینماپرس: عدم توجه و بیرغبتی نهادهای مختلف فرهنگی بر بازنمایی «فتنه ۸۸» و بیان هنرمندانه «یوم الله ۹ دی» قطعا دلالت بر «حامی فتنه» و یا «نفوذی» بودن متولیان این مجموعهها نمیکند؛ بلکه حکایت از غلبه نوعی بیتدبیری و بیبرنامگی نهادینه جاری و ساری در عرصه مدیریتی نهادهای فرهنگی کشور دارد و شرایطی را به نمایش میگذارد که قطعا «منگولیسم فرهنگی» زیبندهترین عنوان برای نامیدن آن است.
-
۱۴۰۱-۰۹-۳۰ ۱۵:۲۶
با نگاهی به برخی تولیدات مرکز در سینما حقیقت؛
«مرکز گسترش سینمای مستند» در مسیر افول!
سینماپرس: چشمپوشی نسبت به ضعفها و تقدیر و تشکر برای برگزاری نسبتا آبرومندانه شانزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» اگر چه یک وظیفه و امری موجه در این شرایط میباشد؛ اما به هیچ عنوان نباید مانع نقد عملکرد و بالاخص تولیدات حمایت شده توسط مجموعه برگزار کننده آن یعنی «مرکز گسترش» شود.
-
۱۴۰۱-۰۹-۱۶ ۱۴:۴۲
با نگاهی به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی؛
فرصت سوزی یکساله و بیتوجهی به فرمان صریح «بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور»
سینماپرس: بیش از یک سال است که از دستور «امام خامنهای» به بدنه فرهنگی «دولت سیزدهم» و تاکید ویژه ایشان بر این مهم که «ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد» گذشت. دستوری که در همان مقطع زمانی با نوعی صراحت بیان و با یک ادبیات کاملا شفاف که «ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است» توسط معظمله طرح گردید.
-
۱۴۰۱-۰۹-۰۹ ۱۴:۴۴
تاملی بر «دو قطبیسازی ضروری» و لزوم مراقبت مسئولان از «تکرار ادبیات مد نظر دشمن»
سینماپرس: یکی از کارکردهای اصلی «فتنه» را میتوان در ایجاد «دوقطبیهای کاذب» و برهم زدن «قطببندیهای اصیل اجتماعی» و جرح و تعدیل و جابجایی مرزهای «خودی» و «غیرخودی» دانست. اتفاقی که خوشبختانه در واقعیت عرصه فتنه اخیر به وقوع نپیوست. از این جهت بزرگترین ویژگی فتنه اخیر آن است که سطح تقابل و تعارض خود را به سرعت به اصل «اسلام» و «حاکمیت اسلامی» و «احکام شریعت» کشاند و در یک اشتباه راهبردی «فضای فتنه» را به یک فضای صاف و روشن و بدون غبار مبدل نمود.