-
۱۴۰۴-۰۷-۰۵ ۱۲:۵۲
نیم نگاهی به فیلم سینمایی «ماهی در قلاب»؛
تجربه ای پخته نشده برای تولید یک اثر مشترک فرهنگی!
سینماپرس: شب ۳۱ شهریورماه و همزمان با فرارسیدن چهل و پنجمین سالروز هفته دفاع مقدس، مراسم رونمایی از فیلم سینمایی «ماهی در قلاب» به عنوان نخستین محصول مشترک سینمایی ایران و تاجیکستان، با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و دیپلماتیک در مرکز همایشهای بینالمللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.
-
۱۴۰۴-۰۷-۰۵ ۱۰:۲۳
«شهرام گیل آبادی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
توسعه واقعی «توسعه فکری و معرفتی» است/ وقتی «توسعه انسانی» و «سرمایههای انسانی» جدی گرفته نشود «ابزارهای آموزشی» هم دچار اختلال میشوند
سینماپرس: «شهرام گیل آبادی» با بیان این مطلب که یکی از ابزارهای قدرتمند در دنیا برای آموزش «نمایش» است؛ گفت: «نمایش» میتواند سه دسته مخاطب سمعی، بصری و هیجانی را دربر بگیرد. در کشورهای اسکاندیناوی از پیشدبستانی تا دبیرستان، آموزش از طریق شیوههای نمایشی انجام میشود. اما نظام آموزشی ما بیشتر به سمت روشهای سمعی سوق داده شده است و از این ابزار قدرتمند در آموزش خودمان استفاده جدی نمیکنیم و نتیجه آن، تولیدات نمایشی کودک است که روزبهروز به مسیر غلط میرود و کسی توجه ویژهای به آن ندارد. برای اصلاح این وضعیت چند نهاد کلیدی باید وارد عمل شوند: وزارت آموزشوپرورش؛ به عنوان اولین و مهمترین نهاد. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ که متأسفانه با دوران درخشان گذشته خود فاصله گرفته و امروز صدای جدی از آن شنیده نمیشود.
-
۱۴۰۴-۰۷-۰۲ ۱۷:۰۲
به مناسبت فرارسیدن چهل و پنجمین سالروز «هفته دفاع مقدس»؛
ضرورت اصلاح در مسیر آمده/ وقتی برخی آثار «سینمای دفاع مقدس» در «دفاع مقدس ۱۲ روزه» قابلیت پخش نداشتند!
سینماپرس: بیش از چهل سال است که از پیروزی انقلاب اسلامی میگذرد، اما متاسفانه توشه هنری و بالاخص «سینمای جمهوری اسلامی» از آثار فاخر و ماندگار «انقلاب و دفاع مقدس» کم و در برخی جوانب حتی خالی است.
-
۱۴۰۴-۰۷-۰۲ ۱۱:۱۲
کارگردان فیلم سینمایی «صیاد» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
سالها است با واژه «دفاع» منتظر میمانیم که دیگران بیایند و به ما «حمله» کنند/ «دشمن» با جعل، تحریف و دروغ پیروزیهای کذایی برای خود رقم میزنند و «تاریخ» میسازند
سینماپرس: «جواد افشار» با انتقاد از مدیران فرهنگی به دلیل عدم نگاه آینده نگرایانه نسبت به تحولات منطقه ای و بازتاب آن از طریق هنرهای نمایشی، گفت: متأسفانه ما همیشه در این حوزه در موضع ضعف بودهایم و همچنان هستیم. و شاید بخش اعظم این ضعف ناشی از نگاه، برنامهریزی و سیاستهای کلانی است که در سینمای ما اعمال میشود. شما فکر کنید، مثلاً فیلمی مانند تاپ گان۳ که درباره هواپیمای نظامی آمریکایی ساخته شد؛ آنها آمدند و به اصطلاح در خاورمیانه یا شرق، نقطهای هستهای را در یک کشور نامعلوم زدند و برگشتند. این فیلم، حمله به ما را شبیهسازی کرده و پیشاپیش افکار عمومی را برای رویدادهایی که انتظار دارند یا طراحی کردهاند، آماده میکند. این تنها یک بخش ماجراست.
-
۱۴۰۴-۰۷-۰۱ ۱۰:۳۷
«جواد اردکانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«تولیدات سینمایی» ما به سمتی رفته است که هم از نظر «فرهنگی» و هم از نظر «اقتصادی» نگرانکننده است/ وضعیت فعلی «زنگ خطر» است/ «ناتوانی مدیریت» در حوزه «سیما» و «سینما» کار دست میدهد!
سینماپرس: «جواد اردکانی» با بیان این مطلب که مدیران سینمایی با اصالت دادن به این که سینما صرفاً سرگرمی است، تولیدات سینمایی را به سمتی بردهاند که هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اقتصادی نگرانکننده است، گفت: همین مشکل در تلویزیون هم وجود دارد، با این تفاوت که مدیران جدید تلویزیون در حوزه تولید نمایشی کاملاً متناقض عمل میکنند. از یک سو، کارهای پرمخاطبی مانند «پایتخت» را به هر قیمتی تولید میکنند، چون نیاز آنتن است و این را میفهمم، اما از سوی دیگر، دیگر تولیدکنندگان را در چارچوب محتوایی خود محدود میکنند و کارها به محصولاتی فاقد جذابیت تبدیل میشود.
-
۱۴۰۴-۰۷-۰۱ ۱۰:۳۶
«محمدرضا اسلاملو» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«سینمای مقدس» فاصله زیادی با نقطه ایدهآل وجود دارد/ هنوز درگیر «گذشته جنگ تحمیلی» هستیم در حالی که «جنگ» ما یک «جنگ دائمی» است/ این جنگ «جنگ حق و باطل» است!
سینماپرس: «محمدرضا اسلاملو» با بیان این مطلب که ما هنوز درگیر گذشته جنگ تحمیلی هستیم، در حالی که جنگ ما یک جنگ دائمی است؛ گفت: ما تا رسیدن به پیروزی نهایی در حال مبارزه هستیم و این پیروزی هنوز محقق نشده است. حتی اگر جنگ دوازده روزه نمیشد، هدف ما همچنان رسیدن به خواستههای برحق خودمان به عنوان یک امت و یک ایران بود.
-
۱۴۰۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۵۲
«حبیب الله بهمنی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«جنگ» علیه «انقلاب» منحصر در «بخش نظامی» نیست/ بخش «نظامی» تنها قطعهای از «جنگ ترکیبی» و همه جانبه است/هنوز «سازماندهی رزم ترکیبی» شکل نگرفته است
سینماپرس: «حبیب الله بهمنی» نویسنده، تهیه کننده و کارگردان پیشکسوت عرصه سینمای دفاع مقدس با بیان این مطلب که امروزه دیگر همه به این باور رسیده اند که جنگ علیه انقلاب منحصر در بخش نظامی نیست.، گفت: در دوران دفاع مقدس و سالهای پس از آن کمتر کسی با ما هم عقیده بود که جنگ علیه انقلاب منحصر در بخش نظامی نیست، اما امروز دیگر همه معترفند که هرکس در عرصۀ فرهنگ پیروز شود خاکریزهای نظامی را هم در نوردیده است. امروز این واقعیت مثل روز روشن است. اما معتقدم هنوز آنانی که باید این حقیقت را باور کنند، به این باور نرسیده اند و سازماندهی رزم ترکیبی متناسب با این شناخت از عرصۀ نبرد شکل نگرفته است.
-
۱۴۰۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۴۸
«مرتضی شعبانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«نهادهای فرهنگی» ما دچار «خود سانسوری» هستند/ هیچ دستورالعمل واحدی وجود ندارد که مشخص کند برای «مستندسازی» در زمان«بحران» یا «جنگ» چه باید کرد
سینماپرس: «مرتضی شعبانی»با انتقاد از سوءمدیریت نهادینه در دستگاههای فرهنگی و نظارتی که به انفعال مستندسازان در جریان جنگ دوازدهروزه انجامید، اظهار داشت: لازم است اکنون در شرایطی که نه جنگ است و نه صلح کامل یک سازماندهی مشخص برای مستندسازان و فیلمبرداران بحران ایجاد شود. این نهاد میتواند افراد و تیمها را شناسایی، ساماندهی و کارت مجوز صادر کند، تا در روزهای بحرانی فرآیند ثبت و استفاده از مجوزها سریع و هماهنگ باشد.
-
۱۴۰۴-۰۶-۳۰ ۱۱:۰۹
«اصغر نقی زاده» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
هر وقت سراغ روایتهایی رفتیم که مردم واقعا در «جنگ» لمس کرده بودند استقبال گستردهای شد
سینماپرس: «اصغر نقی زاده» با بیان این مطلب که تا زمانی که فیلم دفاع مقدس صرفاً برای خوشایند مسئولان ساخته شود ره به جایی نخواهیم برد؛ گفت: اما هر وقت مثل ابراهیم حاتمیکیا یا رسول ملاقلیپور سراغ روایتهایی رفتیم که مردم واقعاً در جنگ لمس کرده بودند، استقبال گستردهای شد. نمونهاش سریالهایی مثل زیرخاکی یا وضعیت سفید است که زندگی روزمره مردم را به تصویر کشیدند و محبوب شدند. در مقابل، آثاری که فقط نگاه تبلیغاتی داشتند مثل هشدار برای کبری هیچ وقت با استقبال روبهرو نشدند.
-
۱۴۰۴-۰۶-۳۰ ۱۱:۰۹
«حسن آقایی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«مستند» باید بهصورت طبیعی فاصلهای معنادار با رژیم متداول مصرف رسانهای داشته باشد/ نباید در «ثبت واقعیتها» کوتاهی شود
سینماپرس: «حسن آقایی» با بیان این مطلب که وقتی انفجاری در نقطهای رخ میدهد، لحظه اول، یک ساعت بعد، یک روز بعد، و حتی یک ماه بعد، هرکدام فضایی متفاوت با ابعاد منحصربهفرد تولید میکنند؛ اظهار داشت: اگر ما در زمان ثبت این تحولات حضور نداشته باشیم، دیگر قابل بازیابی نخواهند بود. در آینده، برای بازسازی روایت آنچه گذشت، درک دقیق موقعیتهایی که در آن قرار داشتیم، و حتی برای ساختن فردای بهتر، بهشدت به همین لحظات و مستندات نیاز خواهیم داشت.
-
۱۴۰۴-۰۶-۲۹ ۱۲:۳۹
«مدیر مرکز پاسداشت زبان و ادب فارسی رسانه ملی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«حفظ زبان فارسی» یک «وظیفه ملی» است/ با گسترش اینترنت و فضای مجازی، زبان فارسی روزبهروز بیشتر به حاشیه رانده میشود/ برای «پیشرفت» باید «زبان فارسی» را تقویت کنیم
سینماپرس: «علیرضا قزوه» با بیان این مطلب که حفظ زبان فارسی یک وظیفه ملی است، نه مسئولیت محدود به فرهنگستان یا دانشگاه، گفت: با گسترش اینترنت و فضای مجازی، زبان فارسی روزبهروز بیشتر به حاشیه رانده میشود. اگر چند سال دیگر و با ورود گسترده هوش مصنوعی اقدام جدی نکنیم، تضعیف زبان فارسی به معنای تضعیف علم و دانش در کشور خواهد بود. این یعنی عقبماندگی بیشتر؛ از جهان سوم به جهان چهارم. برای پیشرفت، باید زبان فارسی را تقویت کنیم.
-
۱۴۰۴-۰۶-۲۹ ۱۲:۳۸
«حسن ولیخانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
یکی از عوامل اصلی «کاهش مخاطب» سریالهای تلویزیونی ضعف در بخش «فیلمنامه» است/ بسیاری از پروژهها تنها با دو قسمت ابتدایی فیلمنامه وارد فاز «تولید» میشوند!
سینماپرس: «حسن ولیخانی» با بیان این مطلب که یکی از عوامل اصلی کاهش مخاطب، ضعف در بخش فیلمنامه است، گفت: در گذشته روال اینگونه بود که ابتدا فیلمنامه آماده میشد، چندین نوبت بازنویسی میگردید و سپس مراحل تولید آغاز میشد. اما امروز، بسیاری از پروژهها تنها با دو قسمت ابتدایی فیلمنامه وارد فاز تولید میشوند و تقریباً میتوان گفت ۸۰ درصد آثار، به همین شکل نیمهکاره و همزمان با تولید، نوشته میشوند.
-
۱۴۰۴-۰۶-۲۶ ۱۲:۳۷
«علیرضا سربخش» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
جریانی که عقده از «انقلاب اسلامی» دارند با سوء استفاده از «جنگ ۱۲ روزه» و به بهانه «انسجام و وحدت» میخواهند برنامههای پنهان خود را در «وزارت ارشاد» و «نهادهای دولتی» پیش ببرند
سینماپرس: «علیرضا سربخش» با بیان این مطلب که متأسفانه بسیاری از مسئولین فرهنگی کشور از این اقدامات غافلاند و اهمیت آن را درک نمیکنند؛ گفت: در جلسات مخفیانه شورای عالی هنر، مسائلی مانند بیحجابی و الزامات سینمایی مطرح میشود و برخی افراد جرات میکنند که در این شورا چنین دیدگاههایی را بیان کنند. این اقدامات باید بهطور جدی مورد بررسی و مقابله قرار گیرد تا ارزشها و هویت فرهنگی کشور حفظ شود.
-
۱۴۰۴-۰۶-۲۶ ۱۲:۳۶
«ایرج محمدی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
اگر پذیرفته شود که منشاء اصلی تولید «آثار سینمایی» از سوی «تهیهکننده» است باید با وضع «قوانین مشخص و الزامآور» نحوه فعالیت آنان کنترل شود/ هرگونه تخطی باید منجر به «لغو مجوز تهیهکنندگی» شود
سینماپرس: «ایرج محمدی» با اشاره به نقش تهیه کنندگان در افزایش دستمزدها بیان کرد: اگر پذیرفته شود که منشاء اصلی تولید آثار سینمایی از سوی تهیهکننده است، باید با وضع قوانین مشخص و الزامآور، نحوه فعالیت آنان کنترل شود. به این معنا که هرگونه تخطی، باید منجر به لغو مجوز تهیهکنندگی شود. در غیر این صورت، وضعیت فعلی که قانونی مشخص و مدون ندارد، ادامه خواهد یافت. هماکنون حتی در قراردادها نیز اختلاف وجود دارد؛ برای مثال، یک تهیهکننده ممکن است بگوید شش میلیارد پرداخت کرده و دیگری هشت میلیارد، بدون هیچ مبنای قانونی مشخص.
-
۱۴۰۴-۰۶-۲۵ ۱۱:۱۸
«علی اکبر ثقفی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
در سالهای اخیر کمتر کسی دنبال «ارتقای سینما» بوده است/ بیشتر دنبال «پول درآوردن» از طریق «سینما» هستند/ «پلتفرمها» باعث افزایش سرسامآور «بودجه فیلمهای سینمایی» شدهاند
سینماپرس: «علی اکبر ثقفی» با اشاره به نقش پلتفرم ها در افزایش نرخ دستمزدهای بازیگران، گفت: بالا رفتن دستمزد بازیگران بهدلیل پرداخت پلتفرمهاست که مثل یک نهنگ وارد سینما شدهاند و هیولای دستمزد را بهوجود آوردهاند. نتیجه این میشود که سینمای شاعرانه، هنری و اجتماعی به حاشیه رانده شود و از بخش خصوصی فقط چند تهیهکننده وارد عرصه تولید شوند. بقیه، مخصوصاً پیشکسوتان قدیمی، بیکار و خانهنشین هستند. اگر در سال صد فیلم تولید شود، ۸۰ درصدشان حتی بودجه خود را درنمیآورند. در پخش فیلمها هم همینطور است؛ ما فقط ۵ دفتر پخش فعال داریم و بقیه بیکارند و شاید سالی یک فیلم پخش کنند. این نشانه بیتعادلی در هزینههاست. اقتصاد بیمار پیکره سینما را گرفته است.
-
۱۴۰۴-۰۶-۲۵ ۱۱:۱۸
«شهراد بانکی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
متأسفانه «دوبله» مثل گذشته «تمرکز» و «نظارت» ندارد و کار برای «ارزانتر تمام شدن» در بین گروههای غیررسمی و پراکنده توزیع میشود!
سینماپرس: «شهراد بانکی» با شاره به لزوم نظارت بر گروه های دوبلاژ، گفت: با توجه به شرایط و تکنولوژی روز، هرکسی در هر جایی میتواند هرمحتوایی، از جمله دوبله، تولید کند و بهطور واقعبینانه نمیتوان نظارت کامل داشت. اما در مرحلهای که کار برای پخش به پلتفرمها و شبکههای رسمی میرود، میتوان نظارت دقیق داشت: اینکه کار توسط کدام گروه قانونی، چه کسانی و در کدام استودیو و با چه کیفیتی تولید شده و پس از تأیید، اجازه پخش صادر شود. در این صورت، علاوه بر نظارت کیفی، گروهها و استودیوهای مجاز از نظر کمی و مالی تأمین شده و سایر عزیزانی که با استعداد و صدای خوب در گروههای مختلف با کمترین دستمزد مشغول به گویندگی هستند، بالاخره شرایط عضویت در انجمن یا سایر گروههای قانونی را کسب خواهند کرد.
-
۱۴۰۴-۰۶-۲۴ ۱۱:۰۸
«حبیب دهقان نسب» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«فیلمنامه خوب» به همه عوامل میگوید که چه کاری باید انجام دهند و چگونه عمل کنند/ بسیاری از مشکلات به «ضعف فیلمنامه» و به خصوص «شخصیتپردازی» برمیگردد
سینماپرس: «حبیب دهقان نسب» با بیان این مطلب که وقتی فیلمنامه ضعیف باشد، قصه درست نباشد، چارچوب و ساختار مناسبی نداشته باشد، شخصیتپردازی ضعیف باشد و روند داستانی درستی وجود نداشته باشد طبیعتاً همه عوامل در کار کردن با آن فیلمنامه با مشکل مواجه میشوند، گفت: شخصیتپردازی یکی از ارکان اصلی یک فیلمنامه است. وقتی شخصیتها یکبعدی و تکساحتی باشند و به درستی شکل نگرفته باشند، قطعاً بازیگران نمیتوانند اثری قوی ارائه دهند.
-
۱۴۰۴-۰۶-۲۴ ۱۱:۰۷
«جواد قارایی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
به «مستند» بها داده نمیشود/ در بسیاری از «مستندهای ایرانی» کیفیت فدای کمیت شده است/ تصمیمات سلیقهای «مدیران میانی» ضربه بزرگی به تاریخ، تمدن و هویت ایران میزند
سینماپرس: «جواد قارایی» با بیان این مطلب که متأسفانه در ایران، به مستند بها داده نمیشود؛ گفت: حقیقت این است که مستند، پایه سینما، سریال، تلویزیون و رسانه است. کسی که مستندساز خوبی باشد، میتواند فیلمساز و سریالساز خوبی هم باشد، اما کسی که فیلمساز یا سریالساز قوی باشد، حتماً مستندساز خوبی نخواهد بود. بنابراین، هنوز مستند در میان بسیاری از مدیران و نه همه به طور کامل شناخته نشده و ارزش آن درک نشده است. در حالی که مستند، در حقیقت، فرآیند تکامل انسانها را نشان میدهد و انسان بر روی این کره زمین برای تکامل آمده است. مستند نقش بسیار مؤثری در تکامل انسانها دارد.
-
۱۴۰۴-۰۶-۲۳ ۱۰:۵۷
«عبدالله باکیده» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
نسل آینده نیاز دارد تحلیلی درست از «جنگ دوازده روزه» دریافت کند نه اینکه فقط به چند تصویر محدود شود/ تمام تصاویری که از این ۱۲ روز در دست داریم تنها تصاویر انفجارها است!
سینماپرس: «عبدالله باکیده» با بیان این مطلب که اگر وقایع ۱۲ روزه اخیر هم با نگاه تحلیلی وارد سینما شود، میتواند به یک اثر جاودانه و سند تاریخی برای همه دوران سرزمین ایران تبدیل شود؛ گفت: اگر بخواهیم این تجربه را به نسل آینده منتقل کنیم، باید مراقب باشیم اشتباهی که درباره جنگ ۸ ساله رخ داد، تکرار نشود. متأسفانه در زمان جنگ دوازده روزه، وقتی ما خواستیم دوربین به دست بگیریم و فیلم ثبت کنیم، به دلایل امنیتی اجازه داده نشد. بنابراین تمام تصاویری که از این ۱۲ روز در دست داریم، تنها تصاویر انفجارهاست که با گوشیها ثبت شده است. اینها صرفاً یک وقایعنگاری تصویری هستند. در حالی که نسل آینده نیاز دارد تحلیلی درست از «جنگ دوازده روزه» دریافت کند نه اینکه فقط به چند تصویر محدود شود.
-
۱۴۰۴-۰۶-۲۳ ۱۰:۵۶
«سرپرست مدیریت دوبلاژ تلویزیون» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«دوبله» را میتوان به نسلهای مختلف تقسیم کرد/ بسیاری از «بزرگان دوبله» همچنان در «تلویزیون» فعالاند و با مدیریت و نظارت آنها «دوبلورهای جوان» در حال رشد و یادگیریاند
سینماپرس: «فرشید شکیبا» با بیان این مطلب که ما کوشیدهایم وضعیت درآمدی گویندگان را که سالها بدون ارتقا بوده، بهبود بخشیم؛ گفت: سال گذشته افزایشهایی داشتیم اما همچنان نیاز به توجه و پیگیری بیشتری دارد که امیدواریم در سال جاری و آینده ادامه پیدا کند.
-
۱۴۰۴-۰۶-۲۲ ۱۵:۵۵
«مدیرعامل اسبق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
گروهی پر سر و صدا در «سینما» خود را صاحبان بلامنازع و تاریخی سینمای کشور میدانند/ در نگاه این گروه «ملت ایران» تنها همان بخش محدود «مخاطبان سینما» هستند و سایر جمعیت کشور به هیچ وجه در محاسبات آنان قرار نمیگیرد!
سینماپرس: «مهدی عظیمی میرآبادی» با بیان این مطلب که گروهی پر سر و صدا در سینما که خود را صاحبان بلامنازع و تاریخی سینمای کشور میدانند؛ اظهار داشت: و با نگاهی انحصارطلبانه، یکسویه، منفعت طلبانه، و غیرقابل گفتگو همواره موجب جلوگیری از پیشرفت و ارتقای فنی، هنری، محتوایی، و اعتباری سینما کشور بوده، حتی اندکی از آنان در همراهی با جریانات ضد مردمی و ضد انقلابی برانداز، با استفاده از نفوذ و حمایت باندهای قدرت و فساد در کشور و رسانه هایشان، توانسته اند با جوسازی، فضاسازی، و یارگیری از اهالی سینما، قدرت نسبتاً قابل توجهی در بخشهای کلیدی این هنرـصنعت رسانه کسب کنند و با بهره بردای از ضعف برخی مسئولان و مدیران مرتبط در کشور، و سوء استفاده از حسن نیت اهالی فیلم و سینما، بر جدایی ایدئولوژیک و عملی از اکثریت مردم (با روحیات دینی، ملی و اخلاقی) و انقلاب اسلامی اصرار میورزند.
-
۱۴۰۴-۰۶-۲۲ ۱۵:۵۵
«مدیرعامل صندوق اعتباری هنر» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
امسال در «صندوق اعتباری هنر» تصمیم گرفته شد برای افزایش گستردگی و تنوع خدمات بیمهای گزینههای مختلف بررسی شود/ یکی از اولویتهای ما انتخاب بیمهای بود که امکان ارائه مدارک درمانی بهصورت «آنلاین» را فراهم کند
سینماپرس: «سید مجید پوراحمدی» با اشاره به سرعت عمل بازپرداخت خسارات بیمه تکمیلی جایگزین شده طرف قرارداد با صندوق اعتباری هنر اظهار داشت: بیمه دانا در دو سال ابتدایی عملکرد خوبی داشت اما این تاخیر در سال آخر بویژه مشهود بود که در توافق با بیمه آسیا این موضوع بهطور مشخص لحاظ شده است. بر اساس قرارداد، مدارک غیر بیمارستانی که از طریق اپلیکیشن ارسال میشوند بلافاصله بررسی و حداکثر تا ۱۰ روز و مدارک مربوط به بیمارستانهای غیر طرف قرارداد نهایتاً تا ۳۰ روز پرداخت خواهند شد.
-
۱۴۰۴-۰۶-۲۱ ۱۸:۱۷
ابراهیم حاتمیکیا:
من پنج سال حوصله کردم و سر کار «موسی کلیم الله» ایستادم فقط به نیّت اینکه سرباز آقا هستم و آقا گفته پای این کار بِایست/ انشاءالله یک ماه دیگر میخواهیم سریالش را شروع کنیم
سینماپرس: ابراهیم حاتمیکیا خودش را مأمور و سربازی میبیند که توسط فرماندهاش به پروژه موسی علیهالسلام مکلّف شده. برای همین هم وقتی مقدمات اوّلیّه نسخهی سینمایی موسی علیهالسلام آماده شد، دلنگران و مضطرب و قبل از همه آن را برای فرمانده به نمایش درآورد. حالا هم بعد از رضایت او نفسش خیلی باز شده و خوشحال از اینکه مقدمه مأموریتش با موفقیت انجام گرفته و میرود که یک شروع قدرتمندانه را برای نسخه تلویزیونی موسی علیهالسلام رقم بزند.
-
۱۴۰۴-۰۶-۱۸ ۱۱:۵۱
جواد شمقدری:
امروز همان روز وعده داده شده «پیامبر اعظم» است!
سینماپرس: «جواد شمقدری» در یاددشتی با عنوان «امروز همان روز وعده داده شده پیامبر اعظم است» نوشت: اگر امروز ملتی بخواهد داعیه دار پرچمداری دین و آیین آخرین پیامبر خدا حضرت محمدصلی الله و علیه و آله باشد، بی تردید این افتخار سهم ملت ایران و مردم انقلابی و با بصیرت این سرزمین است همان که وعده اش را خود پیامبر داده بودند که روزگاری میرسد که دین خدا را مردم جزیره العرب زمین می گذارند و مردمی از سرزمین پارس آن را به دست می گیرند.
-
۱۴۰۴-۰۶-۱۸ ۱۱:۵۰
«سید مجتبی یاسینی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
بعضی از مدیران فرهنگی نمازی که میخوانند قبله اش را سمت مردم میچرخوانند/ «مدیران تلویزیون» نمیدانند «مناسبت چیست» و چه کاری باید انجام دهند!
سینماپرس: «سید مجتبی یاسینی» با بیان این مطلب که مدیرانی که به تلویزیون آمدهاند، اصلاً نمیدانند مناسبت چیست و چه کاری باید انجام دهند، گفت: وضعیت واقعاً خراب است. بعضی از مدیران فرهنگی نمازی که میخوانند قبله اش را سمت مردم میچرخوانند. اما با این وجود هم نتوانستند رضایت مردم را جلب کنند برای اینکه دوست ندارند. میترسند و نمیخواهند اثری ساخته شود که مردم بفهمند و درک کنند؛ اما خودشان متوجه اش نشوند. این کارها سواد خاصی نیاز دارد و هرکسی نمی تواند سراغشان برود.
-
۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۱:۰۸
«سید محمدعلی ابطحی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
باید میان «آرمان» و «واقعیت» تفاوت قائل شد/ بخش عمدهای از «بودجه وزارت ارشاد» عملا بلااستفاده شده است/ جهتگیری کلی «سینما» چندان «نوآورانه» نیست
سینماپرس: «سید محمدعلی ابطحی» با بیان این مطلب که بخش عمدهای از بودجه وزارت ارشاد عملاً بلااستفاده شده است؛ گفت: فیلمهایی که نسل جوان تماشا میکند، حتی فیلمهایی که به تعبیر برخی «مبتذل» دانسته میشوند و علیه آنها فضاسازی رسانهای صورت میگیرد، مورد استقبال جوانان قرار میگیرند و باید برای دیدن آنها به این نسل سوبسید داده شود. به اعتقاد من ما باید خود را به این علاقهمندیها نزدیک کنیم و واقعبین باشیم. هدایت فرهنگی امکانپذیر است اما از مسیر درست آن؛ با نصیحت یا اجبار نمیتوان چنین هدایت فرهنگیای را تحقق بخشید. بلکه باید به نسل جدید اعتماد کرد، چرا که رفتار خود آنان در بسیاری از موارد حاصل نوعی هدایت است. هیچ ضرورتی وجود ندارد که مدیری بالای شصت یا هفتاد سال متولی نسلی باشد که هم از او باهوشتر است، هم اطلاعات بیشتری دارد و هم پایبندی بیشتری به ارزشهای اجتماعی.
-
۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۱:۰۸
«شاهین باباپور» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«تلویزیون» در چند بخش دچار مشکل شده است/ تعویض نسل «مدیران قدیمی سازمان» با مدیران جدیدی که هنوز به «پختگی کامل مدیریت» نرسیدهاند نقش مهمی در این شرایط داشته است
سینماپرس: «شاهین باباپور» با بیان این مطلب که تلویزیون در چند بخش دچار مشکل شده است، یکی از دلایل افت کیفیت آثار تلویزیونی را ورود فیلمسازان بی تجربه که از طریق رانت های دولتی وارد پروژه می شوند عنوان کرد و گفت: جالب اینجاست که الان خود تلویزیون سریالهایی را به کسانی میسپارد که تجربه کافی ندارند و در میانه یا حتی اوایل کار، ما به عنوان مشاور وارد میشویم و میگوییم که این پروژه باید جمع شود. الان خود من در سینما مشاور دو پروژه در پلتفرمها هستم. وقتی به این پروژهها نگاه میکنم، تعجب میکنم که چرا باید یک نفر بدون تجربه و دانش لازم به یک پروژه بزرگ سپرده شود.
-
۱۴۰۴-۰۶-۱۶ ۱۰:۳۲
«بابک کرباسی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
بازیها و انیمیشنهای موفق محصولاتی هستند که در «سطح بینالمللی» عرضه و «درآمدزایی» میکنند/ بخش قابلتوجهی از «مدیران فرهنگی» بجای تقویت و رشد نیروهای جوان و حمایت از تولیدات مستقل آنان اقدام به «تیمسازی» برای خود کردهاند!
سینماپرس: دبیر سابق ستاد بازیهای رایانهای شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به مافیای پنهان حوزه انیمیشن و بازی و مانع تراشی آنها، گفت: در حوزههایی مانند انیمیشن و بازی نیز، نیروهای تولیدکننده مستقل تحت لوای تفکر مافیایی قرار گرفتهاند. بودجههایی که از سوی جریان رسمی کشور تخصیص یافته است، پیش از آنکه به دست تولیدکنندگان برسد، صرف مسائل مدیریتی و فکری در نهادها و سازمانهای نیمه خصوصی مختلف میشود. اگر مراکز مختلفی مانند مرکز سینمای مستند تجربی، سازمان اوج، بنیاد ملی بازیهای رایانهای، مؤسسات و سایر نهادهای خصوصی - دولتی را بررسی کنیم، مشاهده میکنیم که اغلب این مجموعهها به جای حمایت از بخش خصوصی، خود به تولیدکننده، جریانساز و یا تیمساز تبدیل شدهاند و نتوانستهاند نیروهای مستقل را تقویت کنند.
-
۱۴۰۴-۰۶-۱۶ ۱۰:۳۱
«داریوش کاردان» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«دوبله ایران» نیازمند توجه و احترام است/ هیچکس نمیخواهد به این عرصه به چشم یک «هنر» نگاه کند/ اگر کسی بخواهد تنها از راه «دوبله» زندگی کند این شغل به هیچ وجه پاسخگو نیست!
سینماپرس: «داریوش کاردان» با بیان این مطلب که دوبله ایران به عنوان پل انتقال فرهنگ و ادبیات جهانی به کشور عمل کرده است، گفت: من در عرصههای مختلف هنری، از رادیو و تلویزیون گرفته تا بازیگری و طنز، فعالیت کردهام و در تمام این حوزهها احترام و قدرشناسی لازم را دیدهام. اما در دوبله، با وجود محبوبیت و عشق مردم نسبت به این صداها، هرگز تشکری از سوی مدیران شبکهها و سازمانها ندیدهام؛ آنها که با وجود همین دوبلورها، فیلمها و برنامههایشان پخش میشود.
-
۱۴۰۴-۰۶-۱۵ ۱۰:۵۲
«مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«سند موسیقی» یک مطالبه قدیمی بود/ اینکه «عالیترین نهاد قانونگذاری فرهنگی جمهوری اسلامی» چنین سندی را تصویب و امضا کرده است به معنای «رسمیت یافتن موسیقی» است
سینماپرس: «محمد الله یاری» با اشاره به «سند موسیقی و اینکه عالیترین نهاد قانونگذاری فرهنگی جمهوری اسلامی چنین سندی را تصویب و امضا کرده است، به معنای رسمیت یافتن موسیقی است. گفت: اگرچه ممکن است رضایت کامل در میان اصحاب هنر یا از نظر برخی دیدگاههای فقهی وجود نداشته باشد، اما به هر حال این سند بعد از چند سال به تصویب رسیده و میتواند ایرادات خود را در ادامه برطرف کند. اینکه موسیقی در یک سند رسمی کشور به رسمیت شناخته شده و به آن پرداخته شده، خود یک گام رو به جلوست. وقتی مسئله به رسمیت شناخته شد، طبیعی است که برای رفع معضلات و مشکلات آن هم تلاش خواهد شد.