-
۱۴۰۴-۰۲-۰۶ ۱۰:۵۱
«هوشنگ توکلی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«تقریب مذاهب» در مبدأ توسط علما و روحانیون شیعه شکل گرفته اما متأسفانه عقاید آن ها آنطور که باید تبیین نشده است/ جریانی نخواسته این مقوله مهم «فرهنگ سازی» شود
سینماپرس: «هوشنگ توکلی» با اشاره به نگاه افراط و تفریطی و عدم الگوی سازی صحیح از نگاه شیعی تقریب مذاهب گفت: امروزه جای خالی تعامل میان حوزه های علمیه و روحانیت با مدیران و سیاست گذاران سینما برای تبیین و تولید آثار با رویکرد تقریب مذاهب به شدت احساس می شود و بی تردید اگر در این راستا هرگونه کم کاری صورت گرفته به دلیل عدم ارتباط و تعامل سازنده میان مدیران فرهنگی و سینمایی با حوزه های علمیه بوده است.
-
۱۴۰۴-۰۲-۰۳ ۱۰:۰۹
«چهره سال هنر انقلاب اسلامی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
حتی اگر صد «سند» هم ارائه دهیم وقتی «واقعیتها» را در نظر نگیریم به هیچ جایی نمیرسیم/ اساسنامه «خانه هنرمندان»، «خانه موسیقی» و «خانه سینما» زیر سوال است
سینماپرس: «کارن همایونفر» با بیان این مطلب که اساسنامه خانه هنرمندان، خانه موسیقی و خانه سینما زیر سوال است و مرجعیت آنها، قانونی بودن یا نبودنشان هنوز مشخص نیست. تصریح نمود: متاسفانه هنوز مشخص نیست آیا اینها جزء وزارت کار هستند یا وزارت ارشاد؟ وقتی اینها مشخص نیست، طبیعی است که هیچکدام از بخشنامهها و اساسنامههای داخلی به دست مسئولین نرسد. واقعیت این است که مشکل در ساختار است. هر جایی که دست بگذارید، درد دارد.
-
۱۴۰۴-۰۲-۰۳ ۱۰:۰۸
«حمید بهمنی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«مدیران رسانه» انسانهای شریفی هستند اما متأسفانه در «شناخت موقعیت» و «نحوه ساخت آثار» دچار شک، تردید، سختگیری و فشار میشوند
سینماپرس: «حمید بهمنی» با اشاره به ضعف نهادهای فرهنگی در پرداختن به مسئله محور مقاومت بیان کرد: وقتی دولتها تغییر میکنند، سیاستگذاریها هم تغییر پیدا میکنند. پس از آقای رئیسی، افرادی آمدند که اعلام کردند ما هیچ جنگی با کسی نداریم و قصد داریم در مسیر خاصی حرکت کنیم. نتیجهی این نگاه این است که در حوزههای مختلف، از جمله محور مقاومت یا فرهنگ، دیگر به اندازه گذشته فعالیت نمیشود.
-
۱۴۰۴-۰۲-۰۲ ۱۰:۴۸
«محسن محسنینسب» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«فیلمسازی» سختتر از قبل شده است/ «سینما» نیاز به «ثبات»، «تجربه» و «آگاهی» از مسائل مختلف دارد تا بتواند به درستی پیش برود
سینماپرس: «محسن محسنینسب» در انتقاد به کنار گذاشته شدن کارگردانان با تجربه سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: جوانانی که جنگ را درک نکردهاند و بعد از پایان جنگ به دنیا آمده اند، در حال تولید فیلمهایی هستند که قرار است فضای دفاع مقدس را به تصویر بکشند. اما مسئله اینجاست که چرا باید کسانی که تجربه مستقیم از جنگ داشتهاند و خود در این مسیر فعالیت کردهاند کنار گذاشته شوند؟
-
۱۴۰۴-۰۲-۰۲ ۱۰:۴۷
«فرهاد آئیش» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«سینمای ایران» جایگاه خاصی در دنیا پیدا کرده است/ ممکن است فیلمهایی که در ایران ساخته میشود «کیفیت هالیوود» را نداشته باشد، ولی «بازیگران جوان» ما توانایی بالایی دارند
سینماپرس: فرهاد آئیش اظهار داشت: به نظر من، فیلمهای کمدی ما هنوز از نظر فرم، ساختار و زیباییشناسی نیاز به دقت بیشتری دارند و میتوان روی آنها بیشتر کار
-
۱۴۰۴-۰۲-۰۱ ۱۰:۴۰
«دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
با ریلگذاری مناسبی که از سوی «وزارت ارشاد» در حال انجام است «سند سینما» در «شورای عالی انقلاب فرهنگی» نهایی خواهد شد/ اصول و ارزشهای فرهنگی باید در «سند سینما» لحاظ گردد
سینمادرس: «عبدالحسین خسروپناه» با بیان این مطلب که انشاءالله با ریلگذاری مناسبی که از سوی وزارت ارشاد در حال انجام است «سند سینما» در شورا نهایی خواهد شد، گفت: طبیعی است که اصول و ارزشهایی مانند مردمداری، خانوادهمحوری و سایر ارزشهای فرهنگی باید در این سند لحاظ گردد.
-
۱۴۰۴-۰۲-۰۱ ۱۰:۴۰
«هوشنگ توکلی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
بسیاری از «آثار نمایشی» امروز «فاقد کیفیت» لازماند/ بیش از ۹۰ درصد «متقاضیان فعالیت در تئاتر» در وهلهی اول تمایل دارند «بازیگر» شوند
سینماپرس: «هوشنگ توکلی» با بیان این مطلب که بسیاری از آثار نمایشی امروز، فاقد کیفیت لازماند، گفت: متأسفانه، بیش از ۹۰ درصد متقاضیان فعالیت در تئاتر، در وهلهی اول تمایل دارند بازیگر شوند. حتی در نظام آموزش رسمی ما، از جمله دانشگاهها نیز شاهد همین گرایش هستیم. سایر فنون و تخصصهایی که در کنار یکدیگر منجر به خلق اثر نمایشی مطلوب میشوند، نه تنها شناختهشده نیستند، بلکه اغلب مورد توجه قرار نمیگیرند. این مسئله نیز آسیبزاست.
-
۱۴۰۴-۰۱-۳۱ ۱۰:۳۴
کارگردان «هفت بهار نارنج» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
ساخت آثار «غیرکمدی» نهتنها راحت نیست بلکه همواره سخت بوده/ شرایط جامعه به گونهایست که «تماشاگر» ترجیح میدهد دو ساعت «بخندد» تا اینکه به تماشای اثری جدی یا غمانگیز بنشیند
سینماپرس: «فرشاد گل سفیدی» با بیان این مطلب که مردم کشور ما واقعاً به خندیدن نیاز دارند، گفت: شرایط جامعه به گونهایست که تماشاگر ترجیح میدهد دو ساعت بخندد تا اینکه به تماشای اثری جدی یا غمانگیز بنشیند. این کاملاً طبیعیست. خود من هم گاهی تماشای فیلم کمدی را ترجیح میدهم.
-
۱۴۰۴-۰۱-۳۱ ۱۰:۳۳
«تورج فرامرزیان» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«بازیگری» باید از «تئاتر» شروع شود/ «بازیگری» علاوه بر «هنر»، «فن» و «صنعت» هم هست/ «کارگردان» باید بدانند چطور از بازیگرانشان «بهترین بازی» را بگیرند
سینماپرس: «تورج فرامرزیان» با بیان این مطلب که ما تعدد کارگردان داریم، با آموزشگاهها و دانشکدههای مختلف، خیلی از افرادی که کارگردانی را یاد میگیرند و حالا باید در دنیای واقعی فعالیت کنند؛ گفت: خیلی از این کارگردانها وقتی وارد عرصه میشوند، دربست در اختیار تهیهکنندگان و سرمایهگذاران قرار میگیرند. در این شرایط، اختیار کمتری دارند و این مسئله به بازیگران هم سرایت میکند. و طبعاتی نظیر ورود نابازیگران و مسائلی از این دست را به دنبال خواهد داشت.
-
۱۴۰۴-۰۱-۳۰ ۱۰:۰۲
نویسنده «گمشده یک ملت بر فراز بازی دراز» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
نوآوری در «فرم»، «زبان» و «ساختار» در بسیاری از آثار «حوزه پایداری» به چشم نمیخورد/ «نویسندگان» کمتر به دنبال «تجربیات جدید» در روایت و پرداخت «شخصیتها» هستند
سینماپرس: دکتر «عفت جامه شورانی» با اشاره به رکود در حوزه ادبیات پایداری گفت نوآوری در فرم، زبان و ساختار در بسیاری از آثار حوزه پایداری به چشم نمیخورد. نویسندگان کمتر به دنبال تجربیات جدید در روایت و پرداخت شخصیتها هستند و به دلیل کلیشهای و ایدئولوژیک بودن، بسیاری از این آثار نتوانستهاند مخاطب عام را جذب کنند و بیشتر مورد توجه گروههای خاصی قرار میگیرند.
-
۱۴۰۴-۰۱-۳۰ ۱۰:۰۰
«سعید نجاتی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
نگاه جدی به «سینمای کوتاه» به معنای توجه به «آینده سینمای ایران» است/ سازمانها و نهادهای بسیاری میتوانند با «تولید فیلم کوتاه» پیام خود را به جامعه منتقل کنند
سینماپرس: «سعید نجاتی» با بیان این مطلب که نگاه جدی به سینمای کوتاه به معنای توجه به آینده سینمای ایران است، گفت: سازمانها و نهادهای بسیاری میتوانند با تولید فیلم کوتاه پیام خود را به جامعه منتقل کنند. اگر این نهادها، مثلاً همانطور که در دورههای گذشته سینمای جوان با سازمانها و ارگانهای مختلف همکاری داشتند، در تولیدات فیلم کوتاه مشارکت داشته باشند، میتوانند از فرصتهای بیشتری بهرهبرداری کنند و این تولیدات را به شکلی بهینه مدیریت کنند.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۷ ۱۱:۱۲
«حجت الله سیفی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«ژانر کودک» یکی از پرچالشترین شاخههای سینمایی است/ «دولت» باید بفهمد «فیلم کودک» نیاز به حمایت دارد/ «تحول» فقط در حرف است!
سینماپرس: «حجت الله سیفی» با بیان این مطلب که دولت باید بفهمد فیلم کودک، نیاز به حمایت دارد، گفت: شما اگر میخواهید با کودک ارتباط برقرار کنید، باید او را به سالن سینما بیاورید. آموزشوپرورش موظف است این کار را انجام دهد. نباید فقط یک یا دو فیلم فروش برود. اگر حمایت میشود، همه فیلمها باید به شکل برابر دیده شوند. چرا کانون پرورش فکری فقط خودش را میبیند! سینمای کودک برای رشد نیاز به نگاه وسیعتری دارد.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۷ ۱۱:۱۱
«حامد عزیزی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
عملکرد «ساترا» در این موقعیت قابل توجیه نیست/ «ساترا» اعتبار «دوبله» را از ماستبندی هم پایینتر آورده!
سینماپرس: «حامد عزیزی» با انتقاد شدید نسبت به عملکرد «ساترا» گفت: عملکرد ساترا در این موقعیت به هیچ عنوان قابل توجیه نیست! نهادی که جز اصراف منابع مالی بیت المال مردم شریف ایران، به هیچ دردی نمیخورد. تنها اتفاقی که این نهاد رقم می زند به باد دادن منابع مالی است که البته با زبدگی و درایت، با توجیه های فراوان دولت و مجلس را مجاب میکنند تا میلیاردها تومن اعتبار بگیرند!
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۶ ۱۰:۳۹
«جهانگیر الماسی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«سینما» فقط یک «صنعت» نیست، بلکه یک «مسئولیت» است/ «سینما» در سراسر دنیا ابزاری برای «آگاهیبخشی» است
سینماپرس: «جهانگیر الماسی» با بیان این مطلب که سینما بخشی از جامعه است و نمیتوان آن را جدا از سیستم مدیریتی در نظر گرفت، گفت: زمانی فیلمسازان ما خود را در برابر جامعه مسئول میدانستند؛ رسالتشان روشنگری و آگاهیبخشی بود. اما این مسئولیت را هم از آنان گرفتند. به آنها گفتند: «نه آقا، کار شما فقط سرگرمیسازی است! سینما یعنی صنعت، وظیفه شما این است که مردم را سرگرم کنید، همین!»
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۶ ۱۰:۳۹
«مجید مولایی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«سریالهای تلویزیونی» جایگاه گذشته را ندارند/ اعتقاد به رگلاتوری و نظارت بر محتوا دارم/ «ساترا» بیش از حد به «رویکرد تلویزیون» گرایش دارد
سینماپرس: «مجید مولایی» با بیان این مطاب که من شخصا اعتقاد به رگلاتوری و نظارت بر محتوا دارم، زیرا باید سلایق مختلف مخاطبان در نظر گرفته شود؛ گفت: تلویزیون و مقوله سرگرمی به این شکل است که وقتی مخاطب به یک موضوع عادت میکند، انتظار دارد که سریال بعدی یک قدم جلوتر باشد؛ خلاقتر، بکرتر و گستردهتر. در سالهایی که کار کردیم، برخی مدیران قبلی یا دست بازتری داشتند یا ذهنشان آزادتر بود و در نتیجه، سریالهایی تولید و پخش شد که مخاطب آنها را پذیرفت. اما مدیران جدید، بهجای آنکه مطابق انتظار مخاطب، یک گام رو به جلو بردارند، ترمز دستی را کشیدهاند و به عقب برگشتهاند.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۵ ۱۱:۱۸
«راضیه تجار» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
پل ارتباطی میان «نویسندگان» و «سینماگران» ضعیف است/ نویسندگی «فیلمنامه» نیازمند «قصهپردازی» قوی است/ کمبود «نویسنده متخصص» در ژانرهای «پلیسی» و «علمیتخیلی» محسوس است
سینماپرس: «راضیه تجار» با انتقاد نسبت به فضای عمومی تولیدات سینمایی کشور خاطرنشان ساخت: مشکل اصلی این است که پل ارتباطی میان نویسندگان و سینماگران ضعیف است. نویسندگی فیلمنامه نیازمند قصهپردازی قوی است، اما بسیاری از فیلمنامههایی که تولید میشوند، فاقد داستان منسجم و تأثیرگذارند و صرفاً مجموعهای از شوخیهای سطحی و دیالوگهای کلیشهای هستند. امیدوارم که در آینده، این وضعیت تغییر کند و نویسندگانی که واقعاً به این کار تسلط دارند، بیشتر وارد عرصهی سینما شوند.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۵ ۱۱:۱۷
«احمد جانمیرزایی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
مهمترین نکته برای تقویت «سینمای مستند» ایجاد تعادل میان «تأمین مالی» و حفظ »استقلال هنری» است
سینماپرس: «احمد جانمیرزایی» با بیان این مطلب کهمهمترین نکته برای تقویت «سینمای مستند» ایجاد تعادل میان «تأمین مالی» و حفظ »استقلال هنری» است، گفت: در سالهای اخیر، برخی مستندسازان بهنام استقلال، به سراغ موضوعاتی رفتهاند که عملاً به نفع جریانهای مخالف منافع ملی تمام شده است. این یک مسئله جدی است که نهتنها مسئولان رسانه ملی، بلکه خود مستندسازان نیز باید نسبت به آن هوشیار باشند.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۴ ۱۰:۱۶
«صادق رشیدی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
در «ترجمه فرهنگی» بسیار ضعیف عمل کردهایم/ به دلیل افتادن در دام سرمایهداری متاخر «سودآوری صنعت فرهنگ» را بر ترویج و اشاعه «هویت بومی» ترجیح دادهایم
سینماپرس: «صادق رشیدی» با بیان این مطلب که تسلط سوژهی غرب، به تدریج با ورود هنرهایی چون تئاتر، گونهای دیگر از تسری و تعمیم پارادایم هنری غرب در ایران را نشان داد، گفت: یکی از دلایل اصلی این اتفاق این است که ما در جریان تعاملات بینافرهنگی، روند منطقی و دیالکتیک فرایند طرد و جذب را اتخاذ نکردیم، در ترجمه فرهنگی بسیار ضعیف عمل کرده ایم و به دلیل افتادن در دام سرمایه داری متاخر سودآوری صنعت فرهنگ را بر ترویج و اشاعه هویت بومی ترجیح داده ایم.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۴ ۱۰:۱۵
«ناصر علاقه بندان» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
چیزی که در «سینمای» امروز رایج شده «پول درآوردن» به هر قیمتی است/ بهطور طبیعی «سینماگران متفکر» نخواهند توانست در این فضا ظهور کنند
سینماپرس: «ناصر علاقه بندان» با اشاره به ظهور جریانهای فرصتطلب در سینما شود، گفت:چیزی که در سینمای امروز رایج شده، پول درآوردن به هر قیمتی است. این به معنای از دست رفتن فضایی برای تفکر هنری است و بهطور طبیعی، سینماگران متفکر نخواهند توانست در این فضا ظهور کنند.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۱۵
«جواد ارشاد» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«مردم» به محتواهای ارزشمند و مفید برای زندگی روزمرهشان نیاز دارند/ اگر «تلویزیون» روی محتوای داستانی دقت بیشتری بکند قطعا مردم جذب خواهند شد
سینماپرس: «جواد ارشاد» در خصوص رقابت میان تلویزیون و پلتفرم های نمایش خانگی گفت: تلویزیون نباید خود را با پلتفرمها مقایسه کند. هر یک از این رسانهها مختص به خودشان هستند و تلویزیون باید در مسیر خودش حرکت کند. مردم در نهایت به محتواهای ارزشمند و مفید برای زندگی روزمرهشان نیاز دارند. اگر تلویزیون بتواند به این نیازها پاسخ دهد، قطعاً مخاطب خود را خواهد یافت.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۱۵
کارگردان «طبقه یک و نیم» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«سینما» بدون حضور «مردم» هیچ ارزشی ندارد/ «مدیران سینمایی» تدبیری برای رفع بحران «انحصارگرایی» داشته باشند
سینماپرس: «نوید اسماعیلی» با بیان اینکه سینما نیاز به خانه تکانی اساسی دارد تأکید کرد: افرادی که پدر پدرخوانده شده اند و ترس شان این است که دیگرانی بیایند و جای شان را تنگ کنند و تنها از چهره های خودی و عوامل تکراری در فیلم های شان استفاده می کنند باید بدانند که استمرار این اتفاق قطعاً به نفع خودشان هم نیست و باعث دورتر شدن مردم از سینما می شود و سینما هم بدون حضور مردم هیچ ارزشی ندارد.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۰ ۱۱:۵۶
به مناسبت سی و دومین سالگرد شهادت «شهید سید مرتضی آوینی»؛
قصه پُرغصه «هنر انقلاب» در انحصار افرادی کمتجربه و جویای نام
سینماپرس: چند روز پیش بود که خبرآمد یکی از این دهها مرکز و مجموعه راه افتاده در گوشه و کنار «حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی» احساس تکلیف پیدا کرده و ضمن تاسیس جایزهای با عنوان «هنرگردان» میخواهد تا همزمان با آیین اختتامیه «هفته هنر انقلاب اسلامی» نخستین دوره اهدای این جایزه را برگزار کند.
-
۱۴۰۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۵۳
«جواد شمقدری» همزمان با آغاز «هفته هنر انقلاب اسلامی» مطرح کرد:
«هنر انقلاب اسلامی» در دو بازه «مرگ آگاهی» و «نشاط بخشی به زندگی» هویت مییابد/ شاخصهی این دو بازه یکی «مجاهدت» تا «شهادت» و دیگری «مجاهدت» برای «طلب ظهور منجی» است
سینماپرس: «جواد شمقدری» بنیانگذار سازمان سینمایی و ریاست جامعه اسلامی هنرمندان در یادداشتی اختصاصی برای سینماپرس به مناسبت سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و آغاز «هفته هنر انقلاب اسلامی» نوشت: هنر انقلاب اسلامی در دو بازه مرگ آگاهی و امید و نشاط بخشی به زندگی هویت می یابد. شاخصه ی این دو بازه یکی مجاهدت تا شهادت است و دیگری مجاهدت برای طلب ظهور منجی است این دو بال می تواند پرواز در عرصه حقیقت جویی را محقق می سازد.
-
۱۴۰۴-۰۱-۱۹ ۱۰:۵۳
«جواد اردکانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«معنویت» چیزی نیست که بتوانید به یک کار تزریق کنید/ «معنویت» باید در وجود «سازنده اثر هنری» باشد تا در اثرش تجلی یابد
سینماپرس: «جواد اردکانی با بیان این مطلب که زمانی با مدیرانی همکاری میکردیم که باور داشتند هنرمندی که کارش را میداند، خود به خود نتیجهای خواهد داشت که در راستای اهداف نظام است، این نوع نگرش حالا کمتر دیده میشود، گفت: مدیران فرهنگی جدید، آنقدر که به باندها، گروهها، اهداف سیاسی و مسائلی توجه میکنند که ارتباط چندانی با مصالح جامعه و خواستههای کلان نظام ندارند، به مسائل جامعه و آنچیزهایی که فردای جامعه ما را تضمین میکند، مانند معنویت و حفظ ارزشها، توجه ندادند واساسا در این ساختار مدیریتی، این موضوعات به درستی مورد توجه قرار نمیگیرند.
-
۱۴۰۴-۰۱-۱۹ ۱۰:۵۲
«اصغر پورهاجریان» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
در بخش «جلوههای بصری» هنوز فاصله زیادی با سینمای روز دنیا داریم/ همیشه درک و شناخت «مدیران سینمایی» از تکنیکهای «جلوههای ویژه» پایین بوده
سینماپرس: اصغر پورهاجریان، با بیان این مطلب که در بخش جلوههای بصری هنوز فاصله زیادی با سینمای روز دنیا داریم، اما در حوزه جلوههای میدانی، با تلاش و فراهم شدن امکانات، میتوانیم خود را به استانداردهای بینالمللی نزدیکتر کنیم؛ تاکید کرد: خلق یک صحنه با جلوههای بصری نیازمند تیمی متشکل از متخصصان متعدد در مراحل مختلف تولید است؛ از پیشتولید گرفته تا حین فیلمبرداری و حتی پس از آن. این فرآیند نهتنها به ابزارهای پیشرفته و دانش گسترده نیاز دارد، بلکه هزینههای سنگینی را نیز در بر میگیرد.
-
۱۴۰۴-۰۱-۱۸ ۱۱:۱۳
«مدیرعامل اسبق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
در بعد «رسانه» به شدت عملکرد ضعیفی داریم/ باید از یک سری تشریفات و کارها کم کنیم و دست به تولید کارهای مانا و اثرگذار بزنیم
سینماپرس: «محمدرضا شرف الدین» با بیان این مطلب که در بعد رسانه به شدت عملکرد ضعیفی داریم، گفت: این اتفاق بسیار متأثرکننده است؛ آنچه درخور نظام مقدس جمهوری اسلامی و مورد انتظار رهبری است را در سینما شاهد نیستیم و بدیهی است که این حوزه را نیز باید هم سنگ حوزه نظامی کنیم. ما در حوزه سیاسی هم عملکرد خوبی داشتیم و به ویژه در دولت شهید آیت الله رئیسی این اتفاق مشهود بود.
-
۱۴۰۴-۰۱-۱۸ ۱۱:۱۲
«داوود توحیدپرست» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
وقتی تدبیر در مدیریت نباشد و فرصتهای کاری عادلانه توزیع نشود «سینماگرانی» که میتوانستند «حامی انقلاب» باشند ناامید و دلسرد میشوند
سینماپرس: «داوود توحیدپرست» با بیان این مطلب که اگر وضعیت بیعدالتی ادامه پیدا کند، انقلاب ما ضربه خواهد خورد، گفت: وقتی تدبیر در مدیریت نباشد و فرصتهای کاری عادلانه توزیع نشود، کارگردانان و سینماگران، که میتوانستند حامی انقلاب باشند، ناامید و دلسرد میشوند. دلیلش هم مدیران بیکفایت و نالایقی هستند که بهجای گسترش عدالت، به فساد و رانت دامن میزنند.
-
۱۴۰۴-۰۱-۱۷ ۱۰:۵۱
«علی فراهانی صدر» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
چیزی به نام «اقتصاد» در فضا «سینمای مستند» وجود ندارد/ «سینمای مستند» ما هنوز تبدیل به «صنعت» نشده و احتمالاً نخواهد شد
سینماپرس: «علی فراهانی صدر» با انتقاد از وضعیت تولیدات مستند در کشور و طرح این پرسش که چرا این همه مستند ساخته میشود؟ گفت: آیا واقعاً این همه تولید انبوه مستند معنی دارد؟ چرا همه جا مستند میسازند؟ برای من تابحال اتفاق نیفتاده است که جلوی مدیری بنشینم و نگوید که من هم روزی مستندساز بودم. اتفاقاً میگویم اگر مستندساز بودی، هیچ وقت مدیر نمیشدی.
-
۱۴۰۴-۰۱-۱۷ ۱۰:۵۰
«آتش تقیپور» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
بیشترین تمرکز آثار ارایه شده در «تئاترهای آزاد» بر موضوعات «جنسی» است/ نسبت به آنچه در این فضاها میگذرد بیتفاوتیم و گویی این عرصهها به حال خود رها شدهاند!
سینماپرس: «آتش تقی پور» با انتقاد نسبت به ولنگاری موجود در فضای تئاترهای آزاد، گفت: زمانی که هدف، صرفاً کسب درآمد است، شرایط متفاوت خواهد بود؛ در این حالت، هنرمند هر کاری میکند تا تماشاگر راضی باشد. اگر به تئاترهای آزاد مراجعه کرده باشید، میدانید که ویژگیهای خاص خود را دارند و جای تعجب است که ما تا این اندازه دربارهی مسائل اخلاقی و فرهنگی سخن میگوییم، اما نسبت به آنچه در این فضاها میگذرد، بیتفاوتیم. گویی این عرصهها به حال خود رها شدهاند.
-
۱۴۰۴-۰۱-۱۶ ۱۰:۵۵
«مدیر کل اسبق دفتر امور موسیقی وزارت ارشاد» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
با تمرکز بیش از حد بر نظارت و ممیزی و عدم سرمایهگذاری در تولید «موسیقی» نمیتوان انتظار داشت که «آثار ماندگاری» خلق شوند
سینماپرس: «پیروز ارجمند» با اشاره به وضعیت نابه سامان اقتصاد موسیقی فاخر در کشور گفت: امروزه، اقتصاد موسیقی تقریباً به اجرای کنسرتها محدود شده است، آنهم عمدتاً در سبک پاپ و در سالنهای بزرگ شهرهای خاص. اگر پلتفرمهای موسیقی آنلاین دارای قانون کپیرایت بودند و هنرمندان از انتشار آثارشان درآمد مشخصی کسب میکردند، میتوانستیم شاهد رشد و بالندگی صنعت موسیقی باشیم.