-
۱۴۰۳-۱۲-۱۲ ۱۰:۳۶
«رویا افشار» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
مگر میشود برای «زنان» جایگاه و حدی قائل شد/ آنها فوقالعادهاند!
سینماپرس: «رویا افشار» در خصوص افول جایگاه و نگاه جنسیتی به زن در اغلب تولیدات سینمایی سالهای اخیر، گفت: مگر میشود برای زنان جایگاه و حدی قائل شد؟ آنها فوقالعادهاند. شاید موانعی وجود داشته باشد، اما وقتی زنان بخواهند فعالیت کنند، طبیعتاً به همان مسیر میروند. اگر این موانع برداشته شود، شرایط به شکل بهتری رقم خواهد خورد.
-
۱۴۰۳-۱۲-۱۱ ۱۰:۰۱
«مهدی فیوضی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
کاری که «سلحشور» انجام میداد، «ترسیم آرمانها» با «ریشهی قرآنی» بود/ به عقیده من «نشان سلحشور» آمده است که «آرمانها» را معرفی و تبیینکند
سینماپرس: «مهدی فیوضی» نویسنده و کارگردان سینما همزمان با برگزاری نخستین آئین اهدای «نشان سلحشور» گفت: به عقیده من «نشان سلحشور» آمده است که آرمانهایی چون حیات طیّبه را معرفی و تبیینکند.
-
۱۴۰۳-۱۲-۱۱ ۱۰:۰۰
تهیهکننده «اسفند» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«سینما» زمانی معنی پیدا میکند که با «مردم» ارتباط برقرار کند/ حال امروز «مردم» ما مساعد نیست و این مسأله بر «سینما» هم تأثیر میگذارد
سینماپرس: «مهاجر توحید پرست» با بیان این مطلب که سینما زمانی معنا پیدا میکند که با مردم ارتباط برقرار کند. بیان کرد: نمونههای موفقی در سینمای دفاع مقدس داریم که توانستهاند با مردم ارتباط برقرار کنند، اما برخی فیلمها به دلیل حال و هوای مردم، چندان مورد استقبال قرار نمیگیرند. واقعیت این است که حال امروز مردم ما مساعد نیست، و این مسأله بر سینما هم تأثیر میگذارد.
-
۱۴۰۳-۱۲-۰۸ ۲۰:۱۹
با حضور جمعی از هنرمندان و فرهیختگان عرصه فرهنگ و هنر؛
آئین اهدای «نشان سلحشور» برگزار شد/ نخستین «نشان سلحشور» به «علی غفاری» برای خلق «پیشمرگ» رسید
سینماپرس: همزمان با نهمین سالگرد درگذشت مرحوم «فرج الله سلحشور»، آئین اهدای نخستین «نشان سلحشور» در بعدازظهر روز چهارشنبه ۸ اسفندماه و با حضور جمعی از هنرمندان و فرهیختگان عرصه فرهنگ و هنر در محل آرامگاه این هنرمند متعهد در جوار امامزادگان باغ فیض تهران برگزار شد.
-
۱۴۰۳-۱۲-۰۸ ۱۶:۵۴
پیام «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» به نخستین آئین اعطای «نشان سلحشور»؛
صالحی: «نشان سلحشور» تأکیدی بر مسیر سینمایی است که با نگاه به «اندیشه» و «هویت» شکل میگیرد/ امید است که این حرکت مشوقی برای «هنرمندانی» باشد که «دغدغه معنا و اثرگذاری» دارند
سینماپرس: «سید عباس صالحی» در پیامی به نخستین آئین اعطای «نشان سلحشور» اظهار داشت: «فرجالله سلحشور» از جمله هنرمندانی بود که سینما را بستری برای بیان مفاهیم متعالی و الهی قرار داد. او با باور به ظرفیتهای فرهنگ و هنر، کوشید روایتهای قرآنی را با بیانی بصری و جذاب به مخاطبان ایرانی و بینالمللی عرضه کند و از این مسیر، پیوند میان هنر و معرفت را تحکیم بخشد.
-
۱۴۰۳-۱۲-۰۸ ۱۱:۱۲
به بهانهی سالگرد درگذشت پرمخاطبترین فیلمساز تاریخ سینمای ایران؛
از زنگ خطر انحراف در «میراث سلحشور» تا تلاش «جریان نفوذ» برای رسمیت بخشیدن به پدیده «تفسیر به رای»!
سینماپرس: امسال نیز سالگرد درگذشت فرج الله سلحشور، کارگردان خوشنام و نستوه کشورمان در حالی سپری می شود که هنوز به شایستگی این هنرمند انقلابی مورد بزرگداشت قرار نگرفته است. کسی که خدمت زیادی به جهانی شدن سینمای ایران کرد و با یوسف پیامبر، آمار شگرفی در جذب مخاطب جهانی بجا گذاشت. کسی که ثابت کرد، داستانهای قرآن تا چه اندازه کشش دارند و تا چه حد میتوانند در ترویج معارف دینی کارآمد باشند.
-
۱۴۰۳-۱۲-۰۸ ۱۰:۲۳
« ایوب آقاخانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
تعداد بیشماری «فیلمساز بیکیفیت» داریم/ خیلی از پروژهها با وجود بهرمندی جدی از خیلی از امکانات مالی و ریالی و اقتصادی نتیجه غیرقابل دفاعی ارائه دادند
سینماپرس: «ایوب آقاخانی» با انتقاد نسبت به ورود فیلمسازان بی کیفیت که عامل افول سینمای کشور شدهاند؛ تصریح نمود: امروز تعداد بیشماری فیلمساز بیکیفیت داریم. ما فیلم ساز دانش نیاموخته که با تهیه کنندگانی که کار خودشان را خیلی جدی نمیگیرند و مسئلهشان مسئله سینما یا فرهنگی مملکت نیست و فقط مسئله را به عنوان یه پروژه اقتصادی نگاه میکنند با معاونت همدیگر دست به تولید پروژههایی میزنند.
-
۱۴۰۳-۱۲-۰۸ ۱۰:۰۸
«جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
هنوز به سطح یک «سینمای استراتژیک» نرسیدهایم/ نباید به آنچه تاکنون تولید شده بسنده کنیم/ همه «نهادها» باید در یک «پازل بزرگ فرهنگی» نقشآفرینی کنند
سینماپرس: سردار سرتیپ پاسداران «حاج علی فضلی» با بیان این مطلب که موفقیت ما در کارهای گروهی بیشتر است، خاطرنشان ساخت: اگر از رویکردهای جزیرهای فاصله بگیریم و به یک همافزایی ملی برسیم، آثار تولیدی ما اثربخشتر خواهد شد. نباید هر مجموعهای تصور کند که بهتنهایی باید یک اثر کامل را از صفر تا صد تولید کند؛ بلکه همه نهادها باید در یک پازل بزرگ فرهنگی نقشآفرینی کنند تا به نتایج مطلوب برسیم
-
۱۴۰۳-۱۲-۰۷ ۱۰:۴۱
تهیهکننده «پسر دلفینی۲» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
هدف ما فراتر از «تولید» یک اثر «انیمیشن» است/ بهدنبال ساخت اثری هستیم که تأثیر عمیق و ماندگاری بر «مخاطب» داشته باشد
سینماپرس: «محمد امین همدانی» با بیان این مطلب که انیمیشن زبان جهانی دارد و از این نظر، هیچ مرزی نمیشناسد. گفت: این خصوصیت، انیمیشن را به ابزاری قدرتمند برای دستیابی به مخاطبانی در سرتاسر جهان تبدیل کرده است. با رعایت استانداردهای جهانی و استفاده از استراتژیهای بازاریابی هوشمندانه، انیمیشنها میتوانند در بازارهای بینالمللی به خوبی عرضاندام کنند.
-
۱۴۰۳-۱۲-۰۷ ۱۰:۴۱
«کارن همایونفر» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«هنرمند» داریم اما «هنربان» نداریم/ با بحران «کمبود اساتید» مواجهایم/ بعضی از سندهایی که امضا میشوند هیچوقت اجرا نمیشوند
سینماپرس: «کارن همایونفر» موزیسین برجسته و پرکار کشور با بیان این مطلب که متاسفانه الان با بحران کمبود اساتید مواجهایم، گفت: اساتید بزرگ یا بازنشسته شدهاند، یا دیگر در میان ما نیستند. گروههای میانسال هم بیشتر در حال کسب درآمد هستند. گروههای جدید هم تجربه تدریس ندارند و نمیتوانند دانش خود را به درستی منتقل کنند، حتی اگر خودشان با استعداد باشند. تدریس و هدایت یک دانشجو، بهویژه در هنر، کار سادهای نیست. استاد باید بتواند دیدگاه و آیندهی هنری دانشجو را شکل دهد، و این تنها از عهدهی یک استاد با تجربه برمیآید.
-
۱۴۰۳-۱۲-۰۶ ۰۹:۱۵
«مجید مظفری» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
کار پیشنهاد میشود اما بهندرت قبول میکنم/ اگر کار خوب باشد، پیشکسوتها هم حضور پیدا میکنند
سینماپرس: مجید مظفری در خصوص دلایل به حاشیه رانده شدن پیشکسوتان در تولیدات سینمایی کشور گفت: تولیدکنندگان آثار سینمایی کمی به اصطلاح جوان بازی می کنند، اما مشکل از بازیگر نیست؛ مشکل به تهیهکننده، تماشاگر، سرمایهگذار، انتخاب کارگردان و نویسنده برمیگردد.
-
۱۴۰۳-۱۲-۰۶ ۰۹:۱۴
کارگردان «ترک عمیق» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
بازگشت «سرمایه» برای «آثار اجتماعی» در شرایط کنونی چالش بزرگی است/ «سینماداران» نگران خالی ماندن سالنهایشان هستند
سینماپرس: «آرمان زرین کوب» با بیان این مطلب که بازگشت سرمایه برای آثار اجتماعی در شرایط کنونی سینمای ایران چالش بزرگی است؛ گفت: فضای حاکم بر سینما بیشتر به سمت کمدی متمایل شده، چرا که سینماداران نگران خالی ماندن سالنهایشان هستند.
-
۱۴۰۳-۱۲-۰۵ ۱۰:۳۷
دلنوشته «جواد شمقدری» همزمان با تشییع پیکر مطهر شهید «سید حسن نصرالله»؛
راه و مکتب «سید حسن نصرالله» همان راه «عاشورایی» و «حسینی» است/ «هنر» و مشخصا «سینما» نتوانست همراه و همطراز «نقش مقاومت» در همه این سالها بدرخشد!
سینماپرس: همزمان با تشییع پیکر مطهر شهید «سید حسن نصرالله» در لبنان، «جواد شمقدری» با انتشار متنی در فضای مجازی و بیان این مطلب که سید حسن نصرالله امروز در تاریخ ظهور جاودانه شد و قطعا راه و مکتب او که همان راه عاشورایی و حسینی است، نوشت: هنر و مشخصا سینمای ما نتوانست همراه و همطراز نقش مقاومت در همه این سالها بدرخشد. نتوانست پس از ۱۴ ماه نبرد سنگین و رویارویی اشکار جبهه حق با باطل و نبرد جانانه مقاومت در غزه و لبنان را ببیند و زیبایی آن را در قاب هنری خود به نمایش بگذارد.
-
۱۴۰۳-۱۲-۰۵ ۱۰:۳۶
تهیهکننده «رها» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
هر «حکومتی» برای «ایدئولوژی» خودش «فیلم» میسازد/ در «ایران» تمام «هزینهها» صرف «تولید» میشود و «اکران» رها شده است
سینماپرس: «سعید خانی» با بیان این مطلب که باید پذیرفت هر حکومتی برای ایدئولوژی خودش فیلم میسازد گفت: اما مشکل اینجاست که تصمیمگیریها در دست کسانی است که نه تخصص دارند و نه دغدغه سینما. برخی افراد به واسطه روابط و لابیگری وارد این حوزه میشوند و بودجهها به جای اینکه به افراد متخصص برسد، به کسانی داده میشود که صرفاً به نهادهای قدرت متصل هستند.
-
۱۴۰۳-۱۲-۰۴ ۱۰:۱۷
«مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«جشنواره فجر» به شدت نیاز به «دبیرخانه دائمی» دارد/عدم ثبات باعث شده که هر دبیر جدیدی که میآید برنامهریزیاش محدود به دوره خودشان باشد
سینماپرس: «مسعود نجفی» با اشاره به تبعات عدم حضور دبیرخانه دائمی برای رویدادیی همانند جشنواره فیلم فجر اشاره و گفت: این عدم ثبات باعث شده که هر دبیر جدیدی که میآید، برنامهریزیاش محدود به دوره خودشان باشد و نتواند برنامهریزی بلندمدت انجام دهد. ما شاهد تغییرات زیادی در طول ۴۳ سال گذشته بودیم، از تغییر نوع تندیس سیمرغ گرفته تا تغییرات مختلف در بخشها. این تغییرات همه به عدم ثبات در دبیری جشنواره برمیگردد.
-
۱۴۰۳-۱۲-۰۴ ۱۰:۱۷
«مهشید افشارزاده» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
عدهای کمر به نابودی سینمای مستقل بستهاند/ فقدان قانون گذاری مناسب و اصولی باعث انحصارگرایی در سینما شده است
سینماپرس: «مهشید افشارزاده» بازیگر و کارگردان سینما در خصوص انحصارگرایی تهیه کنندگان و استفاده از تعداد معدودی اهالی سینما در پروژه ها و از سوی دیگر بیکاری طیف گسترده ای از سینماگران با سینماپرس گفتگو کرد.
-
۱۴۰۳-۱۲-۰۴ ۱۰:۱۵
تهیهکننده «صیاد» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
چه در «دوران انقلاب» و چه در «دوران دفاع مقدس» فیلمسازی ما در یک حیطه محدود قرار گرفته/ برخی اجازه نمیدهند که «حرفهای روز و متفاوت» زده شود!
سینماپرس: «محمدرضا شفیعی» با اشاره به چالش نفوذ در بدنه فرهنگی و سینمایی کشور گفت: ما در شرایطی هستیم که تعداد زیادی جریانات اداری ایجاد کردیم که وظیفهشان ساخت فیلم و حمایت از این نوع فیلمهاست، اما نه تنها حمایتی از آنها نمیشود، بلکه موانعی هم سر راهشان ایجاد میشود. این جریانها به جای اینکه فیلمسازی را تسهیل کنند، اساساً سنگاندازی میکنند.
-
۱۴۰۳-۱۲-۰۱ ۱۱:۵۸
انتقاد از عدم تعیین تکلیف مدیریت «بنیاد سینمایی فارابی»؛
همچنان مشخص نیست تصمیمسازان برای «سازمان سینمایی» در «دولت چهاردهم» چه زمانی قصد دارند تا «بنیاد سینمایی فارابی» را از بلاتکلیفی خارج کنند!
سینماپرس: «محمدرضا شاهحسینی» سردبیر سینماپرس با انتقاد از عدم تعیین تکلیف مدیریت «بنیاد سینمایی فارابی» نوشت: تقریبا ۳ ماه است که از تعیین سرپرست برای اداره مهمترین رکن حمایت از فیلمسازی در کشور یعنی «بنیاد سینمایی فارابی» میگذرد و حالا پس از اتمام «جشنواره فیلم فجر» این بنیاد بیش از هر زمانی نیازمند برنامهریزی برای «سال جدید سینمایی» است.
-
۱۴۰۳-۱۲-۰۱ ۱۱:۵۷
«حامد عزیزی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«دوبله حرفهای» هزینه دارد/ «صاحبان پلتفرمها» به دنبال این هستند که محصول «ارزان» را بخرند و با «بالاترین قیمت» بفروشند!
سینماپرس: «حامد عزیزی» با انتقاد نسبت به پلتفرم ها و تاثیر آن در افت کیفیت دوبلاژ کشور، گفت: بحثی که مطرح است، خستگی و فرسودگی فعالان این حوزه است. در گذشته، وزارت ارشاد برای نمایش یک فیلم، تنها یک پروانه صادر میکرد، اما حالا برای یک فیلم، گاهی ۲۸ دوبله مختلف تولید میشود، و جالب اینجاست که این کار به گروههای حرفهای هم سپرده نمیشود. دلیلش مشخص است: هزینه پایینتر. برخی صاحبان پلتفرمها به دنبال این هستند که محصول ارزان را بخرند و با بالاترین قیمت بفروشند. تفاوت این رویکرد با یک کارتل مواد مخدر چیست؟! این در واقع یک کارتل فرهنگی است!
-
۱۴۰۳-۱۲-۰۱ ۱۱:۵۶
«مدیر دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«زبان فارسی» چیزی بیشتر از «کلمات» است/ از سالهای آینده تصمیم داریم که توجهمان را از «سینما» به سایر حوزهها معطوف کنیم
به گزارش سینماپرس: «ناصر فیض» با اشاره به هدفگذاری دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری در عرصه فرهنگ و هنر و بالاخص سینما گفت: به دنبال آن هستیم که این پیام را منتقل کنیم که زبان فارسی چیزی بیشتر از کلمات است؛ این زبان یک هویت است که باید در تمامی ابعاد زندگی به آن توجه شود. ما نمیخواهیم زبان فارسی دچار آسیب شود یا در معرض نفوذ و تغییرات بیمورد قرار بگیرد. نگرانی ما بیشتر از بحث کلمات و اصطلاحات است. در حقیقت، تهدید زبان فارسی از مهمترین مسائل است.
-
۱۴۰۳-۱۱-۳۰ ۱۴:۳۶
با صدور یک بیانیه؛
«هیات اسلامی هنرمندان» تحلیل و ارزیابی خود از «چهل و سومین جشنواره فیلم فجر» را منتشر کرد
سینماپرس: «هیات اسلامی هنرمندان» در قالب بیانیهای ارزیابی و تحلیل خود از کم و کیف برگزاری و همچنین تولیدات سینمایی عرصه شده در «چهل و سومین جشنواره فیلم فجر» را در معرض عموم افکار عمومی قرار داد.
-
۱۴۰۳-۱۱-۳۰ ۱۰:۱۹
کارگردان انیمیشن «افسانه سپهر» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
محتوای تولیدشده ما هنوز به «سطح جهانی» نرسیده/ بیشتر انیمیشنها برای «جذب مخاطب» یا از شوخیهای سطحی استفاده میکنند یا با موزیکال کردن فیلم سعی دارند آن را جذابتر کنند
سینماپرس: «مهرداد محرابی» با بیان این مطلب که در سینمای جهان، انیمیشنها معمولاً دو گروه بزرگسال را درگیر میکنند و در این میان یک دسته که واقعاً به این صنعت علاقه دارند و یک دسته که بهعنوان همراه کودکان به سینما میروند، گفت: در ایران، بیشتر انیمیشنها صرفاً برای کودکان ساخته میشوند و برای جذب مخاطب، یا از شوخیهای سطحی استفاده میکنند یا با موزیکال کردن فیلم سعی دارند آن را جذابتر کنند. اما مشکل اصلی این است که محتوای تولیدشده ما هنوز به سطح جهانی نرسیده و نمیتوان گفت که در همین وضعیت، میتواند تمام نیازهای مخاطب نوجوان را پوشش دهد.
-
۱۴۰۳-۱۱-۳۰ ۱۰:۱۸
«دبیرکل هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
بیش از سایر دورهها کوشیدیم که «جشنواره تجسمی فجر» را به میان «مردم» ببریم/ «نتایج اجتماعی» فعالیت هنرمندان برای این دوره از «جشنواره» بسیار مهم است
سینماپرس: «بهرام کلهرنیا» با بیان این مطلب که در دوره کنونی با شوق بسیار جدی بیش از شاید سایر دورهها کوشیدیم که جشنواره را به میان مردم ببریم، گفت: نشانههای آشکار آنرا در تنوع مکانهایی که انتخاب شده میتوانید ببینید. سابق بر این این همه چیز در فرهنگستان صبا و یا گاهی اوقات در بعضی جاهای کوچک دور هم جمع میشد. ما آن مرکزیت را به هم زدیم و کوشیدیم که در فضاهای متفاوت شهری در هر شکل و میزانی که برای ما فراهم شد. کما اینکه تعداد نمایشگاههای پیشبینی شده و فضاهای پیشبینی شده که در برنامهریزی اولیه پیشبینی شد بسیار بیش از این چیزی است که امروز داریم بهره میبریم. در این مسیر هم بعضی گرفتاریها و دشواریهایی دست ما رو بست.
-
۱۴۰۳-۱۱-۲۹ ۱۰:۳۹
«شهاب حسینی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
به عنوان یک «بازیگر» باید مراقب باشم که تعادل بین «زندگی شخصی» و «ارتباط با جامعه» را حفظ کنم/ نمیتوانم در برج عاج بنشینم و دربارهی دغدغههای مردم عادی سخن بگویم
سینماپرس: «شهاب حسینی» با بیان این مطلب که به عنوان یک بازیگر، باید مراقب باشم که تعادل بین زندگی شخصی و ارتباطم با جامعه را حفظ کنم، گفت: این فاصلهای که میان برخی سلبریتیها و جامعه ایجاد شده، دو علت دارد از یکسو، برخی چهرهها سبک زندگی متفاوتی را به نمایش میگذارند و از سوی دیگر، جامعه نیز در برخی موارد رفتارهایی با سلبریتیها داشته که به نوعی گل به خودی تلقی می شود. به هر حال، هنرمندان محصول همین جامعه هستند.
-
۱۴۰۳-۱۱-۲۹ ۱۰:۳۷
«حسن ساجدی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
مشکلی که در مسیر «جهاد تبیین» وجود دارد گمشدن ارتباطات و انسجام میان نیروهای انقلابی است/ هیچ نهادی بهصورت جدی وظیفه «سازماندهی نیروهای رسانهای» را برعهده نمیگیرد
سینماپرس: «حسن ساجدی» با اشاره به عدم انسجام نیروهای انقلابی حاضر در عرصه فرهنگ و هنر گفت: اکمیت در تلاش برای شفافسازی و تبیین وظایف خود، سالهاست که از جهاد تبیین سخن میگوید. رهبری تأکید دارند که جهاد تبیین یک وظیفه شرعی و ضروری است. اما مشکلی که در این مسیر وجود دارد، گمشدن ارتباطات و انسجام میان نیروهای انقلابی است.
-
۱۴۰۳-۱۱-۲۸ ۱۰:۱۰
«هوشنگ توکلی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
بر طبق «قانون اساسی» این وظیفه «دولت» است که تصمیم بگیرد چه آثاری باید ساخته شود تا به «رشد فکری و فرهنگی جامعه» کمک کند/ در «دوره خاتمی» به طور ناشیانه این مسئولیت به «بخش خصوصی» سپرده شد
سینماپرس: «هوشنگ توکلی» با بیان این مطلب که در حوزه مسائل فرهنگی بر طبق قانون اساسی، این وظیفه به عهده دولت است که تصمیم بگیرد چه آثاری باید ساخته شود تا به رشد فکری و فرهنگی جامعه کمک کند، گفت: در دوره آقای خاتمی، اشتباهی رخ داد و مسئولیتهایی که در قانون اساسی به آن پرداخته شده بود، به درستی انجام نشد و متاسفانه به طور ناشیانه این مسئولیت به بخش خصوصی سپرده شد، که در بسیاری از مواقع خودشان یا عوامل آنها از این وضعیت منافع بردند.
-
۱۴۰۳-۱۱-۲۸ ۱۰:۰۸
تهیهکننده «ترک عمیق» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«سینما» باید «چرخه اقتصادی» خود را حفظ کند/ این دیدگاه که باید جلوی فروش «فیلمهای کمدی» را گرفت اشتباه است/ بازگشت به «تلویزیون» بسیار دشوار شده است
سینماپرس: «محسن چگینی» با انتقاد نسبت به جبهه گیری هایی که سینمای کمدی با آن مواجه است؛ گفت: در مورد فیلمهای کمدی و فیلمهایی که امروزه فروش بالایی دارند و سینمای ایران را تسخیر کردهاند، فکر میکنم این دیدگاه که باید جلوی فروش آنها را گرفت، اشتباه است. سینما باید چرخه اقتصادی خود را حفظ کند، زیرا این چرخه باعث رشد سینماداری میشود و سینماداری نیز به افزایش فرصت اکران برای فیلمهای متعدد کمک میکند. بنابراین، ما باید از این روند استقبال کنیم.
-
۱۴۰۳-۱۱-۲۸ ۱۰:۰۵
کارگردان «۱۹۶۸» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
سینمای ما «بیمار» است چون سرمایهاش از منابعی مثل «پول نفت» یا «حمایتهای خارجی» تأمین میشود/ حلقه مفقوده سینمای ما «مخاطب» است
سینماپرس: «امیر مهدی پوروزیری» با بیان این مطلب که ما دو نوع فیلم میسازیم، یکی برای جشنوارههای خارجی و دیگری برای پروپاگاندای داخلی، گفت: در این میان، آثار دولتی نگران بازگشت سرمایه خود نیستند، چون سود در خود تولید است و دسته دوم هم از طریق جشنوارههای خارجی یا حمایتهای خاص تأمین میشود. به همین دلیل، حضور مخاطب در سینما اهمیت چندانی پیدا نمیکند.
-
۱۴۰۳-۱۱-۲۷ ۱۰:۳۴
«پرواز همای» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«موسیقی ایرانی» بصورت آکادمیک و علمی در حال پیشرفت است/ از «سند ملی موسیقی» اطلاعی ندارم/ خودمان باید «موسیقی» را بسازیم
سینماپرس: «پرواز همای» با بیان این مطلب که در زمینه موسیقی من نسبت به هیچ کسی انتقاد ندارم، خاطرنشان ساخت: خودمان باید موسیقی را بسازیم، خودمان را بسازیم و قطعاً راه همیشه برای پیشرفت در آینده هموار خواهد بود.
-
۱۴۰۳-۱۱-۲۷ ۱۰:۳۳
«معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
باید بتوانیم در تعامل مستمر با «وزارت ارشاد» و «سازمان سینمایی» ایدهها و مفاهیم فرهنگی را به آثاری متناسب با ظرفیتهای سینما، تلویزیون، انیمیشن و سایر صنایع خلاق تبدیل کنیم
سینماپرس: «مریم جلالی» با اشاره به تعاملات صورت گرفته با وزارت ارشاد برای تولید آثار سینمایی، گفت: سند ملی صنایع دستی را تدوین کردهایم و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رساندهایم. یکی از نهادهایی که در این سند نقش دارد، وزارت ارشاد و سازمان سینمایی است. باید بتوانیم در تعامل مستمر، ایدهها و مفاهیم فرهنگی را به آثاری متناسب با ظرفیتهای سینما، تلویزیون، انیمیشن و سایر صنایع خلاق تبدیل کنیم.