سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

نظر سینماگران درباره مشکلات شدید اقتصادی و ناکارآمدی دولت/۲

افشارزاده: سیاسیون با ترفند هنرمندان را به سوی خود جذب می کنند اما زمانی که به مقام می رسند وعده هایی که به آن ها داده اند را فراموش می کنند!

مهشید افشار زاده

سینماپرس: مهشید افشارزاده بازیگر و کارگردان سینما در پی افزایش بی رویه نرخ ارز، ایجاد رکود در جامعه و مشکلات شدید اقتصادی با انتقاد از مسئولان دولتی گفت: سیاسیون با ترفند هنرمندان را به سوی خود جذب می کنند اما زمانی که به مقام می رسند وعده هایی که به آن ها داده اند را فراموش می کنند و نه تنها هیچ توجهی به خواسته ها و دغدغه های هنرمندان ندارند بلکه دیگر حتی جواب سوألات آن ها را نیز نمی دهند و به همین دلیل است که در این اواخر هم علیرغم اعتراضات متعدد هنرمندان و اهالی سینما نسبت به تورم و گرانی ارز و افزایش نرخ عوارض خروج از کشور و... کسی به آن ها توجهی نکرد.

کارگردان فیلم سینمایی «پنج ستاره» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما همواره شاهد آن هستیم که برخی از هنرمندان به دلیل حساسیت شان نسبت به وضعیت سیاسی و فرهنگی کشور در مقاطع مهم و حساس تاریخی از کاندیدهای مورد نظرشان برای انتخابات های مختلف حمایت می کنند و به واسطه حمایت آن ها بسیاری از مردم به آن کاندیدا رأی می دهند؛ در نقطه مقابل هم هنرمندانی وجود دارند که به سیاست کاری ندارند و تمام تلاش شان این است که در هر دولتی کار داشته باشند و اصلاً فعالیت سیاسی نداشته باشند.

وی ادامه داد: اما هنرمندی که نسبت به مشکلات جامعه و پیرامون خود حساس است، احساس وظیفه می کند قطعاً در انتخابات شرکت می کند و از کاندیدای مورد نظرش حمایت می کند و با خوش بینی نسبت به آینده می خواهد تمام تلاشش را به کار گیرد تا مشکلات خودش و جامعه اش برطرف شود اما متأسفانه به دلیل اینکه هیچ ضابطه ای در کشور ما وجود ندارد بعد از اینکه فرد مورد نظر به مقام و پستی رسید آن هنرمند را فراموش می کند.

افشارزاده در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما دلیل این مسأله و این رفتار از سوی مسئولان چیست اظهار داشت: عدم توان کافی برای برخورد با مسائل جامعه و عدم داشتن تسلط و قدرت اجرایی از سوی مقام و مسئول باعث می شود تا خواسته ها و دغدغه های هنرمندان و سایر اقشار جامعه به طور کل نادیده گرفته شود. بنده معتقدم متأسفانه در کشور ما رئیس جمهور از قدرت کافی برای حل مسائل برخوردار نیست و به همین دلیل ما همواره با مشکلات متعددی در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم و فشار روی زندگی ها بیشتر می شود.

این سینماگر تأکید کرد: مردم ما لایق بهترین ها هستند و باید همواره بهترین ها برایشان فراهم شود و من امیدوارم با تدبیر جدی و فوری مسئولان دولت بحران اقتصادی، رکود و تورم و گرانی و مشکل بیکاری و... برطرف شود و همه ما بتوانیم در آرامش زندگی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.