یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

افشارزاده در گفتگو با سینماپرس:

مدت ها پیش به رئیس جمهور نامه نوشتم و سوأل کردم چرا می گذارید جامعه به انفجار برسد؟/ حساب مردم مطالبه گر از عده ای اغتشاش گر به شدت جدا است

سینماگران؛ بحران اقتصادی و سوء استفاده دشمن/۳

مهشید افشار زاده

سینماپرس: مهشید افشارزاده بازیگر و کارگردان سینما در ارتباط با اتفاقات اخیر که در پی بی تدبیری مسئولان دولت منجر به برخی درگیری ها و سوء استفاده دشمنان نظام شد گفت: بنده مدت ها پیش به شخص رئیس جمهور نامه نوشتم و از ایشان سوأل کردم چرا می گذارید جامعه به انفجار برسد؟ زمانی که من این نامه را نوشتم هنوز هیچ یک از این اعتراض های مردمی شکل نگرفته بود اما بنده یقین داشتم صدای اعتراض مردم نسبت به وضعیت فاجعه بار اقتصادی کشور به زودی بلند خواهد شد.

کارگردان فیلم سینمایی «پنج ستاره» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نامه بنده به شخص رئیس جمهور به زودی در جدیدترین شماره مجله «فرهنگ و سینما» منتشر می شود. من بسیار متأسفم که امروزه بخش عمده ای از مردم و اهالی سینمای ایران به شدت در تنگنای اقتصادی قرار دارند و دچار مشکلات شدید اقتصادی هستند. من بسیار متأسفم که شخصاً به عنوان یک هنرمند نزدیک به ۶ سال است به دلیل سیاست های غلطی که در سینمای کشور وجود دارد بیکار هستم و کسی جوابگوی من نیست.

وی ادامه داد: بنده در نامه ام به شخص رئیس جمهور این سوأل را مطرح کردم که چرا در همین سینما عده ای افراد وجود دارند که با باندبازی و استفاده از رانت های دولتی و با زدو بندهای فراوان مرتب فیلمسازی می کنند و در عوض افرادی مثل من هم وجود دارند که حتی سالی یک فیلم هم نمی توانند بسازند!؟؛ این ها همه درد است و زمانی که برای یک درد درمانی وجود نداشته باشد آن درد تبدیل به غده ای چرکین می شود و در نهایت در جایی سرباز می کند.

افشارزاده خاطرنشان کرد: این قبیل مشکلات اعم از باندبازی، رانت خواری و بیکاری فقط مختص به بخش خاصی از جامعه نیست و متأسفانه امروزه همه کشور با آن درگیر شده اند. امروزه بسیاری از جوانان تحصیل کرده این جامعه به دلیل بیکاری افسرده شده و یا به سمت استفاده از مواد مخدر و یا توهم زا گرایش پیدا کرده اند و هیچ مسئولی هم نبوده تا دردی از این درد بزرگ درمان کند! چرا ما باید شاهد آن باشیم که مغزها از کشور مهاجرت می کنند؟ چرا نباید کار و شغل برای یکایک مردم وجود داشته باشد؟

بازیگر فیلم سینمایی «عیار ۱۴» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه  فوت هنرمندان در فقر زیبنده جامعه اسلامی ما نیست تأکید کرد: فوت ثریا حکمت و پرویز صبری که در فقر کامل از میان ما رفتند به هیچ عنوان زیبنده جامعه اسلامی ما نیست!؛ نکته قابل تأمل آنجاست که این ۲ هنرمند شناخته شده و سرشناس بودند و مرگ شان سر و صدای زیادی برپا کرد اما آیا هیچ از خود سوأل کرده ایم که تکلیف سایر افراد گمنام که در فقر می میرند چیست؟

این سینماگر در خاتمه این گفتگو متذکر شد: مسئولان باید به مطالبات مردمی پاسخی جدی و شایسته بدهند؛ حساب مردم معترض و مطالبه گر جامعه اسلامی ما از عده ای اغتشاش گر به شدت جدا است و نباید مردم معترض را با برخی معاندان و اغتشاش گران یکی به حساب آورد.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۱۹:۳۳
    0 0
    من فیلم پنج ستاره خانم افشار زاده را دیدم فیلم زیبایی بود و نسبت به فیلم های بی محتوایی که این روزها توسط کارگردانان مدعی ساخته میشود پنج ستاره فیلمی بود که دغدغه داشت و سعی کرده بود قصه مردم جامعه را با زبانی بی آلایش و به دور از سیاه نمایی بگوید حیف است که خانومی با این سطح از دغدغه و استعداد بیکار باشند و نتوانند فیلم بسازند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.