چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳

"دومی سومی ها" به جشنواره کودک می آید

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

مسلم قاسمی نمایش "دومی سومی ها" را در هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به روی صحنه می برد.


به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، به نقل از ستاد خبری هفدهمین جشنواره تئاتر مسلم قاسمی نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر گفت: نمایش "دومی سومی ها" یک کار پژوهشی و حاصل سال ها تجربه ملموس و ممارست است.

وی افزود: این نمایش ضمن آشنایی و آگاهی دادن در خصوص ظرایف آموزشی و تربیتی به نمایش و بازی در امر تربیت و تعلیم تاکید می کند و بیش از هرچیز به خلاقیت ها و شکوفایی استعداد ها و حرف های ناگفته کودکان توجه دارد.

قاسمی ادامه داد: داستان این نمایش را چند کودک دانش آموز تشکیل می دهند که تصمیم گرفته اند تعدادی از موضوعات درسی را به نمایش در بیاورند.

بازیگران این نمایش را شادی فیاض نیا، جمشید سروش، عباس صدرالدین، محمد کار آزاد و محمد فراهانی تشکیل می دهند.

شعر و آهنگ نیز از مسلم قاسمی و تنظیم آن از بهنام صبوحی بر عهده دارد از دیگر عوامل این نمایش می توان به شادی فیاض منش دستیار کارگردان، رضا فکری منشی صحنه، ماهرخ شاهرخی مدیر صحنه و محمود فرهنگ مشاور کارگردان اشاره کرد.

این کارگردان هدف از اجرای نمایش" دومی سوی ها" را ایجاد شادی و شعف و تقویت پایه های تئاتر خلاق و آموزش و پرورش پویا و هنری دانست و اظهار داشت: آموزش دروس تئاتر در مدارس روح همکاری، مدیریت، تبیعت و راه های به تصویر کشیدن موضوع درس را زنده و تقویت می کند.

یادآور می شود هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان 7 تا 11 مهر ماه در همدان برگزار می شود.

انتهای پیام/ن.ف/ج

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.