دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

تولید یک مجموعه تلویزیونی درباره شهید زین الدین

شفیع آقامحمدیان

دفاع پرس: مجری طرح ساخت مجموعه تلویزیونی شهید زین الدین از آغاز تحقیقات میدانی و ساخت مجموعه تلویزیونی این سردار شهید در 26 قسمت خبر داد.

شفیع آقامحمدیان در حاشیه برگزاری یادواره سردار شهید مهدی زین الدین و 6 هزار شهید استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، اظهار داشت: تحقیقات میدانی اولیه نسبتا وسیعی در مورد شهید زین الدین صورت گرفته است و پس از تکمیل تحقیقات، به زودی مراحل نگارش فیلمنامه سریال آغاز می شود.

کارگردان، هنرپیشه و فیلمنامه نویس سینما افزود: تحقیقات انجام شده در مورد شرایط اجتماعی سیاسی و سوابق مبارزاتی شهید زین الدین از بدو تولد تا دوران قبل و بعد از انقلاب، قبولی به عنوان رتبه چهارم کنکور دانشگاه، حضور در دوران دفاع مقدس، حضور در کنار دیگر سرداران نام آور دفاع مقدس، حضور در سمت فرماندهی لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) و سرانجام شهادت وی می باشد.

مجری طرح ساخت سریال شهید زین الدین ادامه داد: نگارش متن فیلمنامه را گروهی از نویسندگان به سرپرستی سیدناصر هاشم زاده بر عهده دارند و پس از پایان نگارش، ساخت سریال در یک مجموعه 26 قسمتی پیگیری خواهد شد.

وی در خصوص انتخاب کارگردان این مجموعه گفت:تعدادی از کارگردانان مطرح سینما و دفاع مقدس در این زمینه مدنظر هستند و پس از ارائه متن طرح و فیلمنامه و دریافت بازخورد آن، کارگردان مورد توافق انتخاب خواهد شد.

آقامحمدیان در پایان خاطرنشان ساخت: با امضای تفاهمنامه با صداوسیمای مرکز قم، کار به صورت جدی از بعد از اربعین آغاز می شود و با احتساب زمان تحقیقات تکمیلی، ساخت مجموعه تلویزیونی شهید زین الدین حدود هشت ماه طول خواهد کشید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.