چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

در کانال شخصی نوشت:

نظر عزت الله ضرغامی درباره فیلم شعیبی/«سیانور» در فضای فعلی سینمای ایران کیمیاست

سیانور

سینماپرس: عزت الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما در کانال تلگرامی اش درباره فیلم «سیانور» نوشت.

به گزارش سینماپرس، عزت الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما در کانال تلگرامی خود با اشاره به این که دیالوگ‌های فیلم سیانور دقیق و منطبق بر واقعیات تاریخی است، عنوان کرد: سیانور، در فضای فعلی سینمای ایران کیمیاست و باید قدر آن را دانست.

وی نوشت:
"سیانور کیمیاست! امسال چند فیلم خوب در جشنواره هست. دیشب فیلم «سیانور» ساخته‌ی بهروز شعیبی را به همراه ایشان، آقای رضوی تهیه کننده و سایر عوامل محترم آن دیدم و از آنان تقدیرکردم. انحراف سازمان مجاهدین خلق در سال ۵۴ و استحاله آن به یک سازمان مارکسیستی، با توجیه ضرورت علمی شدن مبارزه! و ناکارآمد بودن احکام و دستورات مذهبی! و پدید آمدن شخصیت‌های منفوری چون تقی شهرام و وحید افراخته که نهایتاً منجر به شهادت مجید شریف واقفی و مرتضی صمدیه لباف می‌شود؛ اتفاق کوچکی در تاریخ مبارزه فرزندان ملت نیست و بازخوانی این حوادث می‌تواند عبرت‌آموز و چراغ راه آینده باشد.
از جمله سکانس‌های ماندگار این فیلم؛ کنتراست دو شخصیت اصلی فیلم، آقایان حامد کمیلی و بابک حمیدیان در نقش‌ های وحید افراخته و مرتضی صمدیه لباف قبل از اعدام است که اوج هنری ترسیم صلابت و ثبات قدم نیروهای مذهبی و استیصال و درماندگی نیروهای بریده از دین است. بازی مهدی هاشمی در نقش رئیس تیم ساواک و خانم‌ها بهنوش طباطبایی و هانیه توسلی در نقش چریک‌های سازمانی و همچنین آقای بهروز شعیبی در نقش مجید شریف واقفی، همگی خوب و مکمل هم‌اند.دیالوگ‌های فیلم دقیق و منطبق بر واقعیات تاریخی است. سیانور؛ در فضای فعلی سینمای ایران؛ کیمیاست و باید قدر آن را دانست."
«سیانور» کیمیاست +عکس

«سیانور» کیمیاست +عکس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.