شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۸

بررسی کیفی تولیدات شبکه نمایش خانگی؛

منوچهر محمدی: با وجدان باشید

منوچهر محمدی،

یک تهیه کننده سینما معتقد است فردی که کیفیت آثار او پایین است و این آثار را به مخاطب خود عرضه می کند کم فروش است و در این بین تنها می توان گفت با وجدان باشید.

محمدی در خصوص شبکه ویدیویی خانگی و ویژگی های آن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران می گوید: مسأله به این ترتیب است که ما بازاری در اختیار داریم به نام شبکه نمایش خانگی، اما متأسفانه در این بازار، تنوع محصول و تنوع قیمت وجود ندارد. مخاطب ما نیز طبق عادت چند سال اخیر با پرداختن 1500 تومان فیلمی را از شبکه ویدیویی خانگی تهیه می کند و طبق ذهنیتی که دارد احساس می کند فیلمی که خریده، یک فیلم سینمایی است که وارد شبکه نمایش خانگی شده است حال آنکه ممکن است این محصول، فیلم تلویزیونی و یا فیلم 90 دقیقه ای تولید شبکه نمایش خانگی باشد.

این تهیه کننده سینما در ادامه توضیح می دهد که وقتی مخاطب فیلمی را از شبکه ویدیویی خانگی با ذهنیت اینکه این فیلم، یک فیلم سینمایی است تهیه می کند و آن فیلم در اندازه ها و قواره های یک فیلم سینمایی نیست، شروع به پس زدن محصول می کند زیرا احساسش این گونه است که مغبون شده و ضرر نموده است.

محمدی در ادامه می گوید: در خارج از کشور محصولات متنوعی با قیمت های مختلف در شبکه ویدیویی خانگی وجود دارد، به عنوان مثال فیلم های تاریخی با یک قیمت عرضه می شود و فیلم های روز سینما با قیمت دیگری به دست مخاطب می رسد. همچنین فیلم هایی که چند سال از اکران آنها گذشته و یا کیلیپ ها، فیلم های کمدی، فیلم های آموزشی، هر یک از اینها بها و قیمتی خاص دارد. در یک کلام می شود گفت در شبکه نمایش خانگی کشورهای خارجی شاهد بازار متنوع، محصولات متنوع و فرمت متنوع هستیم اما متأسفانه در ایران قیمت فیلم سینمایی که در شبکه نمایش خانگی عرضه می شود با تله فیلمی که در همین شبکه به دست بیننده می رسد یکی است.

منوچهر محمدی، تهیه کننده سینما به این مسأله نیز اشاره می کند که ایرادی ندارد شبکه ویدیویی خانگی فیلمی را با قیمت پایین تولید کند اما این به مانند آن است که تنها یک مدل غذا داشته باشیم آن هم فقط با یک قیمت!

محمدی در پاسخ به این سوأل که چرا کیفیت تولیدات شبکه نمایش خانگی پایین است می گوید: این به وجدان آدمها برمی گردد. کم فروشی تنها در زمینه کار با ترازو نیست بلکه برای هنرمند نیز مصداق دارد.

انتهای پیام/اط/ش

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.