دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹

میهن دوست به سینماپرس خبر داد:

بررسی ژانرهای سینمایی در خانه سینما / ۳۰ خرداد؛ نمایش «مردی از لارامی» آنتونی مان

اسماعیل میهن دوست کارگردان

سینماپرس: اسماعیل میهن دوست کارگردان و منتقد سینما اظهار داشت: به تازگی برنامه ای در خانه سینما ترتیب داده ایم که هر ماه با نمایش یک فیلم برجسته در تاریخ سینما به بررسی ژانرها و گونه های سینمایی می پردازیم که من مدیریت این سلسله برنامه ها را بر عهده دارم.

میهن دوست در گفتگو با سینماپرس خاطرنشان کرد: تا امروز سه جلسه از این برنامه برگزار شده است که در نشست اول با نمایش فیلم «گلوله ای بر فراز برادوی» به کارگردانی وودی آلن توسط منتقد مهمان شاپور شهبازی به بررسی ژانر کمدی پرداخته شد

وی در ادامه این بحث افزود: جلسه دوم نیز با نمایش فیلم «کابوس در خیابان علم» به کارگردانی وس کرایون و با حضور حسن حسینی به عنوان منتقد مهمان به بررسی ژانر وحشت پرداخت و در جلسه سوم این برنامه هم با نمایش فیلم «غرامت مضاعف» به کارگردانی بیلی وایلدر و با حضور فرزاد موتمن ژانر فیلم نوآر را مورد بررسی قرار دهیم.

این کارگردان خاطرنشان کرد: در روز۳۰ خرداد چهارمین جلسه نقد و بررسی با نمایش فیلم «مردی از لارامی» به کارگردانی آنتونی مان به سینمای وسترن می پردازیم که خسرو دهقان به عنوان منتقد مهمان در این جلسه حضور خواهد داشت.

میهن دوست افزود: این نشست ها مخصوص اعضای خانه سینما و اهالی رسانه است و علاقه مندان و دانشجویان نیز می توانند با هماهنگی در این جلسات حضور داشته باشند.

وی درباره هدف از برگزاری این نشست ها اظهار داشت: تلاشمان در این جلسات بالا بردن سطح دانش دست اندر کاران سینما با حضور افراد متبحر سینماست.  

میهن دوست گفته های خود را با گلایه ای از رسانه ها پایان داد و گفت: متأسفانه اکثر افرادی که در رسانه ها مشغول کار هستند تنها توجه شان را به تولید آثار سینمایی معطوف کرده اند و برای پرداختن به گزارش این جلسات که می تواند سطح علمی سینمای ایران را بالا ببرد و باعث تولید با کیفیت آثار هنری گردد هیچ اقدامی صورت نداده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.