یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸

امیرهوشنگ دارایی در گفتگو با ما:

مجموعه دوم «موزه روستاهای ایران» با معرفی جاذبه های گردشگری از تلویزیون پخش خواهد شد

امیرهوشنگ دارایی

سینماپرس: امیرهوشنگ دارایی اظهار داشت: مجموعه دوم «موزه روستاهای ایران» را در دست ساخت دارم که از شبکه «سحر» در اواسط خردادماه پخش خواهد شد.

دارایی در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: این مجموعه مستند به روستاهایی که از لحاظ بافت معماری، فرهنگ، آداب و سنن دارای جاذبه های گردشگری هستند می پردازد.

وی ادامه داد: از طرفی ما با پرداختن به وجهه توریستی و گردشگری این روستاها مخاطبان خارج از کشور را برای سفر به ایران ترغیب می کنیم. حتی کسانی که شرایط حضور در این روستاها را ندارند می توانند با دیدن این مجموعه با این روستاها آشنا شوند.

وی افزود: در این مجموعه فرهنگ مردم نیز بازتاب داده می شود و مسائلی چون موسیقی های محلی، لباس های محلی، محصولات غذایی، مشاغل و غیره را به صورت مستند به تصویر می کشیم.

این کارگردان خاطرنشان کرد: در حاشیه این مجموعه به مسائلی دیگر پرداخته می شود که بررسی شرایط بازگشت جوانان به روستاها از جمله آن ها است چرا که با حضور جوانان در روستاها کارآفرینی های مختلفی باید صورت گیرد و ما در این مستند به این مسائل نیز پرداخته ایم.

وی اضافه کرد: فرار جوانان از زندگی روستایی مسأله ای است که اکثر کشورهای دنیا به آن دچار هستند و مخاطبان «موزه روستاهای ایران» می توانند شاهد این مسأله و بازگشت جوانان ایرانی به روستاهای محل زندگی شان باشند.

دارایی اظهار داشت: ۸ قسمت از این مجموعه آماده پخش است و قصد داریم در اواخر بهار و ابتدای تابستان ۵ قسمت باقیمانده را نیز تصویربرداری کنیم.

وی در ادامه عوامل ساخت این مستند را معرفی کرد و گفت: مهدی فصاحت در مقام تصویربردار، محمد مشهدی رجب به عنوان تدوینگر، سامان منتقمی به عنوان راوی در ساخت این مجموعه با ما همکاری داشتند. ضمن اینکه تهیه کنندگی و کارگردانی این اثر را خودم بر عهده دارم و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت آن با ما همکاری دارد.

این کارگردان در پایان افزود: مجموعه اول این مستند در حال آماده سازی برای پخش از شبکه یک است. مجموعه اول «موزه روستاهای ایران» نیز به مسائلی در حیطه زندگی روستایی، فرهنگ، آیین و سنن روستاییان پرداخته است که در آن به زیبایی های بصری این روستاها توجه شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.