سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

خانواده ای با ۱۰ شهید در قاب دوربین

«طه فروتن» مستندی با موضوع موشک باران سال ۶۶ تهران می‌سازد

موشک باران تهران

سینماپرس: طه فروتن گفت : مستندی با موضوع موشک باران سال ۱۳۶۶ را در مرحله پیش تولید دارم که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است.

فروتن در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: در این فیلم به موشک باران سال ۱۳۶۶ در خیابان دماوند تهران نزدیک به بیمارستان بوعلی پرداخته می شود که در آن حاج ماشاالله قزوینی همراه با خانواده ده نفری اش به شهادت رسیده اند. این موشک باران در آن سال پس از موشک باران منطقه وحیدیه تهران بیشترین تعداد شهدا را داشت.

این کارگردان درباره تحقیق و پژوهش این اثر خاطرنشان کرد: در این مستند با خانواده این شهدا گفتگو خواهیم کرد. تحقیقاتی راجع به این اتفاق در حال انجام است که در آن به منابع مناسبی برای انجام مصاحبه ها دست یافته ایم که در این فیلم از آنها نیز استفاده خواهد شد. با توجه به تحقیقات انجام شده و ساختاری که برای این فیلم نیمه بلند در نظر گرفته ایم زمان آن حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه خواهد بود.

وی افزود: ساختار فیلم کاملاً مشخص شده است و ما با محوریت قرار دادن مصاحبه از بازماندگان و خانواده شهدا قصه فیلم را روایت خواهیم کرد. در این حادثه که زمان رخ دادن آن مصادف با عید مبعث پیامبر (ص) بوده افراد زیادی از هموطنانمان به شهادت رسیده اند.

کارگردان فیلم «مدافعان نبل و الزهرا» در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه تحقیق و پژوهش این اثر رو به اتمام است در نظر داریم تصویربرداری آن را اوایل خردادماه آغاز کنیم. ضمن اینکه این فیلم مستند با هزینه شخصی ساخته می شود و امیدوارم در جشنواره های مختلف مورد توجه داوران و مخاطبان قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.