شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵

بررسی دلایل افزایش یک بیماری مهلک در شرق کشور

مستند ۴۰ دقیقه‌ای «ایدز» بر روی میز تدوین قرار گرفت

مستند ایدز

سینماپرس: مصطفی شیری کارگردان مستند در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: فیلمی مستند درباره بیماری ایدز در شرق ایران در دست ساخت دارم که تصویربرداری آن به پایان رسیده و در مرحله تدوین قرار دارد.

شیری خاطرنشان کرد: این فیلم به بیماری ایدز در شرق ایران می پردازد و به دنبال کشف این علت است که چرا شرق ایران در رتبه اول مبتلایان به بیماری ایدز قرار دارد البته هنوز عنوانی برای این فیلم در نظر گرفته نشده است.

این کارگردان در ادامه افزود: ساخت این فیلم ۴۰ دقیقه ای با تحقیقی مفصل همراه بود که از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و طی آن ما به نتایج کاملی از بیماری ایدز رسیدیم و ساختار فیلم را به گونه ای تنظیم کردیم که از طریق شخصیت های مختلف به لایه های زیرین دلیل شیوع این بیماری در شرق کشور راه پیدا می کنیم بنوعی می توان گفت که این اثر، مستندی شخصیت محور است.

وی در ادامه عوامل ساخت این مستند را معرفی کرد و گفت: محمدحسن سخایی به عنوان تصویربردار، محمد ضرقامی در مقام صدابردار و حمید نجفی راد نیز به عنوان تدوینگر در ساخت این اثر با ما همکاری داشتند ضمن اینکه امیدوارم این فیلم از تلویزیون پخش شود تا آگاهی بخشی راجع به این بیماری خطرناک در سراسر کشور صورت گیرد.

شیری در ادامه از ساخت مستندی دیگر خبر داد و اظهار داشت: مستندی با عنوان «ردیف» در دست ساخت دارم که تصویربرداری آن به پایان رسیده و در مرحله تدوین قرار دارد، این فیلم ۶۰ دقیقه ای که به سرگذشت موسیقی ردیفی در ایران می پردازد انشالله در صورت تأیید هیأت انتخاب در جشنواره سینما حقیقت سال جاری نمایش داده خواهد شد ضمن اینکه تهیه کنندگی هر دو اثر را خودم بر عهده دارم.

این کارگردان در پایان تصریح کرد: امیدوارم شرایط تولید و پخش فیلم های مستند به سمتی برود که در پایان سال این آرزو را نداشته باشیم که وضعیت سینمای مستند از این بهتر شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.