شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱

در گپی با سینماپرس عنوان شد

ارزیابی «وحید چاوش» از مستندهای جشنواره فیلم دینی «رویش» / بسیاری از آثار حتی در حد گزارش هم نیستند!

وحید چاووش

سینماپرس: وحید چاوش مستند ساز سینما و تلویزیون که از اعضای هیأت داوران بخش مستند جشنواره فیلم کوتاه دینی«رویش» است در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: فیلم های مستند امسال در جشنواره فیلم «رویش» متوسط و ضعیف بوده اند و هیچ کدام از آنها نتوانستند نظر من را به خود جلب کنند.

چاوش اظهار داشت: انتخاب بهترین فیلم در بین این فیلم های نسبتاً ضعیف بسیار سخت بود چرا که سطح فیلم های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره بسیار پایین بود.ه است

وی خاطرنشان کرد: توجه جشنواره فیلم رویش به مضامین دینی و مذهبی است و این موضوعات برای فیلمسازان می تواند جای کار بسیاری داشته باشد و فیلم های خوب و قدرتمندی می تواند در این زمینه ساخته شود اما قرار نیست که الزاماً فیلم های دینی مسائل مذهبی را گل درشت بیان کنند.

این کارگردان در ادامه افزود: آثار راه یافته به جشنواره باید قبل از هر چیز فیلم باشند. متأسفانه بسیاری از آثار راه یافته به جشنواره حتی در حد یک گزارش خوب نیز نبودند. پس از این مرحله درباره محتوا و مضمون فیلم می توان صحبت کرد. 

چاوش در ادامه این گفتگو  از ساخت مستندی جدید خبر داد و اظهار داشت: مستندی را با موضوع داعش و اتفاقات اخیر کشور عراق در دست دارم که در ایام اربعین تصویربرداری شد و در این مستند که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده است سعی کرده ایم ریشه های جنگ در عراق را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: ما برای ساخت این فیلم ۶۰ یا ۷۰ دقیقه ای به جبهه های جنگ نزدیک و یا داخل شدیم. تصویربرداری این فیلم به طور کلی در کشور عراق انجام شده و در حال حاضر روی میز تدوین قرار دارد.

این کارگردان در ادامه عوامل ساخت این مستند را معرفی کرد: امیر ذبحیده در مقام تصویربردار و صدابردار، سید اکرم حسینی و شهید علی انصاری مدیریت تولید این پروژه را بر عهده داشتند.

چاوش در پایان اظهار داشت: این مستند به مسائلی می پردازد که احساس می کنم جامعه امروز ایران نیازمند آن است. صحبتی برای نمایش این فیلم در شبکه افق صورت گرفته که امیدوارم تا دو ماه دیگر که آماده نمایش می شود بلافاصله از این شبکه پخش گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.