سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸

یزدان کیانی به سینماپرس خبر داد

مستند «ناخوانده»؛ در مرحله پیش تولید/ جشنواره عمار فاصله با مردم را برداشته است

یزدان کیانی مستند ساز

سینماپرس: یزدان کیانی مستندساز سینما و تلویزیون ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس از ساخت فیلم جدیدش با عنوان «ناخوانده» خبر داد و از حضورش در جشنواره فیلم عمار گفت.

در ابتدای این گفتگو یزدان کیانی اظهار داشت: در حال حاضر مشغول ساخت مستندی با عنوان «ناخوانده» هستم که در مرحله پیش تولید قرار دارد. داستان این مستند درباره پسربچه ای است که برای رزمندگان نامه می نوشته و رزمنده ای نیز نامه های وی را می خوانده و این دو پس از سالها با یکدیگر ملاقات می کنند.

کیانی در ادامه افزود: امسال همچنین با فیلم «ردپای نان» در جشنواره عمار حضور دارم. این فیلم دارای موضوعی جذاب است و به شخصیت مردی می پردازد که فکر نمی کنم در ایران نمونه ای از آن داشته باشیم. این مرد علاقه بسیاری برای کمک کردن به حیوانات دارد. او برای غذا دادن به حیوانات انگیزه بالایی دارد، به محل زندگی شان می رود و خوراک آنها را فراهم می کند.

کیانی در ادامه توضیحاتش اظهار داشت: کار اصلی این مرد در ایام زمستان است، چرا که اعتقاد دارد حیوانات در ایام سرد زمستان برای فراهم کردن غذا دچار مشکل می شوند. نکته جالب تر درباره این پیرمرد این است که طبق گفته خودش حیوانات وحشی را نیز می دیده و به آن ها در فراهم کردن غذایشان کمک کرده است. «ردپای نان» به تهیه کنندگی و کارگردانی من برای شبکه استانی شهرکرد (شبکه جهانبین) ساخته شد و در روز میلاد حضرت امام رضا (ع) از همین شبکه پخش شد.

کارگردان مستند «آوای دستان» با اشاره به حضور فیلم هایش در جشنواره های بین المللی گفت: فیلم های من در جشنواره های بین المللی نیز حضور داشته اند، از جمله آن ها می توان به جشنواره بوسنی و هرزگوین، جشنواره فیلم کوتاه ژاپن و صربستان اشاره کرد. فیلم «روزنه شکر» در جشنواره آگرو فیلم اسلواکی جایزه بخش کشاورزی را دریافت کرد که نکته جالب در این باره این است که جایزه هنوز به دست من نرسیده است!

وی با اشاره به اهمیت جشنواره فیلم عمار افزود: جشنواره عمار روش بسیار خوبی در بخش مردمی دارد. سالانه شاید ۵۰ جشنواره بزرگ و کوچک در کشور ما برگزار می شود اما اکثر این جشنواره ها به قدری از مردم دور هستند که کسی از آن ها خبر ندارد ولی جشنواره مردمی عمار فاصله خود را با مردم از بین برده و فیلم های راه یافته به این جشنواره را همه مردم ایران در شهرهای خود می توانند ببینند که این مسئله به خودی خود می تواند باعث تشویق فیلمسازان شهرستانی شود.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: اضافه شدن بخش های مختلف به جشنواره عمار اتفاق خوبی است اما به نظر من به این جشنواره چند بخش دیگر نیز باید اضافه شود تا ما شاهد گستردگی مضامین در این جشنواره باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.