سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶

سینماپرس و دبیر جشنواره «تجسم بصیرت»

تدین: امسال به بررسی سایر ابعاد مفهوم «بصیرت» نیز پرداخته‌ایم/ آثار برای نمایش به مراکز فرهنگی هنری امانت داده می‌شود

محمد مهدی تدین

سینماپرس: محمد مهدی تدین موغاری ، دبیر برگزاری پنجمین دوره مسابقات مردمی «تجسم بصیرت» از استقبال خوب شرکت کنندگان در این رویداد فرهنگی خبر داد و گفت: امکان امانت سپاری آثار به تمامی مراکز فرهنگی و هنری برای برگزاری نمایشگاه و یا نمایش آثار تصویری وجود دارد.

وی  با اعلام این خبر به خبرنگار سینماپرس گفت: تاکنون ۷۸۴ اثر تجسمی شامل عکس، فتوکلاژ، نقاشی و گرافیک و ۱۲۴ عنوان فیلم کوتاه و نماهنگ از ۱۱ شهر مختلف به دبیرخانه برگزاری جشنواره ارسال شده است. 

تدین در ادامه در خصوص ماهیت مسابقه و نمایشگاه مردمی «تجسم بصیرت» نیز  گفت: برخلاف روال سال های قبل که نمایشگاه فقط به باز تولید و نمایش آثار حماسه ۹ دی ۱۳۸۹ می‌پرداخت، امسال سعی کردیم بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و در راستای اهداف محتوایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سایر ابعاد مختلف مفهوم بصیرت نیز پرداخته شود.

وی مهمترین راهبرد نمایشگاه را تبیین ابعاد مختلف جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن، با تکیه بر مصادیق ۵ گانه‌ اقتصاد و فرهنگ، هویت و وحدت ملی، اعتقادات و اخلاق، نشاط و اعتماد به نفس ملی و سبک زندگی ایرانی اسلامی برشمرد و افزود: رویکرد مردمی این مسابقه و نمایشگاه، به دلیل استفاده از ظرفیت حداکثری تمام اقشار جامعه است.

تدین یادآور شد: همیشه طرح موضوع، فرصتی را برای اندیشیدن ایجاد می‌کند. ما با طرح موضوع مسابقه سعی کردیم جامعه را با آسیب‌های اجتماعی جنگ نرم و غفلت فرهنگی آشنا کنیم.

وی گفت: کافی است در هر کدام از مصادیق متمرکز شویم تا ببینیم دشمن چگونه با ایجاد تردید در دل‌ها و تفرقه و یاس، ضربه می‌زند. 

دبیر برگزاری پنجمین دوره مسابقات مردمی تجسم بصیرت توضیح داد: فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاکید معظم‌له برای مشارکت عمومی و عزم ملی، در آسیب‌شناسی و مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن، حجت را بر ما تمام کرد و با احساس تکلیف در این عرصه خدمت می‌کنیم و امیدواریم که بتوانیم دستاوردهای این دوره از مسابقات را در شهرهای دیگر نیز به نمایش بگذاریم.

 وی افزود: با هماهنگی‌هایی که با ادارات کل ارشاد استان نموده ایم ، امیدوراریم از ۹ دی ماه تا ۲۲ بهمن نمایشگاه های متعددی به صورت گردشی در نگارخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری استان‌های دیگر برگزار کنیم.

تدین تصریح کرد: یکی از ابتکارات این دوره از مسابقات استفاده از ظرفیت شبکه های مجازی وایبر ، واتس آپ و ایمیل برای تسریع در دریافت آثار است که موجب شده سرعت دریافت آثار به صورت فوق العاده‌ای افزایش یابد.

وی از همکاری خوب رسانه‌ها و سایت‌های خبری در اطلاع رسانی مطلوب فراخوان تشکر کرد و گفت:خبرگزاری‌ها در انعکاس فراخوان تلاش ویژه‌ای کردند که جای تشکر و تقدیر دارد.

دبیر برگزاری پنجمین دوره مسابقات و نمایشگاه مردمی تجسم بصیرت از آمادگی این دبیرخانه برای امانت سپاری آثار به مراکزی که امکان نمایش آثار را دارد خبر داد و گفت: علاوه بر ادارات ارشاد و مراکز فرهنگی و هنری، تمامی مناطق شهرداری و سرای محلاتی که تمایل به نمایش آثار را دارند، می‌توانند در خواست مکتوب خود را به دبیرخانه برگزاری به نشانی: میدان انقلاب، ابتدای خیابان آزادی، خیابان جمالزاده جنوبی، خیابان کلهر، پلاک ۴۲ ساختمان دارالفنون ارسال و یا از طریق نمابر ۶۶۵۶۶۰۵۲-۰۲۱ و نشانی اینترنتی tajasom.basirat@gmail.com  هماهنگی های لازم را بعمل آورند تا ترتیب امانت سپاری آثار به متقاضیان داده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.