شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸

انیماتورها و مشکلات پیش رو

نظری: بدهی‌های سنگین بسیاری از فعالان صنعت انیمیشن کشور را خانه نشین کرده است!

بابک نظری

سینماپرس:بابک نظری کارگردان انیمیشن گفت: یکی از بزرگترین مشکلات در تولید انیمیشن مباحث مالی است و بدهی سنگين بیشتر همکاران را برای تولید آثار انیمیشن خانه نشین کرده است.

وی در گفتگوبا خبرنگار سینماپرس گفت:  انیمیشن به دلیل نبود حمایت در کشور تقریبأ تعطیل شده و برخی شرکتها تنها به ساخت تولیدات کوچک  اکتفا می‌کنند چرا که بیشتر موسسات ورشکسته شده اند.

وی در ادامه افزود: بسياری از توليد كنندگان، انيماتورها و دست اندركاران اين صنعت در حال خروج از اين رشته و وارد شدن به ديگر مشاغل هستند.

وی ادامه داد: ایران به عنوان برترین تولید کننده انیمیشن در سطح خاورمیانه شناخته شده است. چرا با این عنوانی که کشورمان در ساخت انیمیشن کسب کرده است نباید از توليد انيميشن  حمایت کرد؟

وی خاطر نشان کرد: نبود حمایت های کافی باعث شده که انیمیشن به شدت  ضربه بخورد و سرمايه گذاری سالهای گذشته كه ايران را به يكی از كشورهای پيشرو در اين صنعت تبدیل کرده بود ما را به نتيجه مطلوبی كه در چند قدمی آن هستيم نرسانده است.

کارگردان انیمیشن« شکرستان» با اشاره به خروج انیمیشن سازان از کشور گفت: در داخل کشور انیماتورهای خوب و با استعدادی وجود دارند که به دلیل نبود حمایت از آنها برای تولید آثار خود جذب کشورهای همسایه مانند ترکیه  شده اند؛ چرا باید این سرمایه ها از کشور خارج شوند؟

وی افزود: توليد انیمیشن  پروژه سنگینی است و به جرات می‌توان آن را یکی از سنگین ترین صنایع دنیا نام گذاری کرد. انیمیشن بخشهای های فراروانی دارد و جمع کردن این بخشها برای تولید یک اثر فاخر بسیار سخت است.

نظری در پایان خاطر نشان کرد:  جوانان با استعداد ایران به نقطه ای رسیده  اند که می‌توانند مجموعه های خوب تلویزيونی و حتی انيميشن سینمایی تولید کنند شاید این انیمیشن های سينمايی  کیفیت خيلی خوبی  نداشته بانشد اما توليد انيميشن سينمايی كار بسيار پر هزينه و سنگينی است  و كشورهای بسيار كمی توان توليد آن را دارند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.