جمعه ۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸

نشریه ای برای علاقمندان سینما و ویدئو

پژمان بازغی؛ چشم‌های رنگی و دیگر هیچ! / شماره دهم «سینمای خانگی»، بر روی باجه های مطبوعاتی سراسر کشور

نشریه سینمای خانگی شماره 10

سینماپرس: دهمین شماره دو هفته نامه نشریه «سینمای خانگی» تیر ماه ۹۳ منتشر شد که در بخش «هدیه نشریه سینمای خانگی» به زندگی هنری و فعالیت های پژمان بازغی پرداخته است.

بر اساس این گزارش، شماره «سینمای خانگی» به معرفی، نقد و تحلیل برخی از جدیدترین فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های ایرانی و خارجی شبکه نمایش خانگی از قبیل فرزند چهارم، قلب یخی، آزمایشگاه، ندارها، آواز گنجشک ها، پاییتخت، یتیم خانه، آرامش مرگبار، مرد مرده، تصادف، ناشناس، داستان اسباب بازی ها، در جستجوی نمو، آواز سال نو و ... پرداخته است.

در شرح صفحات این مجله که به مدیر مسئولی مهدی عظیمی میرآباد منتشر می شود آمده است:

ترنج (آغاز دوباره)

پخش فصل جدید قلب یخی پس از یک وقفه تقریبا یک‌‍‍‍‌‌‌ساله دوباره از سر گرفته‌‍‍‍‌‌‌شده و طرف‌‍‍‍‌‌‌دارن این مجموعه دوباره می‌‍‍‍‌‌‌توانند اتفاقات این مجموعه را دنبال کنند. به همین خاطر ما هم در این شماره از نشریه سینمای خانگی به سراغ این مجموعه رفته‌‍‍‍‌‌‌ایم و از زوایای مختلف آن را بررسی کرده‌‍‍‍‌‌‌ایم.  «فرزند چهارم» دیگر فیلمی که به تازگی وارد شبکه سینمای خانگی شده است. این فیلم کمتر دیده شده را نیز برای این شماره در نظر گرفته شده تا کسانی که اطلاعات چندانی از آن ندارند؛ بتوانند با این فیلم به طور کامل آشنا شوند. انتخاب بخش پیشنهاد این شماره، فیلم آواز گنجشک‌‍‍‍‌‌‌های مجید مجیدی است تا علاقه‌‍‍‍‌‌‌مندان سینمای مجیدی هم بی‌‍‍‍‌‌‌نصیب نمانده و مطالب مربوط به فیلم کارگردان مورد علاقه‌‍‍‍‌‌‌شان را از نظر بگذرانند. همین‌‍‍‍‌‌‌طور تحلیل و بررسی دو فیلم «ندارها»،  «آزمایشگاه » و سریال «پایتخت۳ » از دیگر مطالب این بخش هستند.

جهان نما (تب جام جهانی)

این روزها تقریبا همه را تب جام‌‍‍‍‌‌‌جهانی فوتبال گرفته و خیلی‌‍‍‍‌‌‌ها را مشغول خود کرده است. همه در کوچه و خیابان و تاکسی ومترو از فوتبال حرف می‌‍‍‍‌‌‌زنند و نتایج را پیش‌‍‍‍‌‌‌بینی می‌‍‍‍‌‌‌کنند.  شاید بسیاری فکر کنند که پخش جام‌‍‍‍‌‌‌جهانی دیگر حوصله و رمقی برای مخاطبان شبکه سینمای خانگی نخواهد گذاشت و فیلم دیدن حداقل برای یک ماه تعطیل می‌‍‍‍‌‌‌شود.  اما این را هم باید گفت که کسانی فیلم دیدن برایشان تبدیل به عادتی لذت‌‍‍‍‌‌‌بخش شده،حتی جام‌‍‍‍‌‌‌جهانی هم متوقف نخواهد کرد!  به خصوص علاقه‌‍‍‍‌‌‌مندان به سینمای جهان که یک ماه فیلم ندیدن برایشان حکم عقب ماندن از تماشای فیلم‌‍‍‍‌‌‌های روز را خواهد داشت.

به هر حال ما پنج فیلم را در این بخش برایتان معرفی کردیم تا در اثنای جام جهانی فوتبال تماشایش کنید و برای ساعاتی هم که شده چشم از مستطیل سبز بردارید و وارد دنیای شگفت‌‍‍‍‌‌‌انگیر سینما شوید.

دنیای نقش ها (انیمیشن‌‍‍‍‌‌‌های آشنا)

برای این شماره از بخش دنیای نقش‌‍‍‍‌‌‌ها که در آن به طور تخصصی محصولات انیمیشن را بررسی می‌‍‍‍‌‌‌کنیم، دو انیمیشن خاطره‌‍‍‍‌‌‌انگیز خواهیم داشت. انیمیشن «در جستجوی نمو» و «داستان اسباب بازی۳». احتمالا خیلی از شما با خودتان بگویید که این انیمیشن را دیده‌‍‍‍‌‌‌ایم و به نوعی تکراری است. اما با خواندن مطالب مربوط به این انیمیشن‌‍‍‍‌‌‌ها به کلی نظرتان عوض خواهد شد. در بررسی این انیمیشن‌‍‍‍‌‌‌ها سعی کرده‌‍‍‍‌‌‌ایم نکاتی را ببینیم و تحلیل کنیم که احتمالا از چشم شما پنهان مانده‌‍‍‍‌‌‌اند.

اما دو انیمیشن آواز سال نو و سریال اسمورف‌‍‍‍‌‌‌ها هم عنواین دیگر مطالب این بخش هستند که در ادامه خواهید دید.

فانوس (معضل قدیمی)

اگر شماره قبلی نشریه سینمای خانگی را خوانده باشید، متوجه شده‌‍‍‍‌‌‌اید که چند وقتی است بحثی را به راه انداخته‌‍‍‍‌‌‌ایم درباره یکی از موضوعات حساس و چالش برانگیز شبکه سینمای خانگی، یعنی قاچاق فیلم و تکثیرهای غیر قانونی. حال در این شماره هم به سراغ سعید جابری انصاری دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت ارشاد رفته‌‍‍‍‌‌‌ایم و پای حرف‌‍‍‍‌‌‌های او نشسته‌‍‍‍‌‌‌ایم تا راهکاری برای پایان پذیرفتن این معضل قدیمی ارایه کنیم.

بخش چهره هم به پژمان بازغی اختصاص یافته که بی‌‍‍‍‌‌‌تردید طرف‌‍‍‍‌‌‌دارن این بازیگر جوان را راضی خواهد کرد.  اما در بخش محصولات متفرقه، برخی از بازی‌‍‍‍‌‌‌های کامپیوتری راه یافته به شبکه سینمای خانگی را معرفی شده‌‍‍‍‌‌‌اند.

پژمان بازغی*

نمای نزدیک (چشم‌‍‍‍‌‌‌های رنگی و دیگر هیچ؟)

خیلی‌‍‍‍‌‌‌ها دوست دارند آدم‌‍‍‍‌‌‌های معروفی باشند، آن هم از نوع بازیگرش! هرجا که می‌‍‍‍‌‌‌روند مردم آنها را با دست به یکدیگر نشان بدهند و یا برای گرفتن امضاء صف بایستند. این آدم‌‍‍‍‌‌‌های عشق بازیگری در رؤیاهاشان، خود را با چشمانی رنگی و قد و قامتی بلند تصور می‌‍‍‍‌‌‌کنند که بر صحنه سینما مشغول بزن بهادری هستند و مردم هم به عشقشان تخمه می‌‍‍‍‌‌‌شکنند و کف می زنند، عکسشان روی جلد مجله ها را پر کرده ونمی‌‍‍‍‌‌‌دانند با این همه شهرت چه کنند! البته برخی افراد هم هستند که چشم‌‍‍‍‌‌‌رنگی و خوش قد و بالا هستند و اتفاقاً عشق بازیگری هم هستند ولی راه به جایـی نمی‌‍‍‍‌‌‌برنــد، نهایت در یـک یا دو کار ظاهر می شوند و بعد هم دیگر هیچ! در حقیقت به قدری بد بازی می‌‍‍‍‌‌‌کنند که مخاطب قید آن چشم و ابرو را می‌‍‍‍‌‌‌زند وبی‌‍‍‍‌‌‌خیالش می شود و می رود دنبال بازیگری که هیچ کدام از اینها را ندارد اما او را با خود به دنیای دیگری می برد، خوب است انقدر هم به ماجرا بدبین نباشیم. در این میان افرادی هم هستند که هر دو وجه را دارند؛ یعنی هم چهره خوبی دارند و هم بازیگر قابلی هستند. پژمان بازغی یکی از همین بازیگرها است که خیلی ها در خیالشان خود را شبیــه او می‌‍‍‍‌‌‌بیننـد اما او دنیای متفاوت دیگری دارد. ...

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.