یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶

نشست خبری سریال جهان شیعه برگزار شد

دری : ساخت «باب المراد» نشان از ارتقای صنعت فیلمسازی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه دارد

سریال باب المراد*

سینماپرس: ضیاء‌الدین دری شب گذشته 20 اردیبهشت در نشست خبری سریال «باب المراد» گفت: این سریال پختگی تولید فیلم و سریال در حوزه کشورهای منطقه را نشان می دهد و از ارتقا صنعت فیلمسازی جمهوری اسلامی ایران خبر می دهد.

بنابراین گزارش، نشست خبری فیلم سریال «باب المراد» محصول مشترک پنج کشور سوریه، لبنان، عراق، کویت، بحرین و ایران، عصر شنبه 20 اردیبهشت 93 با حضور «فهد میری» کارگردان، «کمال بحرانی» تهیه کننده، «مجید میرفخرایی» مدیر هنری، بازیگران و اهالی رسانه در هتل اسپیناس برگزار شد.

در ابتدای این نشست ، «ضیاء ضیاالدین» ناظر فنی این سریال در بخشی از نشست خبری گفت: این سریال پختگی تولید فیلم و سریال در حوزه کشورهای منطقه را نشان می دهد و از ارتقا صنعت فیلمسازی جمهوری اسلامی ایران خبر می دهد.

وی در ادامه افزود: تولید این اثر دو ماه است آغاز شده است و در چند ماه آینده نیز ادامه خواهد داشت. تا در ماه مبارک رمضان شاهد اکران آن باشیم.

همچنین میرفخرایی نیز در بخشی از این نشست توضیح داد: حدود 50 تا 60 لوکیشن در سه شهرک سینمایی با دو هزار دست لباس برای ساخت این کار مورد استفاده قرار گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: با ساخت «باب المراد» خواستیم مدیریت جدیدی در صنعت سینمای ایران نشان دهیم.

بنابراین گزارش، «فهد میری» کارگردان سوری برای اولین بار است که به ایران آمده است. او در سخنانی «باب المراد» را حامل ارزش های انسانی دانست.

وی اظهار داشت: ایران در عرصه سینمایی تجربیات خوبی داشته است و صحنه و دکور خوبی نیز در اختیار ما قرار گرفته است.

همچنین ، بحرانی تهیه کننده این کار نیز در سخنانی به استفاده از 120 بازیگر در سریال اشاره و گفت: 45 تن از بازیگران سوری، 20 نفر لبنانی و 30 تن از عرب زبانان ایرانی در سریال بازی می کنند. البته برخی از بازیگرانی ایرانی فارسی زبان هستند که صدای آن ها در کار دوبله می شود. ضمن اینکه 10 بازیگر عراقی در پروژه حضور دارند.

وی در ادامه افزود: اولین شبکه ای که رمضان امسال «باب المراد» را پخش می کند العراقیه کشور عراق است.  با شبکه های ایرانی نیز در حال مذاکره هستیم.

این تهیه کننده کویتی همچنین یادآور شد: بودجه کار ما از فیلم «محمد رسول الله» و آثار این چنینی پایین تر است.

بنابراین گزارش، این سریال در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای ساخته می‌شود و سه فیلم سینمایی از آن درمی‌آید. موضوع آن نیز روش زندگی امام جواد (ع) است. این مجموعه 120 بازیگر اصلی دارد و هدف آن نشان دادن مکتب اهل بیت (ع) است. این سریال زیر نظر شورای فقهی شیعیان لبنان و ایران ساخته می‌شود و قرار نیست چهره معصومی در آن نشان داده شود.

طراح گریم «باب المراد» محسن موسوی و مدیر صدابرداری یدالله نجفی هستند که پیش از این در جشنواره فیلم فجر سیمرغ دریافت کرده اند. مجید میرفخرایی مدیر هنری سریال است و ستار اورکی آهنگسازی کار را بر عهده دارد. تصویربردار سریال نیز شادی سلمان است که تصویربردار اصلی سریال‌های سوری است.

به گفته یک مقام مسئول پروژه، این سریال ابتدا در شبکه‌های عربی پخش می‌شود. تلویزیون ایران هم در این خصوص وارد مذاکره شده و احتمالا همزمان با شبکه شیعی لبنان در ایران هم شاهد پخش «باب المراد» خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.